Lars H. Startet 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 1.Desember.2004 Hei. I påvente av båtsesong, fant jeg her om dagen frem en bok jeg kjøpte for mange år siden på bryggen på Kalvön. Det var forfatteren selv, Reiners Sörenson (nå borte) som "prakket" den på meg. Men det viste seg snart at det var norsk/svensk skipsfartshistorie på det beste. Det er vel ikke mange som har lest den, og ikke er den vel ikke lett å få tak i heller. Så jeg har begynt å scanne den inn, og legger ut litt etter hvert på min hjemmeside. Den beskriver skipsfarten på kysten fra Strømstad og langt nedover kysten. Kalvön er sentral, med skremmende beskrivelser av dramatiske forlis i perioden 1700 - 1900. Vil du lese fra boken, er det bare å klikke her: http://trudelutt.com/skeppsbrott . (eller her i PDF-format) Og som Poseidon sier lenger nede, kan den bestilles hos www.antikvariat.net Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ok67 Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Ikke for å kritisere eller være vrang, men hvordan er det egentlig med copyright på slike ting? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 For den som ønsker seg den til jul kan nevnes at boken finnes på www.antikvariat.net - og sikkert mange andre steder.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
pete Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Utvalget av maritime bøker er jo svært, selv tar jeg ofte fram den norke los. Her er det uhyre mye interessant å lese. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Ønsker meg til jul Boka om Dixie Lily, som to ganger har vært kanaler/Middelhavet, siste gang var de borte i 2 år. Traff de i Lillesand på vei hjem fra siste tur i 2001. Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Da var boken bestilt,takk for adr.. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Whistler Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Ikke for å kritisere eller være vrang, men hvordan er det egentlig med copyright på slike ting? Jada. Klart det er copyrightbeskyttet. Åndsverkloven gjelder enten man setter © eller ikke, MEN det går jo an å få en avtale eller kjøpe retten til å publisere. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Skipper Worse Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Gamle Worse forlyster seg med pensum til Fritidsbåtskippersertifikatet. (Dette er antakelig det lengste ordet i det kongelige norske språk som ikke er oppfunnet av Øystein Sunde). Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
REM Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Gamle Worse forlyster seg med pensum til Fritidsbåtskippersertifikatet. (Dette er antakelig det lengste ordet i det kongelige norske språk som ikke er oppfunnet av Øystein Sunde). Vent til du skal opp til "Fritidsbåtskippersertifikateksamen" du Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fenix Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Vent til du skal opp til "Fritidsbåtskippersertifikateksamen" du For ikke å snakke om når du får fritidsbåtskippersertifikateksamensvitnesbyrdet... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 For ikke å snakke om når du får fritidsbåtskippersertifikateksamensvitnesbyrdet... Jaja. I natt blir det nok mareritt om GZ-armen. Grøss og gru for krøkkete forklaringer på enkle ting. Må visst lære litt matte i tillegg. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Poseidon Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 ... mareritt om GZ-armen. . . Hvis jeg kan bidra til å spare deg for marerittet, så er det en fornøyelse. Kan du formulere spørsmålene - så skal jeg gjøre mitt beste for å formulere svarene mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Skipper Worse Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Takker og bukker, Poseidon ... kommer tilbake til det når jeg har lest kapitlet tre-fire ganger til og ikke har hår igjen Driver egentlig bare med selvstudium som forberedelse til kurset neste halvår. Tenker med meg selv at det skader i alle fall ikke å være litt/lett forberedt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.