Jump to content

Indikator/kontrollampe el.panel

kes

Recommended Posts

Er det en velvillig sjel som kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i indikatorlyspærer til el.panelet på min Princess P35 1992 mod.? Pærene er av glass, ca. 15 mm lange og ca. 5 mm i diam. Pærene er utstyrt med (2) ca. 10 cm lange ledninger i stedet for sokkel. Jeg antar at spenningen er 12 V. Jeg har forsøkt de fleste forretninger i Stavanger/Sandnes området inkludert Wigo, Landor Larsen, Claes Ohlson, Jama, Biltema etc.  uten resultat. Jeg har også forsøkt Princess forhandler i Bergen, samt pløyet gjennom de fleste el.kataloger som er på internett uten hell. Biltema har en type som var nesten lik, men denne var plastbelagt og passet derfor ikke inn i holderen på panelet. For de spesielt interesserte er dette indikatorlampen til batterladeren i den nedre delen (220 V delen) av el.panelet og som det skal være lys i når laderen står på.

. Pærene er utstyrt med (2) ca. 10 cm lange ledninger i stedet for sokkel. J

Så vidt jeg husker sitter det lysdioder her (LED) Beskrivelsen din over tyder også på dette. I såfall får du dem på steder som forhandler elektronikk. Elfa, Elra mfl.  

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takk for Elfa tipsene, men dette var en av de leverandørere jeg sjekket før innlegget. Elfa har det de kaller for lysdiodlampa, men ikke i rett størrelse. Får jeg ikke tak i de rette, borer jeg opp hullet i panelet et par mm og setter inn Biltema sin, den koster tross alt kun 11 kr. og er lett tilgjengelig.

PS:

Da jeg satte inn en 12V pære fra Biltema eksploderte den. Det viser seg at spenningen er 230 V. Jeg burde selvfølgelig ha sjekket spenningen først.........

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...