quantumduck Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Hva sier do om Helgeroa..vil do ha deg en på......!! Nei, her er en rolig havn med badestrand på sidene av havna, mulighet for krabbefiske for ungene og iskiosk på brygga. Hva mer kan en forlange? Hehe, der kan du se :-) Pleier å besøke Nevlunghavn ila nesten hver eneste sommer, men da med MC. Frk. har bestillt campingtur også i sommer, så kanskje det blir Helgeroa i år? Sitér dette innlegget Link to post
stinilsen Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Hei,ligger nå selv i Stavern gjestehavn.... Og jeg må si en ting! Styr langt unna gjeste bryggen som ligger innerst i havna. Måtte selv flytte oss derfra i går kveld/natt grunne utestedet LOSEN som har inngang til nattklubben ca 2 meter fra bryggekanten. Torsdag, fredag,og lørdag har denne klubben full fest og trekker til seg fest stemte mennesker som synes det er kjempe gøy å synge/skrike fra uteserveringen med utehøyttalere rettet utover havna. Så om du vil slippe dirrende skutesider omgitt av bass,fulle mennesker,samt "allsang" på uteserveringen er gjestebryggene på motsatt side av havna å anbefale. Fikk også med meg et spisebord i jern godt viklet fast i dreggen da jeg skulle flytte båten ca 01.00 i natt. Sitér dette innlegget ALLTID.UANSETT Link to post
quantumduck Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Ula og Kjerringvik? Er ikke akkurat lommekjent i området, men har vært der noen ganger på hjul. Vet det er noen flotte bade/friområder i nærheten, og dette er vel ikke akkurat blant de værste party-stedene heller inbiller jeg meg. Noen som har erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 (redigert) Tror hverken Ula eller Kjerringvik satser noe på båt turisme. Ula har/hadde en liten flytebrygge som fungerer som gjestebrygge, har aldri overnattet der. Toalett fasiliteter tror jeg ikke det er nede i havna. Kjerringvik har ikke noen gjestehavn. De praktiserte tidligere Grønnne/røde skilt på bryggene om eventuelt ledige plasser. Tror det må avklares med havne sjefen FØR ankomst. Har ligget der noen ganger når jeg har vært på besøk hos bekjente. Da har plass vært avklart før ankomst. Fasiliteter: toaletter, vann og strøm. Fin sandstrand. Redigert 22.Juli.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
bliss X Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Litt dårlig ankerfeste, derfor ved kraftig nordlig vind legg anker langt ut om du fortøyer mot steinmoloen. Har erfart det, ja. Kjørt ute flere ankere med jolla for folk som har mistet ankerfeste. Borsett fra det synes jeg Verdens Ende er en bra havn. Desverre ingen bunkringsmulighet i nærheten Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 synes jeg Verdens Ende er en bra havn. Desverre ingen bunkringsmulighet i nærheten Både mat, Diesel og restaurant på Hvasser, ved losbåthavna. Bare en kort jolletur unna. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MaSa Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Hvordan er det i Langesund? Ser for meg at badelandet der kan være redningen når værgudene stritter i mot, men aldri vært der med båt. Jeg bor i Langesund og har bodd her i 30år. Det er ikke noe rolig sted og være mange helger i juni og hele juli pga konserter på wrightegaarden. Det er MYE mennesker langs gjestbryggene hele kvelden og natten i det siste har det også vært en del bråk i havnen. Badeparken er ofte en redning som du sier,langesund er en kjempeflott sommerby. Men som båtturist kan det være veldig mye uro til tider,sjekk iallefall hvilke konserter som går når du planlegger ankomst Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Julie III Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Et sted det er lenge siden jeg har vært(1996) er Verdens Ende. Her ble det vel bygget ut rundt 2005. Noen som kan dele erfaringer med/om Verdens Ende ? Jeg føyer meg inn i rekken med de som anbefaler Verdens Ende. Har dog bare en natts erfaring. Vi reagerte på at alt var så gjennomført der. Godt tilrettelagt og poden stortrivdes i "bassenget" for handicapede. Åpning i gjerdet for en svømmetur. Flott å gå indre led gjennom sundene nordfra! Vi likte også Risør veldig godt. Stille og rolig med gode forhold på land. Men har hørt at noen har dårlige erfaringer ang støy her også... Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 23.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2011 Har i sommer ligget i gjestehavnene i Farsund, Mandal, Kristiansand, Lillesand, Grimstad, Arendal og Risør og har ikke opplevd en eneste gang å bli forstyrret hverken natt eller dag! Sitér dette innlegget Link to post
Henrik Vogt Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 (redigert) Kjære båtfolk! Det er i dag politikerne stemmer om utestedet Losen i Stavern skal få videre skjenkebevilling. Dette stedet er en plage for folk som bor i nærheten og også, såvidt jeg har skjønt, for mange båtfolk som vil legge til i Stavern for natten om sommeren. Det er et vanlig brukt argument i debatten at utestedet Losen er viktig for trekke båtfolk til Stavern. Man skyver altså båtfolk foran seg i debatten. Hvis dere, eller noen dere kjenner, vil si ifra om Losen, er det bare å poste en kommentar på Østlandspostens hjemmesider i dag. En oversikt over saken kan finnes her.. http://www.op.no/nyheter/article5949738.ece Og et innlegg om erfaringer fra baatplassen.no som er sakset fra nett, kan finnes her: http://op-debatt.origo.no/-/bulletin/show/723336_tilreisende-styrer-unna-losen Redigert 29.Februar.2012 av Henrik Vogt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 Jeg har ligget på brygga utenfor Losen en gang, og aldri mer! Snakket med en familie, som hadde fått kastet en sigarett på fordekket av noen folk som sto utenfor og tok seg en røyk, og det kunne gått skikkelig ille.Hvis de ikke klarer å holde gjestene sine i sjakk, så kan de like godt "få slippe" å drive utestedet. Velkommen til Baatplassen Henrik Vogt Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 Kragerø med Gunnarsholmen er flott for barn med saltvannsbasseng og rullestolsbasseng. Jeg har også delt erfaring med Jomfruland. Det arrangeres musikkfestival der og det tror jeg er noe som fører til at noen oppfatter stedet som et sted man også kan arrangere sin egen "festival". Det arrangeres forsåvidt ikke festival på Jomfruland lenger, men kan fortsatt være endel "rølp" der, ikke at jeg helt forstår hva man skal gjøre der, så utrolig mange andre flotte steder det er i Kragerøskjærgården. Gundersholmen er fint, og ligger noe skjermet fra Kragerø sentrum, som kan være et stressende og høylytt sted i sommersesongen, men desverre er det planlagt konserter der i sommer, som jeg tror kan bryte litt med idyllen. Poenget mitt er at når Kragerøskjærgården står på planen, så er det beste alternativet å fylle opp vann og lade batterier før man kommer, og heller benytte seg av de veldig mange flotte uthavnene i området. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
TICORA Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 Poenget mitt er at når Kragerøskjærgården står på planen, så er det beste alternativet å fylle opp vann og lade batterier før man kommer, og heller benytte seg av de veldig mange flotte uthavnene i området. Selvfølgelig men når en har en 2-3åring ombord er det av og til deilig med litt mere fasiliteter. Det er da ikke enten eller, men både og Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 Hehe det er sant det, ja. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
bladfyken Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 Rart hvor forskjellige vi er, hehe. Selv får jeg ikke med ungene til travle og fulle havner. Vært på Jomfruland, men ungene synes overhodet ikke det er noe gøy å sitte på rekke og rad på land på kvelden på bryggene. Men å stikke innom for å ta en tur over på utsia, opp i tårnet og sånne ting funker. Men gi oss en uthavn og de er i sitt ess. Da er de over alle hauer eller ligger med baken i været på jakt etter krabber eller andre ting. Så for oss er det bunkring som gjelder å så finne forskjellige uthavner. I Kragerøskjærgården er blant annet Skutvikkilen et must for ungene. Selv om det ofte kan være fullt er det heller ikke vanskelig å få tid for seg selv der. Flott øy også å bruke beina på. Flotte bademuligheter for alle, fra de minste og oppover. Og sletter til både å spille ball og andre aktiviter på. Selvfølgelig kan det innimellom være noen som ikke tar alt for stort hensyn til naboene, men det gjelder vel for de fleste steder. Mest negativ er vel at sola går litt tidlig ned. Synes også Lammeskjæra rett på utsia av Helgeroa kan være en flott plass hvis man ønsker en plass uten alt for mye folk rundt seg. Pluss masse andre flotte steder både i Eidangerfjorden og området rundt og videre sørover. Et aldri så lite paradis er jo også skjærgården sør for Lyngør, Risholmene, Håholmene og Nyhavn. I hele tatt, er det noe vi har masse av så er det flotte uthavner langs hele kysten der man kan velge selv. Legge seg der det er masse båt eller finne et sted for seg selv, alt etter hva humøret og lysten tilsier;-) I alle fall herlig å se på gradestokken om dagen og vite at sesongen er i anmarsj:-) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 29.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2012 (redigert) ...Ula har/hadde en liten flytebrygge som fungerer som gjestebrygge, har aldri overnattet der. Toalett fasiliteter tror jeg ikke det er nede i havna... Joda, toalett finnes. Til og med vaskemaskin finner du i samme hus, dusj også. Og ferskvann og strøm er tilgjengelig på gjestebrygga. Når det er sagt - all verden er det kanskje ikke å finne på for de som vil ha aktiviteter rettet direkte mot (små) barn, men fire minutters gåtur unna ligger i alle fall to av Vestfolds aller beste sand-badestrender. Redigert 29.Februar.2012 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Henrik Vogt Svart 2.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2012 Tom Rør: Takk for din kommentar. Det er utrolig viktig at dere dokumenterer disse tingene, og jeg tar gjerne imot flere erfaringer her eller på epost: vogt.henrik@gmail.com Kommunepolitikerne i Larvik gikk 29.02 inn for ny skjenkebevilling til Losen også i sommer, noe som betyr at det vil ha preg som tidligere også i år. Det er et sted som ikke er lysisolert eller bygget for virksomheten som er der. Som sagt, deres erfaringer er svært viktige i denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Vi lå i Stavern sist sommer og la til ved innerste brygge en torsdags uvitende om Losen. Ca kl 2 kastet nabobåten loss i fortvilelse og om morningen var den andre nabobåten svært fortvilet. Selv satt jeg våken og passet på skuta Når det er sagt, finnes det jo flere alternativer enn å legge det ned. Feks opplyse på en eller annen måte at det må påregnes en del støy på denne brygga el. Da er det lettere å måle hvor bra det er for stedet ved å se hvor ofte bryggen blir frekventert. Hadde vært stas å ligge her med kompisgjengen på guttetur, men vil ikke legge meg her med familien igjen Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 (redigert) Losen bør forbli,kan som noen sier,de burde opplyse at det kan bli en del støy på natterstid innerst i moloen,men burde være mulig å legge seg lenger ut.Stavern er en sommerby med trykk stort sett 4 uker i fellesferien,ellers detter den inn i dvale,næringslivet sliter,men sterke krefter vil ha det dithen å bygge ned strandsonen til fordel for superdyre boliger!Disse boligen er det bare ressursterke godt voksne mennesker som har råd til,som igjen fordriver ungdommen vår til andre byer og arenaer.Når så disse boligene er bygd(som han Henrik vogt ønsker)er det ingen vei tilbake,område kan ikke brukes til felles formål,da er mye av det i private hender,Når det er kommet mye folk som bor midt i smørøyet begynner en del/noen å finne ut at det bråker eller andre ting som irriterer.Nei min mening er hold sterke kapitalkåte mennesker unna strandsonen,sjarmen med Stavern er mangfoldet uteliv,pub,diskotek,spisesteder,utstillinger osv,osv..ikke noen få "grinebitere"som nettop har kjøpt hus/leiligheter ved å se på prospekter som dyre arkitekter har utformet. Mvh. Godt voksen.Jan Redigert 3.Mars.2012 av jan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Henrik Vogt Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Vår familie har bodd her i flere generasjoner og har ingenting med kapitalkåthet å gjøre. Dette handler om at bygningen ikke er isolert for denne typen lydnivå. Det handler om helsen til folk i nærområdet og det handler om det tilbudet og det bildet tilreisende sitter igjen med etter å ha vært i Stavern. Min mor bor her og plages sterkt av denne støyen om sommeren. Min samboer orker ikke å være i byen min families gamle hus og måtte gi opp å ha sommerjobber her fordi det faktisk ikke er mulig å sove på soverommet. Folk som kommer sjøveien har mange negative opplevelser også og det er viktig at dette kommer frem da Losen hevder de er attraktive for båtfolk og bruker dette i markedsføringen. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Nå kjenner jeg ikke til Stavern spesielt, men har vært innom noen ganger... men har ligget ett par ganger i Langesund ei helg... og det er ikke stedet for nattero, men det vet en om når en legger til der. Wrightegarden i Langesund har jo fått noen klager de også opp gjennom tidene. Trøsten med slike byer er at det er veldig liv i 6-8 uker på sommeren... de resterende noen og førti ukene er det mer liv på kirkegården. Skjønner at de som bor i byen og rett ved slike steder føler at dette ødelegger deres livskvalitet.. men for byen så tror jeg det er viktig å ha et tilbud til de som ønsker litt nattlig aktivitet. Vi andre får finne andre steder, der hvor en kan få nattero.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
avmønstret5 Svart 3.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2012 Innerst Kongshavn kan det nok bråke noe,men i forhold til kaia ved Losen nå der full rulle, er det ikke så ille. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2012 (redigert) Vår familie har bodd her i flere generasjoner og har ingenting med kapitalkåthet å gjøre. . Det handler om helsen til folk i nærområdet og det handler om det tilbudet og det bildet tilreisende sitter igjen med etter å ha vært i Stavern. Losen hevder de er attraktive for båtfolk og bruker dette i markedsføringen. Kommer med båt til Stavern et par ganger hver sommer, fordi det er stille og fredelig der, har aldri reagert på Støy fra Losen. Ta en tur til Smøgen der kan en snakke om STØY.., for da vil du sette pris på fredelige Stavern..... Støy fra Losen sammenligner jeg med støynivået i Grimstad på 60 tallet hvor det kun var to ØL pr kvinn/mann, da tre øl kunne føre til fyll og spetakkel.. Hvordan er det i Langesund? Ser for meg at badelandet der kan være redningen når værgudene stritter i mot, Langesund er bra, gangvei til Badeland. Og så en ny brygge på Langøya med flere badeplasser og mange stier. Og da kan en jolle over sundet til Badeland. Flotten er utryddet. Redigert 4.Mars.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
avmønstret5 Svart 7.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2012 Ja, en helgetur til Langesund er ikke å forakte Diskusjonen om Losen i Stavern: Jeg tror nok at med nattklubbaktivitet her vil det bli lite søvn på de omkringliggende båter. I utgangspunktet er ikke Stavern gjestehavn mye å skrive hjem om ref. ref toalett og andre havnefasiliteter. Vi pleier helst å ligge på svai der, men nå mysser det av bøyer så det er ikke greit. Hvor er forresten de "fortreffelige" havnemyndigheter i Larvik i denne saken? Sitter de bare musestille som vanlig eller kanskje meningsløse, også som vanlig? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.