Alternes.. Startet 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2011 Jeg må være verdens mest uheldigste når det kommer til vann i bensinen! først bilen, nå påhengern! Jeg har muligens fått et par dl vann i 22 l tanken min. når jeg kom ned til båten i dag var motoren vippet ned, hengelåsen på tankrommet åpen. det mistenkelige er at ingenting er borte. jeg fylte tanken før jeg forlot båten sist men jeg fyller den aldri helt full, når jeg åpnet tanken i dag rant det over når jeg åpnet tanklokket, dermed mistenker jeg at det er noen beduggede festival deltakere som har hatt det morro og fylt oppi noe lurium, sikkert vann. i så fall går det greit med kanskje 2-3 dl vann i 24 liter bensin??? burde jeg la være å ta sjansen og tømme tanken? Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Eureka Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 tøm tanken...til nøds kan du jo bruke en del av det til gressklipperen dersom vannet ha lagt seg på bunnen og det er oljefri bensin til en 4-taktsmotor... :) Gambler aldri på dårlig bensin. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Tøm tanken med en gang, og fyll på ren bensin uten vann! Ikke noe poeng i å ødelegge motoren bare for å spare et par hundrelapper på skikkelig bensin.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Tøm tanken med en gang, og fyll på ren bensin uten vann! Ikke noe poeng i å ødelegge motoren bare for å spare et par hundrelapper på skikkelig bensin.... Nå ødelegges ikke motoren av vann i bensinen men stopper gjør den ganske sikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 ja da tømmer jeg tanken, er vel bare dumt å risikere en motor til femten lapper for å spare noen hundre kan fort bli ulønnsomt! Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Fjordland Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Nå som tema er oppe. Et lignende tema.. Ressulterer sukker i tanken i havari, eller er dette en myte? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 hehe, den beryktede karamellen i mopedsylinderen :) ikke peiling. Du kan jo prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 så hva er konklusjoenen?? er jo litt surt også å tømme en full tank når jeg ikke er helt sikker! men det er jo uansett et sjansespill Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
forskern Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Et spørsmål til: Er det ikke slik at bensinen suges opp fra bunnen av tanken - og at evt vann samler seg der? Hvis Mercury lar tanken stå helt i ro, lar motoren gå på tomgang, ved kai, en times tid - vil ikke da evt vann ha blitt sugd gjennom systemet slik at han kan føle seg rimelig trygg hvis han reiser ut på fjorden etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Vann blir ikke sugd gjennom motoren. Den stopper så snart du får noen dråper vann i forgasseren. Så da har du plutselig vann i både motor og tank, og får ikke start igjen. Ikke så lurt... Tøm tanken over på bensinkanner, og hell forsiktig tilbake uten å ta med vannet på bunnen av kanna. Da berger du kanskje 90% av bensinen, og får vekk vannet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jentorge Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Bensin er betydelig lettere enn vann. Ca 0.7kg pr liter. Når man flyr fly med stempelmotor er det fast prosedyre å teste drivstoffet for vann etter hver tanking samt før første tur om morgenen. For å si det slik, man kaster ikke hundrevis av liter bensin, man drenerer tanken til det ikke lenger er vann i den. Ville ha satt tanken på skrå og sugd ut vannet på bunnen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.