Jump to content

Antenneplugg til VHF i Stavanger?

Christel III

Recommended Posts

Jeg har fått brudd i antennekontakten på VHF'en, og trenger en ny. ....

"Brudd i antennekontakten" høres nesten litt rart ut. Hvis det er en vanlig PL-259 så er jo de soliditeten i seg selv. Det skulle vel ikke bare være en kaldlodding eller dårlig kontakt på annen måte?

Eller hvis det er i kabelen bruddet er så kan du sikkert korte den inn med noen få cm?

Lykke til!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Takker for gode råd, får ta meg en ringerunde i morgen:-)

Poseidon: Ja, det er brudd i selve kontakten. "pinnen" i midten har knekt midt inne i kontakten, og har sikkert vært sånn siden båten var ny.

Jeg gikk fra Egersund til Stavanger idag, og fikk litt sjø inn gjennom sideruten, og VHF'en tok kvelden. ( ihvertfall displayet). Jeg kjøpte ny vanntett VHF når jeg kom i havn, og oppdaget bruddet da jeg koblet fra den gamle.

Mvh
Simon

Poseidon: Ja, det er brudd i selve kontakten. "pinnen" i midten har knekt midt inne i kontakten, og har sikkert vært sånn siden båten var ny.

Jeg ruslet langs kaikantene med fruen nå ikveld, med en brukt PL-259 i lommen. Men jeg så ikke noe til båten din, så dermed ligger den fortsatt i den samme lommen. Gi meg et hint hvor du ligger, så får du den imorgen.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...