Bestyreren Startet 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2011 Hei har problemer med gløding på min Ford/Mercruiser 7,3l V8 95 mod. Glødepluggene er testet og funnet i orden, men det virker som om glødekontrollen ikke vil mere. Noen som har tips til en løsning. Siden ny kontroller ikke kan skaffes før etter ferien? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Finn ut hvor mye hver glødeplugg trekker, kjøp releer på BT e.l, koble f.eks 4 glødeplugger pr rele. styr releene med en trykknapp manuellt ved start. Ta løs original kabling og isoler, legg dette til siden, koble opp releer og glødeplugger uavhenging av standardopplegget, da slipper du å ødelegge det som skal fikses etterhvert. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Bestyreren Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Oki, men hvordan fine jeg ut det da? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Koble strøm til en glødeplugg og finn ut med et tangamperemeter for DC hvor mye strøm den trekker. Nå vet jo ikke jeg hvor elektro/motorkyndig du er, men med litt nevenyttighet så kan dette være en midlertidig løsning. Bruk for guds skyld ikke startgass!! et alternativ kan være å blåse inn varmluft med varmluftpistol i luftinntaket under oppstart, men jeg vet ikke hvor enkelt dette er på din motor! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Bestyreren Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Hmm er det en annen måte å teste dette på jeg har ikke tlgang på tangampermeter. Eller er det en annen måte å gjøre dette på kan jeg sette strømm direkte på med en manuell bryter mellom? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Noen som veit typisk strømtrekk på en vanlig glødeplugg?? Tror i såfall du trenger en kraftig bryter! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
sea ray 34 Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Ring skau service senter i br dal,dem har nok det du trenger,nytt eller brukt.Spør etter Petter. Sitér dette innlegget Link to post
lejarvi Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Har også problemer med gløding på min, tilsvarende motor. Gløder bare i ett par sekunder. Brukte startkabler og omgikk glødereleet, og glødet i 5 til 8 sekund, som manualen sier den skal ved 20 grader, og da starter motor med en gang. Brukte feilsøkingsprosedyre som beskrevet i motormanual, og endte opp med at glødekontrollen/releet skulle være defekt. Releet er byttet, men symptomene er de samme. Vurderer og koble gløding mauellt via bryter inntil videre. Sikringen på glødingen er 150A, så krever solide kabler og bryter. Med 8 plugger, så skulle det tilsi at glødestrømmen kan komme opp mot 19 ampere per plugg. Hvordan fikk du testet glødepluggene ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.