Krestian Startet 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2011 Hei, Nå ser det endelig ut til samboeren er på glid, og båtkjøp er nærmere enn noen gang. Er egentlig en seiler og kunne helst tenkt meg seilbåt, men samboer er ikke helt der så har vurdert en daycruiser med mulighet for en natt eller to med overnatting. Har sett en del på Draco 20 og 18 DC. Budsjettet ligger foreløpig på mellom 30-50.000. Ser jeg kan få en forholdsvis strøken 18-foter i den prisklassen, mens 20-fotern krever litt stell for å bli sjøklar. Det gjør meg forsåvidt ingenting da jeg har plass å stå inne i vinter og har ikke mer enn de to normale tommeltottene. Drømmen er en '86-> 21DC med åtte sylindre, men det er litt i overkant i forhold til budsjett. Hva bør jeg velge? Finnes det andre gode alternativer med innenbords i dette prisleie? Hva med en nyere, mindre daycruiser uten mulighet for overnatting? SeaRay etc...? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 En noenlunde fin 20DC burde være oppnålig innen din prisklasse i dagens marked. Glem 20foter og åtte sylindre. Dyrt, tungt, plasskrevende. En 20 fot Draco har sin styrke som trygg familie b åt med overnattingsmuligheter. Jeg har fattet rundt ganske mye i en tidlig syttitallsmodell med Volvo b20. Trivelig båt. Solid bygget og en meget tørr og fin sjøbåt innenfor størrelsens begrensinger. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Krestian Svart 21.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 Etter hva jeg ser på finn er vel dette ned mot nedre pris på 20-fotern? Hvilket fartsområde snakker vi med b20? Har sett litt på 18 DC med AQ151 og 290 drev. Ser for meg at den er raskere.. Liker også designet med den buede vindskjermen bedre, og heller også mot 18-fotern av den grunn. Selv om det var 1. generasjon 20 DC jeg så på først.. Hvordan fungerer 20-foteren som en weekendbåt for to voksne? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.