Sjøogvind Startet 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2011 Hvis man ikke er medlem. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Tror du finner det du trenger her: http://www.redningsselskapet.no/ Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Sjøogvind Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Kan ikke finne priser for det nei. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Har du ikke forsikring? Den vil dekke det. Du betaler egenandel til forsikringsselskapet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
S/Y Emma Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Vil uansett anbefale å melde seg inn. Om ikkje anna for å støtte Redningsselskapet og arbeidet deira. Medlemsavgifta er den einaste rekninga eg betalar med glede. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sjøogvind Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Har du ikke forsikring? Den vil dekke det. Du betaler egenandel til forsikringsselskapet. Har forsikring ja. Det visste jeg ikke. Takk. :) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Ca 2000 kroner per time, regnet fra skøytas avgang fra base til skøytas ankomst base. Om det er nød dekker hrs regninga Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Oi, da lønner det seg å bli medlem ja. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Ja, det lønner seg nok.også støtter du en god sak Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Hvis man ikke er medlem. Å bli reddet koster ingenting (skattebetalerne betaler). Men vil du ha berget båten din, altså ha den med til land, så skal det betales. Enten er du medlem, og slippe å betale ekstra, eller så får du eller forsikringa di en regning; se Bittelitens innspill. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Eureka Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Er plussmedlem, eller hva det nå heter. Ba om assistanse for første gang fra RS Emmy Dyvi sist onsdag om slep til verksted på grunn av fastkilt tau i propellen. Ingen fare for materiell og mannskap da dette skjedde ved tillegging ved brygge i "uthavn" på ei øy uten veiforbindelse. Siden de var på annet oppdrag over en time unna og det ville fortsatt ta noe tid før de var klar til å sette kursen, fikk vi tak i en kjenning som slepte båten over fjorden et par nm. Så da sparte jeg ett av to gratis slep samt Emmy Dyvi for bruk av masse tid og diesel. :) Tror de satte pris på at jeg ordnet meg selv. er man medlem så skal man få hjelp, men det er aldri galt å være sjølhjulpen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Hva mener du med ett av to gratis slep? Så vidt meg bekjent er eneste begrensningen at medlemsskapet kun dekker samme feil en gang innen en fjorten dagers periode. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 ang to gratis slep, så husker jeg sikkert feil. Stryk det :) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 (redigert) Så vidt meg bekjent er eneste begrensningen at medlemsskapet kun dekker samme feil en gang innen en fjorten dagers periode. Den er godt gjemt i vilkårene. Hadde en episode ved påsketider i fjor, med dritt på tankene. Etter flere filterbytter ga jeg opp og kalte på redningskøyta på Skjærhallen. Var da mitt mellom Thorbjørnskjær og Tristein. De kom og de foreslo at jeg skulle ta ett skifte til og prøve å komme meg til kai ved egen hjelp. Fikk kverna igang og de reiste inn igjen. Etter en halv times tid var det stopp igjen og jeg kalte dem opp på nytt. Ble da slept til Skjærhallen. 3 uker senere dumpet det ned en faktura for slepet. Ringte RS og ble da gjort oppmerksom på den begrensningen om kun ett oppdrag innen 2 uker ved samme feil. Siden jeg i utgangspunktet hadde bett om slep, men skjøyta foreslo ett filterforsøk til, ble vi enige om å kanselere fakturaen. Er ikke sikker på om bestningen på skjøyta, var klar over den begrensningen. PS. Er selvfølgelig medlem. Redigert 18.Juli.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Kommer an på hvordan skøyta rapporterte oppdragene i systemet akkurat der. Ettersom de rykket ut to ganger ble det nok registrrert som tooppdrag. Prisen er 1950 kr + moms, altså ca 2500 kr timen Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Svenske Trossen og Redningsselskapet har jo et samarbeid s.a. vi nordmenn også er dekket på f.eks. Bohuslänkysten. Men ref kommentarer i VHF-tråden er det visst annerledes praksis i Danmark, det koster umiddelbart skjorta å få slep f.eks. Fins det ikke noe tilsvarende Redningsselskapet i Danmark? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Jeg så her om året at det var etablert et redningsselskap (tilsvarende NSSR og SSRS) i DK; det var vel mest ved Sjælland. De mange redningsstasjonene rundt omkring i Danmark er vel drevet av Farvandsvæsenet som (svjv) ligger under Søværnets Operative Kommando, altså Forsvaret. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lovart låring Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 er man medlem så skal man få hjelp, men det er aldri galt å være sjølhjulpen. Siste utvei å ringe redningsskøyta. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.