Jump to content

Raymarine Rate Gyro for 25 euro

_Kaia_

Recommended Posts

Jeg har også bestillt, men Spennings regulatoren er "out of stock" så jeg kjøpte en pakke med 5 stk. på Ebay til kr 9 inkl. frakt.

På forrige båten min så monterte jeg orginal Rate Gyro fra Raymarine, og det var stor forskjell. Det ser ikke ut som om man kjører i fylla.

Hvis jeg ikke husker feil så fikk jeg flere valg med tanke på response som man justerer hvis man synes båten jager ved lav hastighet.

/per

• 2 uker senere...

Et lite hjertesukk vedr. oppgradering av atuopilot.

I fjor kjøpe jeg en Smart Heading Sensor fra USA for å oppdatere min Raymarine S3 enhet til en S3G enhet. Det ga meg mye arbeid og frustrasjon. Etter å ha koblet og kalibrert enheten var det som om den styrte i fylla med umotiverte kraftige kursutslag, mest til en side såvidt jeg husker. Jeg returnerte enheten og fikk beskjed om at det var en feil på den som ble rettet. Etter på nytt å ha koblet, kalibrert, koblet og kalibrert var det ingen endringer. Jeg konfererte med diverse utenlandske forumsider og Raymarine support i UK. Tilsutt sendte jeg både SHS og S3 enheten dit for service. De påstod det var noe med programvaren som de hadde rettet. Samtidig hadde de oppgradert S3 til en S3G, og jeg kunne velge om jeg ville montere den eller SHS enheten. Var egentlig lei så jeg monterte S3G enheten umiddelbart; så aldri regningen de sa de ville sende dersom jeg ikke returnerte Gyro brikken de hadde satt inn. Antok at de syntes synd på meg, men ble iallefall noe rimeligere oppgradering ift. hva norske leverandører tok om jeg ikke regner med medgåtte timer, irritasjon og ukvemsord. Og så har jeg en SHS enhet i kjelleren et eller annet sted som Raymarine påstår skal virke for påkommende tilfeller...Og for ordens skyld; den oppgraderte S3G enheten virket perfekt umiddelbart etter kalibrering.

• 1 år senere...
  • 1 år senere...

Tar opp en gammel tråd her.

Jeg har i dag montert en hjemmelaget gyro på min S3 kurskomputer. På nettet har jeg sett at folk får opp en liten "G" øverst i høyre hjørne i displayet på kontrolleren. På min ST 6002 dukker det ikke opp noen "G", men Autolearnfunksjonen dukker opp som et valg, og responsen kan nå stilles helt opp til 9. Før gikk den bare til 3.

Er det flere som har montert gyro uten å få opp "G" på displayet? Betyr det at Autolearn dukker opp, at alt er i orden?

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...