Jump to content

Lading på dynastarter

Muhammed

Recommended Posts

Setter du spenning på startviklingen bør de jo gå som motor, det er det enkleste å teste. Men for en fullgod test av generatordelen må du ha en eller annen drift, kan du ikke rigge deg til med f.eks en drill? Er den iorden skal du få spenning ut når du kommer et stykke opp i omdreining. Har de ligget lenge i ro kan de ha mistet remanensen, men det fikser du med noen små sjokk inn på feltviklingen.

Lykke til!

mvh

Poseidon

PS

Har du to stk kunne det kanske være en ide å la den ene drive den andre  -  og så skifte på?

DS

Med vennlig hilsen POSEIDON

PS

Har du to stk kunne det kanske være en ide å la den ene drive den andre  -  og så skifte på?

DS

Det var vel dette som ble kalt for evighetsmaskin i Sverige for et par 10år siden :lol: Var vistnok i en sang.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det var vel dette som ble kalt for evighetsmaskin i Sverige for et par 10år siden :lol: Var vistnok i en sang.

:lol: :lol: :lol:

- en makeløs manikk, e-e-e-n e-e-e-vighetsmaskin.

Joa, hvis disse dynastarterene vekselvis kan drive hverandre, og ikke behøve tilførsel av energi, da har man klart det som visstnok er umulig, perpetuum mobile!

Nei, fra spøk til alvor, Poseidon har skissert løsningen, spinn de med en drill el. og måle output.

Jo, jeg var inne på tanken at det kunne oppfattes som en "perpetuum mobile", men det var ikke ganske sånn ment. Når jeg antydet at den ene kunne drive den andre så var det mest med tanke på å utnytte det mekaniske som f.eks remskivene, fremfor å dille med en drill.

Altså med batteri på den ene og la den gå som startmotor  -  og la den dra den andre  -  som da går som generator. Etterpå kan man la dem bytte plass.

Men den totale virkningsgraden kommer neppe over 50%, så man trenger nok tilført effekt ja  :wink: :wink: :wink:

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jo,propellen driver rundt et litet aggregat

som pumpar vatten gjenom trappen til ett termostat

som i sin tur leder vatten til et skovelhjul

som sitter fast i mastenforat sykkelhjul

Den går hit, den går dit, den går rundt en liten bit

Den startar på ett kick, det är en makalös manick

(Journalist)

Tack,tack,men hva är det förslags maskin

Hva har man den til?

(Professorn)

Jo i enden utav masten är det en pedal

som trampar rundt en sykkel utav märket Nasjonal

og då så får man ström från sykelgeneratorn där

Det blir sånn tie-tolv ampere sådär ungefär

(Journalist)

Jaha,takk takk snälla professorn

men jag vil veta hva det är förr slags apparat

%samples%

Proffesorn, jo vi vil veta hva det är

(Professorn)

Jo, altså strömmen som man får från generatorn då

Det är just precis så mycket at manicken börjar gå

Förr ser du, strömmen går tilbars igjen til början hela ti'n

Også går den av seg själv, det är en evighetsmaskin

(Journalist)

Jojo, det förstår ja, men hva är det förr et apparat?

(Professorn)

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

Det är en evighetsmaskin

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...