carlfs Startet 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2011 Hei, Vi fikk motorstopp i grov sjø med mye slingring og stampesjø. Kan det skyldes manglende tilførsel av diesel fra tank til motor. Tanken var nesten full men det kan jo komme luft i systemet, hvis det skvalper for mye i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
kuc48c Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Dieseldyr? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Trenger ikke være dieseldyr. Men kondens og dritt som ligger i bunnen. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
softice Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Jeg vil tjekke grov filter og vandudskiller. Hilsen Jan Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 veldig sannsynlig med tette filtre eller full vannutskiller Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Eureka Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 siden det ikke står noe om båt, motor og hvor gammelt dette er, evt når tanken ble rengjort sist, er det vannutskillerfilter etc og om siste fylling ble gjort på en bunkerplass med liten sirkulasjon på dieselen, så oppfordres herved trådstarter til å fortelle litt om dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Velkommen i klubben. Mest sannsynlig som andre skriver, møkk/vann/Dieseldyr som har blitt virvlet opp pga. slingringen. Høres ut som en tanksjau er nødvendig. Ha alltid med extra filter både til forr filter og til motorfilter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SveinHa Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Et lite sidesprang men relevant nok likevel: Har et dieselaggregat på hytta som jeg skulle flytte litt. Mens aggregatet var i drift løftet jeg det med en steinbukk og det ble litt "sjøgang" av det og aggregatet stoppet. Forfilteret viste seg å være fullt av grums. Før denne episoden hadde aggregatet gått drøye 18000 timer og en god del hundre timer der det stod... Har heldigvis bare en gang opplevd tette filtre i båt og situasjonen var akkurat den samme, betydelig større sjøgang enn "normalt". Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Coast Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Velkommen i klubben. Mest sannsynlig som andre skriver, møkk/vann/Dieseldyr som har blitt virvlet opp pga. slingringen. Høres ut som en tanksjau er nødvendig. Dette er nok ikke langt unna sannheten. Opplevde det samme for to-tre uker siden på overfart til Gøteborg. Endte med filterskift som gikk tett igjen etter en ny halvtimes kjøring. Deretter ble det full tanksjau hos Mitab VP på Ökerö. Her fikk vi omgående hjelp av en hyggelig mekaniker som rengjorde tank, skiftet filter og fyllte på ny ren diesel til en hyggelig pris. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Bestyreren Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Hadde dette problemet i fjor jeg også. Da var det som mange andre her og skriver tett grovfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.