2000v8 Startet 19.Juli.2011 Del på Facebook Startet 19.Juli.2011 Hei, min 1986 VP AQ200D trenger litt oppjustering. Ser fra diverse nettsider at denne står oppgitt til 4grader fortenning ved 600-650rpm. De fleste andre av V8 modellene til Volvo oppgies til 8grader fortenning. Noen som vet noe om dette? Og, hvor mye fortenning skal disse motorene ha på max. og ved hvilket turtall skal dette oppnåes? Mange spørsmål her, håper på gode svar. Har en mistanke om at vektene henger da motoren er veldig treg opp i turtall. Går ellers helt jevnt uten noen som helst problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Iflg Operator manual som kan lastes ned gratis på volvopenta motordatabase skal det være 8' Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Ser fra diverse nettsider at denne står oppgitt til 4grader fortenning ved 600-650rpm. De fleste andre av V8 modellene til Volvo oppgies til 8grader fortenning. Noen som vet noe om dette? Jupp, dette vet vi noe om, de sidene du har besøkt tar feil, riktig fortenning er 8 grader på tomgang og 30 grader ved 4200rpm. Sitér dette innlegget Link to post
2000v8 Svart 19.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 Hei og takk for svar. Jeg har fått mine opplysninger fra Haynes workshop manual og et nettsted som kalles Marinemechanic.com. Kan se ut som de bare har kopiert siden fra Haynes. Her står alle Volvo V8 med 8grader og kun AQ200D med 4 grader, noe som forundret meg ltt da disse motorene ikke er så veldig forskjellig. Jeg har bare lest 4 og stillt etter dette tidligere, men fant ut at dette burde jeg sjekke. Vil disse 4 gradene gjøre noe for akselerasjonen min tror Dere? Og bør jeg først og fremst ta hensyn til instilling ved 4200rpm hvis ikke den regulerer helt rett? Et annet spørsmål, gradeskiven på motoren er veldig korrodert slik at det er umulig å lese tallene. Kan noen huske plassering i forhold til utkuttene på denne skiven/platen? Jeg klarte å lese dette tidligere og tenkte da selvfølgelig å merke bedre for sinere justering, men som alle vet, det som ikke må gjøres i dag etc....... Takker igjen, og ser frem til helgen med nyjustert tenning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.