Tine IV Startet 30.November.2004 Link til dette innlegget Startet 30.November.2004 Har gjort div ting siden båten blei kjøpt inn høsten 2003 . Den var vel ikke akurat vakker i teaken i cocpit eller på badet men det hjelper nå . Kjøpt inn endel nytt av ting som jeg ville bytte ut eller som jeg ikke hadde , så det har blitt endel nytt i Tine II i løpet av året . Tenkte og legge ut liste over ting som jeg har gjort og vil / håper jeg gjør i vinter . Er jo flere som legger ut prosjekta sine så tenkte jeg og kunne prøve , men foreløpig er det dårlig med bilder . Veit ikke om dette er så mye av innteresse for andre , men kansje det kunne gi noen tips og hint til andre som holder på. Blir jo mobba litt i havna da ,sier at det ikke er lov og sette opp postkasse på brygga ,er du skilt nå , har du flytta inn osv . Har jo passert 600 timer på motor så har jo fått brukt båten også , ikke bare skrudd og pussa . Men er uføretrygda så har vel egentlig tid nok , og fruen er like blid enda . Gikk og drømte om en Sandvik 28m/ac i 8-9 år så plutselig så blei Tine II kjøpt , det gikk fort veldig fort fra og prate litt om kjøp av båt og til at den var henta . Så nå kan jeg drømme om neste , er ikke helt sikker men Sandvik 945 står høyt på lista over båter som jeg hadde klart og hatt . Drømme koster ikke mye , trudde jeg . Men 28'n var ikke gratis gitt .Håper jeg kan sette inn før og etter bilder ettervært så dere kan se skuta . Ting som har blitt gjort Bytta trekk på skotta i cocpit Nytt teaktak i cocpit Nytt ratt m/teakring rundt Nytt søkelys på taket m/trådløs fjernkontroll Ny forsterker 600 w (stereo) Ny radio/cdspiller Ny subbwoffer (basshøytaler) innfelt Nytt 14" farve tv med tekst og fjernis (995 - på Rimi) Ny Glomex tvantenne Ny 300 w omformer Ny panelovn 200w med frostsikkring i motorrom Nye lampetter i forcabin og i aktercabin Nytt el wc helstøpt stor type (TMC) Nye fendere Nye fenderholdere (Nawa ) Ny VHF Navman 7100 Ny Navman 5500 kartplotter Ny walkie talkie (brukt) Ny walkie talkie antenne Ny turteller Nytt gulvbelegg (skipsgulv) Nye batterier 2 stk 110 amp Nye innfelte taklamper / spot i cocpit Ny kuleventil til vann inn (wc) Overhalt dynamo Pussa ned cocpit og olja 7 strøk skal finpusse og ha 2 strøk til (håper det holder ) Nytt messing barometer Nytt messing temp/fuktmåler Ny messing klokke Ny skipsklokke i messing Ny motor til vinduspusser Fixa tankmåler /giver Ny kalesje stor type . Pussa ned hele båten med autosol , voxa og polerte da blei båten hvit igjen . Ting som skal gjøres , håper jeg Ny kuleventil ut fra wc Nye motorlabber Ny isolasjon av motorrom Maling og vask av motorrom /kjølesvin når motor er ute Fixe det ene motorfeste Fixe oljepeilepinne Kobble et batteri til på forbruk side (så det blir 3 stk) Nytt bord i cocpit må prøve og få lagd et som kan brukes Holder på med og slipe ned badet og olje det ,har fått på 2 strøk . Sandvik 28 m/ac med VP MD 21 B 1982 mod Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Dette er imponerende, selv for en som skal bygge helt fra kjølen av. Holder du på sånn har du snart helt ny båt. Det bedste av alt: Du kjenner båten din "ut og inn". Ikke det hjørne du ikke har vert i, ikke den skrue, du ikke har tatt i. Det er lurt, i en eventuel nødsituasjon. Stå på, lykke til videre og kom med masse oppdatering. Jeg liker disse "oppudsningstråde". Moro å se hva medlemmerne holder på med. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.