Jump to content

Nye Båtsportkart för Bohuslän !

Gunga Din

Recommended Posts

Ifall du lurer på nye kart för Bohuslän, så kan det vare klokt o vente ett par månader,

nye er på gang...... fikk dette på mail fra Sjöfartsverket.

"Båtsportkort

Båtsportkortet Strömstad-Varberg kommer att utgå och ersätts med två nya delar. Indelningen kommer att vara Måseskär-Varberg och Svinesund- Måseskär. Båtsportkorten som är i A3-format är sammansatta i en spiralpärm. Det finns tydliga pilar som markerar nästa blad alternativt till special. En förteckning över de vanligaste symbolerna ingår samt natur- och fågelskyddsområden. Båtsportkortet kommer att tryckas på papper med ett plastlaminat på fram- och baksida. Som alternativ kommer det också att finnas som helt inplastat. Den södra delen Måseskär-Varberg utkommer till båtmässan i Göteborg i januari 2005. Den norra delen utkommer i god tid till säsongen. Priset för båtsportkorten är inte fastställt än. "

S/Y Gunga Din

Endelig en fordel med å være treig. Jeg skulle ha kjøpt nye i ett par år.

Men har ikke fått ut finger'n. :sleep: :sleep:

fint at "vår mann" på andre sida av kjølen passer på. :yesnod:

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Endelig en fordel med å være treig. Jeg skulle ha kjøpt nye i ett par år.

Men har ikke fått ut finger'n.

fint at "vår mann" på andre sida av kjølen passer på.

Mariell

He-he. helt enig! :yesnod:

Mine gamle kart er fra midten av -80-tallet tror jeg. Hadde vel tenkt å investere i nye til sommeren uansett. Ser ut til å være bra "timet"  :cool:

Har nye kart jeg jeg også. Tokk en titt på de nå nettopp, og de virker enda... og det skal de få lov til i noen år til selv om det kommer nye nå. Men de er nå svææære og uhondterlige da så det spørs vel om det ikke blir nye når jeg får se dem i A3 format . Planen er Svenskekysten til sommeren så da får jeg vel se de nye kartene tenker jeg..

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Hei.

Mine kart er fra 1999, og med C-map NT+ fra 2003 får det klare seg. Har jo jevnlig fulgt med på de svenske Ufs'ene og kommer til å fortsette med det til kommende sesong. Men deretter blir nok de svenske papirkartene kassert, og NT+ wide  brikken for den kysten byttet inn i en for sydvestlandet når jeg flytter hjem til Stavanger. Kommer til å savne feriene i Bohuslän!

Ellers syntes jeg det hørtes upraktisk ut at de var satt sammen i en spiralperm? Har ofte lagt flere kart ned etterhverandre på dørken for å få en bedre oversikt over området jeg skal inn i. Med slik perm må en vel rive dem ut for å gjøre noe slikt?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

..................................for sydvestlandet når jeg flytter hjem til Stavanger. Kommer til å savne feriene i Bohuslän!

Lars H.

Kristiansand-Skagen 90 M + Skagen-Marstrand 30 M   en lang dag o fint väder så

er du tilbake i  'El Paradaiso' !!!   :wink:

S/Y Gunga Din

Hei.

Jo, jo, 17 timer er ikke all verden, men så er det jo et stykke nedover Jæren fra Stavanger til Kristiansand også. Og så skal en jo samme veien tilbake. Men det er vel nok spennende og idylliske steder å utforske i Ryfylke også. Men jeg kommer til å savne turene til Käringön, Dyrön, Smögholmarne, fiskehavnen på Bohus Malmön, Kalvön osv. osv. osv. osv. . . . . . . . .

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ellers syntes jeg det hørtes upraktisk ut at de var satt sammen i en spiralperm? Har ofte lagt flere kart ned etterhverandre på dørken for å få en bedre oversikt over området jeg skal inn i. Med slik perm må en vel rive dem ut for å gjøre noe slikt?

Lars H.

Har du ikke disse oversiktskartene i ditt sett?

Jeg merket en vesentlig forbedring der når jeg sist byttet fra 1993 til 2003 utgave.

mvh

Barsk II :sailing::confused::flag:

• 2 år senere...

fikk akk mail fra Sjöfartsverket

2 nyheter lagom til säsongen

Det Levande Sjökortet (DLS) Strömstad Åhus version 3.0

Lagom till mässan utkommer version 3.0 av DLS. Nytt för i år är att områdena Vänern, Vättern och Dalslands kanal finns med på CD-skivan.

Sjökort, landkartor och gästhamnsinformation är uppdaterade och nytt för i år är 30-talet tätortskartor. Du som har version 2.0 av DLS och vill uppdatera kan göra det mot en reducerad kostnad. Ta med CD-skivan (ver.2.0) och lämna den i inbyte hos någon av Sjöfartsverkets återförsäljare.

Båtsportkorten över västkusten i A3-format i uppdaterad version 2007.

De uppskattade båtsportkorten över Västkusten finns nu i uppdaterad version. Korten som är i A3-format och med spiralrygg finns att köpa hos Sjöfartsverket återförsäljare. För dig som använder båtsportkortet i lite tuffare miljö finns det även att köpa en plastlaminerad version.

:smiley:

S/Y Gunga Din

Jeg kjøpte nye kart i fjor, valgte ikke åkjøpe båtsportkart. Kjøpte heller de nye som tåler fukt og som det er vanskelig å rive i stykker. Strømstad- Varberg.

Betalte på Messen ifjor(Gøteborg) ca 800,- skr.

Meget lettleste kart, du får ikke tileggsinfoen som bensinstasjoner osv.

Vi sees!

Finns det kystkart 1:50.000 for Bohuslän?

s93.jpg

fant denne på nautisk, men er den brukbar til navigering slik de norske kystkartene er.

jada

kallas Skärgårdskort.......har numrering med 3 siffror !! ( 2 siffror = kustkort, 1 siffra = översiktskort)

http://www.sjofartsverket.se/pages/378/produktregister.pdf

kart .... http://www.sjofartsverket.se/pages/384/INDEX.pdf tar lang tid att laste ned

Båtsportkort er en spesialutgave av skärgårdskort+ havnspesialer som trycks i A3-format (med eller uten plastlaminering)

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Hei Gunga

Kommer ikke på kartene jeg har heter :crazy: . Det er de nye som tåler vann, skal ikke kunne rives i stykker.

Leveres i en plastboks. Strømstad-Varberg.

Det er faktisk noe av de beste kartene jeg har hatt. Husker du hva de heter, eller forsåvidt andre her.

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...