Jump to content

Gløding av Ford/Mercruiser

Bestyreren

Recommended Posts

Finn ut hvor mye hver glødeplugg trekker, kjøp releer på BT e.l, koble f.eks 4 glødeplugger pr rele. styr releene med en trykknapp manuellt ved start. Ta løs original kabling og isoler, legg dette til siden, koble opp releer og glødeplugger uavhenging av standardopplegget, da slipper du å ødelegge det som skal fikses etterhvert.

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Koble strøm til en glødeplugg og finn ut med et tangamperemeter for DC hvor mye strøm den trekker. Nå vet jo ikke jeg hvor elektro/motorkyndig du er, men med litt nevenyttighet så kan dette være en midlertidig løsning. Bruk for guds skyld ikke startgass!! et alternativ kan være å blåse inn varmluft med varmluftpistol i luftinntaket under oppstart, men jeg vet ikke hvor enkelt dette er på din motor!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Har også problemer med gløding på min, tilsvarende motor. Gløder bare i ett par sekunder. Brukte startkabler og omgikk glødereleet, og glødet i 5 til 8 sekund, som manualen sier den skal ved 20 grader, og da starter motor med en gang.

Brukte feilsøkingsprosedyre som beskrevet i motormanual, og endte opp med at glødekontrollen/releet skulle være defekt.

Releet er byttet, men symptomene er de samme. Vurderer og koble gløding mauellt via bryter inntil videre.

Sikringen på glødingen er 150A, så krever solide kabler og bryter. Med 8 plugger, så skulle det tilsi at glødestrømmen kan komme opp mot 19 ampere per plugg.

Hvordan fikk du testet glødepluggene ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...