Jump to content

NSSR Totalmedlemskap - hvilke reelle fordeler innebærer det?

nordan family 27

Recommended Posts

Jeg har totalmedlemskap redningsselskapet. Egentlig mest for å støtte saken, men det kunne jo hende at det ville være kjekt en dag. Så i ferien gikk filtrene mine tette i rom sjø. Har aldri hatt dritt i dem før selv om jeg har vært ute i uvær med lite på tankene tidligere, så jeg har nok hatt litt uflaks med en dieselfylling. Kom meg i alle fall inn Tønsbergfjorden og fikk fortøyd i gjestehavna. Jakten på nye filtre avdekket at båtsjappene i Tønsberg ikke hadde, og Maritim hadde heller ikke. Vallø hadde. Det ville vel vært 600 til 800 kr i Taxi t/r (gjetning), eller en passe lang jolle-tur. Ikke så veldig aktuelt å fyre opp moderskipet og passere bru-åpningene med fare for motor-stans.

Ringte derfor servicetelefonen til redningsselskapet og lurte på om det var noen hjelp å få via totalmedlemskapet og evt samarbeidet med Falck. Men dette var ikke dekket, så der var rådet å sette meg i en taxi til Vallø og hente filtrene selv, og skifte selv eller se om Vallø kunne avse en mekaniker ferien.

Det endte med jolletur (da kjørte jeg forbi skøyta til NSSR som selv var på vei samme veien og venta på bro-åpning; den tok meg igjen (i plan (!)) før jeg kom ut ved Jarlsø) og skifte av filtrene på egen hånd. I og for seg helt uprolematisk og kurrant, og til stor glede for den ene sønnen som fikk en "lang" jolletur. Men når jeg hadde situasjonen hadde jeg kanskje trodd at Totalmedlemskapet og samarbeidet med Falck hadde gitt meg noen fordeler. Jeg lurer derfor litt på hva slags trøbbel jeg egentlig må pådra meg før Totalmedlemskapet gir meg noe det ordinære ikke ville gitt meg. Noen med praktisk uttelling av totalmedlemskapet?

Spurte de på skøyta i haugesund hva total dekka, alt var svaret, når jeg spurte om de kunne hente telefonen min til 3000 kroner som ramla på sjøen 60 meter fra skøyta deres ved samme kai, slik at jeg kunne få ny på forsikringa var svaret nei, og da var de uti sjøen samme dag i dykkardrakt å antagekigvis testa utsyr.....

Spurte de på skøyta i haugesund hva total dekka, alt var svaret, når jeg spurte om de kunne hente telefonen min til 3000 kroner som ramla på sjøen 60 meter fra skøyta deres ved samme kai, slik at jeg kunne få ny på forsikringa var svaret nei, og da var de uti sjøen samme dag i dykkardrakt å antagekigvis testa utsyr.....

Også en måte å se det på, men de har IKKE ytstyr til å dykke til 60m, det er det vel ikke så mange som har, eller?

Desuten så var vel den tlf ferdig alikevel.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Det er forskjell på 60m fra skøyta og 60 meter UNDER. Og så dypt er det ikke ved kai :giggle: . Bortsett fra dette så forstår jeg godt at de ikke ønsker å bruke tiden til å dykke etter en ødelagt telefon, de har vel mer fornuftige ting å bruke tiden sin på...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Tlf forsikring virker slik at du får den erstatta om du lev den skada inn, derfor spurte jeg siden de låg med dykkerutstyr på dekk like ved, skjønner også at det ikke er like lett, men det var svaret, at dette var ikke noe de ville gjøre som gjorde at jeg sparer tlf inn etter noen år med å ikke ha total medlemskap

Eksemplet til Nordan Family bekrefter vel bare at det er fornuftig å ha med et ekstra sett med dieselfiltere. I tillegg til reimer og impeller. Å vri dette til at NSSR eller andre er vanskelige synes jeg blir litt søkt.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Ingen tvil om at filtre, impeller og reimer burde vært med. Impellere og reimer var ombord. Filtrene handlet inn, men lå i garasjen. Der gjorde de ikke noen nytte.

Hensikten min er nå å forstå hva jeg kan få hjelp til ved å være totalmedlem. Den gangen jeg tegnet medlemskapet ble det beskrevet som en ordning der jeg kunne få hjelp i en viss periode om jeg til og med lå i hjemmehavn. Denne gangen var jeg ikke i hjemmehavn, og hadde en utfordring med å få tak i det jeg trengte for å komme videre. Riktignok ikke dramatisk, og ikke spesielt komplisert.

Men i forhold til hva som er beskrevet som kriterier for å få hjelp (f.eks fylling av diesel når man er tom, eller annen hjelp i havn hvor Falck kankomme til med bil (eksempelvis start-hjelp)) er jeg nysgjerrig på hva jeg faktisk kan få hjelp til.

Jeg tror ikke det medfører at jeg fremstiller NSSR som vanskelige?

Såvidt jeg har forstått redningsselskapet, så eksisterer kun totalmedlemsskap - det er det eneste for å få fri assistanse i uthavn.

Fra RS hjemmeside:

Sitat:

"Som Totalmedlem i RS har din fritidsbåt rett til fri assistanse på sjø og i uthavn i inntil 3 timer."

"Som Medlem i RS hjelper du oss å opprettholde beredskapen på sjøen. Du har ikke rett til fri assistanse på sjøen."

Sitat slutt!

På samme hjemmeside står det også følgende under beskrivelsen av totalmedlemskapet:

Assistanse ved driftsstans i havn med offentlig veiforbindelse

Assistanse innenfor tre timer totalt (inkl kjøring servicebil tur/retur Falck-stasjon) i Norge, Sverige og Danmark.

•Starthjelp

•Pumping av båt

•Nødfylling av drivstoff

•Hjemtransport av mannskap ved totalhavari

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...