Diddn Startet 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2011 Hei jeg er på utkikk etter ny båt og lurer på om det er noen som har erfaringer med Musling 430, Skibsplast 15 VS og Askeladden 15-3050? Hvordan båten oppfører seg i grov sjø og bølger? Hopper båtene mye? Hvordan er farten på disse båtene med 25/30hk-40hk? Hvordan er kjøreegenskapene? Mvh Diddn Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Sjøegenskaper og fartsressurser vinner muslingen lett!, men en enklere åpen båt enn de andre da! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
ivar Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Har kjørt Muslingen med 25, 40 og 60hk, med 60hk blir den noe tung i hekken når bølgene blir store, men med 25/40hk er den veldig godt balansert og det er bare å kjøre på. Ikke kjørt de andre, men ut fra skroglinjer/bunnvinkel så har de neppe mye å stille opp med. Mener å huske at den gjorde ca 25 knop m/ 25hk, etpar og 30 med 40. ca 38 med 60hk (dette var før GPS , og alle med std propell) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Fjordland Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Eg har ein Musling 430 med 65 hk på. Er veldig god i sjøen, myk og trygg. Denne bruker eg i all slags vær. ingen problem. Litt baktung med den motoren når eg er aleine og kjører sakte. Med "Lingehesten" blir det litt lite gulvplass til teiner osv. Men går helt greit. Båten er ikkje selvlensende. Eg satte i automatisk lensepumpe, som funker som snus. Når der regner kraftig, gjerne kombinert med vind, så savner eg vindskjerm! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.