Muhammed Startet 29.November.2004 Link til dette innlegget Startet 29.November.2004 Jeg har et par dynastartere som sansyneligvis ikke lader, er det noen som har noen gode tips hvodan jeg kan sjekke det hjemme i garasjen? Jeg har ingen motorer jeg kan prøve dem på. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 29.November.2004 Link til dette innlegget Svart 29.November.2004 Setter du spenning på startviklingen bør de jo gå som motor, det er det enkleste å teste. Men for en fullgod test av generatordelen må du ha en eller annen drift, kan du ikke rigge deg til med f.eks en drill? Er den iorden skal du få spenning ut når du kommer et stykke opp i omdreining. Har de ligget lenge i ro kan de ha mistet remanensen, men det fikser du med noen små sjokk inn på feltviklingen. Lykke til! mvh Poseidon PS Har du to stk kunne det kanske være en ide å la den ene drive den andre - og så skifte på? DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sydvesten Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 PS Har du to stk kunne det kanske være en ide å la den ene drive den andre - og så skifte på? DS Det var vel dette som ble kalt for evighetsmaskin i Sverige for et par 10år siden Var vistnok i en sang. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
pete Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Det var vel dette som ble kalt for evighetsmaskin i Sverige for et par 10år siden Var vistnok i en sang. :lol: - en makeløs manikk, e-e-e-n e-e-e-vighetsmaskin. Joa, hvis disse dynastarterene vekselvis kan drive hverandre, og ikke behøve tilførsel av energi, da har man klart det som visstnok er umulig, perpetuum mobile! Nei, fra spøk til alvor, Poseidon har skissert løsningen, spinn de med en drill el. og måle output. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Jo, jeg var inne på tanken at det kunne oppfattes som en "perpetuum mobile", men det var ikke ganske sånn ment. Når jeg antydet at den ene kunne drive den andre så var det mest med tanke på å utnytte det mekaniske som f.eks remskivene, fremfor å dille med en drill. Altså med batteri på den ene og la den gå som startmotor - og la den dra den andre - som da går som generator. Etterpå kan man la dem bytte plass. Men den totale virkningsgraden kommer neppe over 50%, så man trenger nok tilført effekt ja :wink: mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2004 Link til dette innlegget Svart 30.November.2004 Jo,propellen driver rundt et litet aggregat som pumpar vatten gjenom trappen til ett termostat som i sin tur leder vatten til et skovelhjul som sitter fast i mastenforat sykkelhjul Den går hit, den går dit, den går rundt en liten bit Den startar på ett kick, det är en makalös manick (Journalist) Tack,tack,men hva är det förslags maskin Hva har man den til? (Professorn) Jo i enden utav masten är det en pedal som trampar rundt en sykkel utav märket Nasjonal og då så får man ström från sykelgeneratorn där Det blir sånn tie-tolv ampere sådär ungefär Den går hit, den går dit, den går rundt en liten bit Den startar på ett kick, det är en makalös manick (Journalist) Jaha,takk takk snälla professorn men jag vil veta hva det är förr slags apparat %samples% Proffesorn, jo vi vil veta hva det är (Professorn) Jo, altså strömmen som man får från generatorn då Det är just precis så mycket at manicken börjar gå Förr ser du, strömmen går tilbars igjen til början hela ti'n Også går den av seg själv, det är en evighetsmaskin Den går hit, den går dit, den går rundt en liten bit Den startar på ett kick, det är en makalös manick (Journalist) Jojo, det förstår ja, men hva är det förr et apparat? (Professorn) Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Det är en evighetsmaskin Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.