dreamen Startet 17.Juli.2011 Del på Facebook Startet 17.Juli.2011 Hei Er ny på dette forumet:) Har sett på en båt 22 fot til 200k.- på nettet som er til salgs,men nå viser det seg at båten har blitt tatt in og beslaglagt av namnsmannen,pga.en tvist. Er det bare å glemme hele greia,eller er det noen måte å løse dette på? Takker for kloke ord Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Finn ut hvem som har pant, og gi dem et bud. Mulig du kan være heldig. Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Finn ut hvem som har pant, og gi dem et bud. Mulig du kan være heldig. Får man vite det vist man kontakter Namnsmannen på det stedet? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Det er ikke sikker at pantet er på 200k, og da kan eier få det som er over pantet, og de som har pantet få resten. Hadde ikke vært så redd for det, bare ting blir gjort i riktig rekkefølge. Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Det beste er vel at jeg betaler det som er i pant og resten til selger i riktig rekkefølge Sitér dette innlegget Link to post
kuc48c Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Kontakt namsmannen direkte og by kr 150k for skuta. Sannsynligvis skal den tvangsselges for å dekke misligholdt lån. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 17.Juli.2011 Del på Facebook Svart 17.Juli.2011 Det beste er vel at jeg betaler det som er i pant og resten til selger i riktig rekkefølge Husk at nåværende eier ikke nødvendigvis er skyldig hele beløpet som panten lyder på. Svjv justeres ikke det registrerte pantebeløpet fortløpende ettersom gjelda nedbetales. Det er sikkert en bank som har panten, og de burde kunne være behjelpelige med både informasjon om utestående og betalingsformidling dersom eier skal selge. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Kjøpte hus på tvangssalg en gang. Det var ingen problem. Sålenge det er gjennom namsmann, er alt av papirer iorden og alle lover fulgt overfor deg. Du har ikke noe garanti eller angrerett eneste. Kjøper du den, kjøper du den som den er, på godt og vondt. Tidligere eier har hatt alle muligheter for å betale ut båten selv, slik at du trenger ikke tenke på at det lurer en eier i kulissene som plutselig dukker opp og sier han vil ha båten tilbake. Et slikt kjøp er ikke noe å være redd, ofte er salgsobjektet billigere enn ved vanlig salg, og er den relativt ny og greit holdt er manglende garanti/reklamasjon ikke noe å bekymre seg for. Ofte er det vanskelig å få dekket noe via privatkjøp også, hvis man finner noe og det står "solgt som den er/besiktiget" i kontrakt. Kjør på og kjøp. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
quantumduck Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Et slikt kjøp er ikke noe å være redd, ofte er salgsobjektet billigere enn ved vanlig salg, og er den relativt ny og greit holdt er manglende garanti/reklamasjon ikke noe å bekymre seg for. Ofte er det vanskelig å få dekket noe via privatkjøp også, hvis man finner noe og det står "solgt som den er/besiktiget" i kontrakt. Kjør på og kjøp. Kjetil S Tvangssalg nullstiller vel ikke vanlig reklamasjonsrett og evt. fabrikkgaranti utover reklamasjonsretten tror jeg, dersom båten er såpass ny (generelt yngre enn 5 år). (Generelt er det også begrensninger i forhold til hva formuleringen «solgt som den er» egentlig fritar selger fra av ansvar. Men ved tvangssalg ligger det vel i kortene at selger neppe har midler til å bidra med noe som helst ifm. utbedring av feil og mangler.) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Nei, selvfølgelig nullstilles ikke disse garantier hvis nyere enn 5 år. Jeg tenkte på båter eldre enn 5 år. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
BåtGeir Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Jeg regner med at det er et utlegg, og ikke pant. Er dte et utlegg er det høyst sannynligvis en offentlige etat. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Kjøpte bil på samme grunnlag i fjor høst. Utgangspris på bilen var 330000, men jeg endte opp med å få kjøpt den for restgjelden kr. 250000 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.