Jump to content

Hvor mye koster det å bli reddet av Redningsselskapet?

Sjøogvind

Recommended Posts

Hvis man ikke er medlem.

Å bli reddet koster ingenting (skattebetalerne betaler).

Men vil du ha berget båten din, altså ha den med til land, så skal det betales. Enten er du medlem, og slippe å betale ekstra, eller så får du eller forsikringa di en regning; se Bittelitens innspill.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Er plussmedlem, eller hva det nå heter. Ba om assistanse for første gang fra RS Emmy Dyvi sist onsdag om slep til verksted på grunn av fastkilt tau i propellen. Ingen fare for materiell og mannskap da dette skjedde ved tillegging ved brygge i "uthavn" på ei øy uten veiforbindelse.

Siden de var på annet oppdrag over en time unna og det ville fortsatt ta noe tid før de var klar til å sette kursen, fikk vi tak i en kjenning som slepte båten over fjorden et par nm. Så da sparte jeg ett av to gratis slep samt Emmy Dyvi for bruk av masse tid og diesel. :) Tror de satte pris på at jeg ordnet meg selv.

er man medlem så skal man få hjelp, men det er aldri galt å være sjølhjulpen.

Så vidt meg bekjent er eneste begrensningen at medlemsskapet kun dekker samme feil en gang innen en fjorten dagers periode.

Den er godt gjemt i vilkårene.

Hadde en episode ved påsketider i fjor, med dritt på tankene. Etter flere filterbytter ga jeg opp og kalte på redningskøyta på Skjærhallen. Var da mitt mellom Thorbjørnskjær og Tristein.

De kom og de foreslo at jeg skulle ta ett skifte til og prøve å komme meg til kai ved egen hjelp. Fikk kverna igang og de reiste inn igjen. Etter en halv times tid var det stopp igjen og jeg kalte dem opp på nytt.

Ble da slept til Skjærhallen. 3 uker senere dumpet det ned en faktura for slepet.

Ringte RS og ble da gjort oppmerksom på den begrensningen om kun ett oppdrag innen 2 uker ved samme feil.

Siden jeg i utgangspunktet hadde bett om slep, men skjøyta foreslo ett filterforsøk til, ble vi enige om å kanselere fakturaen.

Er ikke sikker på om bestningen på skjøyta, var klar over den begrensningen.

PS. Er selvfølgelig medlem.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg så her om året at det var etablert et redningsselskap (tilsvarende NSSR og SSRS) i DK; det var vel mest ved Sjælland.

De mange redningsstasjonene rundt omkring i Danmark er vel drevet av Farvandsvæsenet som (svjv) ligger under Søværnets Operative Kommando, altså Forsvaret.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...