Jump to content

Oppussing av Tine II

Tine IV

Recommended Posts

Har gjort div ting siden båten blei kjøpt inn høsten 2003 . Den var vel ikke akurat vakker i teaken i cocpit eller på badet men det hjelper nå . Kjøpt inn endel nytt av ting som jeg ville bytte ut eller som jeg ikke hadde , så det har blitt endel nytt i Tine II i løpet av året . Tenkte og legge ut liste over ting som jeg har gjort og vil / håper jeg gjør i vinter . Er jo flere som legger ut prosjekta sine så tenkte jeg og kunne prøve , men foreløpig er det dårlig med bilder .

Veit ikke om dette er så mye av innteresse for andre , men  kansje  det kunne gi noen tips og hint til andre som holder på. Blir jo mobba litt i havna da ,sier at det ikke er lov og sette opp postkasse på brygga ,er du skilt nå , har du flytta inn osv . Har jo passert 600 timer på motor så har jo fått brukt båten også , ikke bare skrudd og pussa . Men er  uføretrygda så har vel egentlig tid nok , og fruen er like blid enda . Gikk og drømte om en Sandvik 28m/ac i 8-9 år så plutselig så blei Tine II kjøpt , det gikk fort veldig fort fra og prate litt om kjøp av båt og til at den var henta . Så nå kan jeg drømme om neste , er ikke helt sikker men Sandvik 945 står høyt på lista over båter som jeg hadde klart og hatt . Drømme koster ikke mye , trudde jeg . Men 28'n var ikke  gratis gitt .Håper jeg kan sette inn før og etter bilder ettervært så dere kan se skuta .

Ting som har blitt gjort

Bytta trekk på skotta i cocpit

Nytt teaktak i cocpit

Nytt ratt m/teakring rundt

Nytt  søkelys på taket m/trådløs fjernkontroll

Ny forsterker 600 w (stereo)

Ny radio/cdspiller

Ny subbwoffer (basshøytaler) innfelt

Nytt 14" farve tv med tekst og fjernis (995 - på Rimi)

Ny Glomex tvantenne

Ny 300 w omformer

Ny panelovn 200w med frostsikkring i motorrom

Nye lampetter i forcabin og i aktercabin

Nytt el wc helstøpt stor type (TMC)

Nye fendere  

Nye fenderholdere (Nawa )

Ny VHF Navman 7100

Ny Navman 5500 kartplotter

Ny walkie talkie (brukt)

Ny walkie talkie antenne

Ny turteller

Nytt gulvbelegg (skipsgulv)

Nye batterier 2 stk 110 amp

Nye innfelte taklamper / spot i cocpit

Ny kuleventil til vann inn (wc)

Overhalt dynamo

Pussa ned cocpit og olja 7 strøk skal finpusse og ha 2 strøk til (håper det holder )

Nytt messing barometer

Nytt messing temp/fuktmåler

Ny messing klokke

Ny skipsklokke i messing

Ny motor til vinduspusser

Fixa tankmåler /giver

Ny kalesje stor type .

Pussa ned hele båten med autosol , voxa og polerte da blei båten hvit igjen .

Ting som skal gjøres , håper jeg

Ny kuleventil ut fra wc

Nye motorlabber

Ny isolasjon av motorrom

Maling og vask av motorrom /kjølesvin når motor er ute

Fixe det ene motorfeste

Fixe oljepeilepinne

Kobble et batteri til på forbruk side (så det blir 3 stk)

Nytt bord i cocpit må prøve og få lagd et som kan brukes

Holder på med og slipe ned badet og olje det ,har fått på 2 strøk .

Sandvik 28 m/ac med VP MD 21 B 1982 mod

Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Dette er imponerende, selv for en som skal bygge helt fra kjølen av. Holder du på sånn har du snart helt ny båt. Det bedste av alt: Du kjenner båten din "ut og inn". Ikke det hjørne du ikke har vert i, ikke den skrue, du ikke har tatt i. Det er lurt, i en eventuel nødsituasjon.

Stå på, lykke til videre og  kom med masse oppdatering. Jeg liker disse "oppudsningstråde". Moro å se hva medlemmerne holder på med.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...