Gunga Din Startet 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 1.Desember.2004 Ifall du lurer på nye kart för Bohuslän, så kan det vare klokt o vente ett par månader, nye er på gang...... fikk dette på mail fra Sjöfartsverket. "Båtsportkort Båtsportkortet Strömstad-Varberg kommer att utgå och ersätts med två nya delar. Indelningen kommer att vara Måseskär-Varberg och Svinesund- Måseskär. Båtsportkorten som är i A3-format är sammansatta i en spiralpärm. Det finns tydliga pilar som markerar nästa blad alternativt till special. En förteckning över de vanligaste symbolerna ingår samt natur- och fågelskyddsområden. Båtsportkortet kommer att tryckas på papper med ett plastlaminat på fram- och baksida. Som alternativ kommer det också att finnas som helt inplastat. Den södra delen Måseskär-Varberg utkommer till båtmässan i Göteborg i januari 2005. Den norra delen utkommer i god tid till säsongen. Priset för båtsportkorten är inte fastställt än. " Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Her må du holde oss oppdatert. Står på farta å kjøpe nye, de gamle er utslitt . Takk for rådet og jeg venter. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Takk for tipset, men det var jo utgjort at de skulle dele denne serien. Men helt innplastet blr bra, det er bare filler igjen av et par av de gamle kartene. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Fa......også, jeg kjøpte "endelig" nye sist sommer. Skal si meg enig i at det kan være litt vanskelig å skjønne hvilket kart du skal bytte over til med de gamle. Blir sikkert bra de nye mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Gode nyheter hvis laminatgreia er OK. Svenskekartene har jo vært usedvanlig uhåndterlige. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 skall hålla er oppdatert håller med deg Fenix, dom siste 10-15 åren har dom varit litt för store, tidigare på 70- mitten 80 talet, så hade dom en något mindre storlek, ungefer som de norske! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 De burde tatt en titt på den nye C-map, papirkartet, i bok form, denne er bra. det kommer nok flere utgaver av den i fremtiden. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
fernanda Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Fa......også, jeg kjøpte "endelig" nye sist sommer. Blir sikkert bra de nye Barsk II Jeg også...... :headbang: Tok meg endelig råd til å bytte ut de gamle kartene. Utgjort! Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Careka Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Jeg også...... :headbang: Tok meg endelig råd til å bytte ut de gamle kartene. Utgjort! Vi er i samme båt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mariell Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Endelig en fordel med å være treig. Jeg skulle ha kjøpt nye i ett par år. Men har ikke fått ut finger'n. :sleep: fint at "vår mann" på andre sida av kjølen passer på. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
GeirFrode Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Endelig en fordel med å være treig. Jeg skulle ha kjøpt nye i ett par år. Men har ikke fått ut finger'n. fint at "vår mann" på andre sida av kjølen passer på. Mariell He-he. helt enig! Mine gamle kart er fra midten av -80-tallet tror jeg. Hadde vel tenkt å investere i nye til sommeren uansett. Ser ut til å være bra "timet" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 ooooooooooooooooooo, da rakk jeg å bruke svenske-kartene 1 sesong. ja di peenga, ja di peenga mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Har nye kart jeg jeg også. Tokk en titt på de nå nettopp, og de virker enda... og det skal de få lov til i noen år til selv om det kommer nye nå. Men de er nå svææære og uhondterlige da så det spørs vel om det ikke blir nye når jeg får se dem i A3 format . Planen er Svenskekysten til sommeren så da får jeg vel se de nye kartene tenker jeg.. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Baltic Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Kjøpte nye sist sommer Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Hei. Mine kart er fra 1999, og med C-map NT+ fra 2003 får det klare seg. Har jo jevnlig fulgt med på de svenske Ufs'ene og kommer til å fortsette med det til kommende sesong. Men deretter blir nok de svenske papirkartene kassert, og NT+ wide brikken for den kysten byttet inn i en for sydvestlandet når jeg flytter hjem til Stavanger. Kommer til å savne feriene i Bohuslän! Ellers syntes jeg det hørtes upraktisk ut at de var satt sammen i en spiralperm? Har ofte lagt flere kart ned etterhverandre på dørken for å få en bedre oversikt over området jeg skal inn i. Med slik perm må en vel rive dem ut for å gjøre noe slikt? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Hei. ..................................for sydvestlandet når jeg flytter hjem til Stavanger. Kommer til å savne feriene i Bohuslän! Lars H. Kristiansand-Skagen 90 M + Skagen-Marstrand 30 M en lang dag o fint väder så er du tilbake i 'El Paradaiso' !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Hei. Jo, jo, 17 timer er ikke all verden, men så er det jo et stykke nedover Jæren fra Stavanger til Kristiansand også. Og så skal en jo samme veien tilbake. Men det er vel nok spennende og idylliske steder å utforske i Ryfylke også. Men jeg kommer til å savne turene til Käringön, Dyrön, Smögholmarne, fiskehavnen på Bohus Malmön, Kalvön osv. osv. osv. osv. . . . . . . . . Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Barsk IV Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Ellers syntes jeg det hørtes upraktisk ut at de var satt sammen i en spiralperm? Har ofte lagt flere kart ned etterhverandre på dørken for å få en bedre oversikt over området jeg skal inn i. Med slik perm må en vel rive dem ut for å gjøre noe slikt? Lars H. Har du ikke disse oversiktskartene i ditt sett? Jeg merket en vesentlig forbedring der når jeg sist byttet fra 1993 til 2003 utgave. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2007 fikk akk mail fra Sjöfartsverket 2 nyheter lagom til säsongen Det Levande Sjökortet (DLS) Strömstad Åhus version 3.0 Lagom till mässan utkommer version 3.0 av DLS. Nytt för i år är att områdena Vänern, Vättern och Dalslands kanal finns med på CD-skivan. Sjökort, landkartor och gästhamnsinformation är uppdaterade och nytt för i år är 30-talet tätortskartor. Du som har version 2.0 av DLS och vill uppdatera kan göra det mot en reducerad kostnad. Ta med CD-skivan (ver.2.0) och lämna den i inbyte hos någon av Sjöfartsverkets återförsäljare. Båtsportkorten över västkusten i A3-format i uppdaterad version 2007. De uppskattade båtsportkorten över Västkusten finns nu i uppdaterad version. Korten som är i A3-format och med spiralrygg finns att köpa hos Sjöfartsverket återförsäljare. För dig som använder båtsportkortet i lite tuffare miljö finns det även att köpa en plastlaminerad version. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2007 (redigert) Finns det kystkart 1:50.000 for Bohuslän? fant denne på nautisk, men er den brukbar til navigering slik de norske kystkartene er. Redigert 29.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2007 Jeg kjøpte nye kart i fjor, valgte ikke åkjøpe båtsportkart. Kjøpte heller de nye som tåler fukt og som det er vanskelig å rive i stykker. Strømstad- Varberg. Betalte på Messen ifjor(Gøteborg) ca 800,- skr. Meget lettleste kart, du får ikke tileggsinfoen som bensinstasjoner osv. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2007 Jeg har båtsportkartene som er i spiralperm. Det blir omtrent som å legge kabal når vi går utaskjærs Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2007 (redigert) Finns det kystkart 1:50.000 for Bohuslän? fant denne på nautisk, men er den brukbar til navigering slik de norske kystkartene er. jada kallas Skärgårdskort.......har numrering med 3 siffror !! ( 2 siffror = kustkort, 1 siffra = översiktskort) http://www.sjofartsverket.se/pages/378/produktregister.pdf kart .... http://www.sjofartsverket.se/pages/384/INDEX.pdf tar lang tid att laste ned Båtsportkort er en spesialutgave av skärgårdskort+ havnspesialer som trycks i A3-format (med eller uten plastlaminering) Redigert 29.Januar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
baatsman Svart 29.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2007 Hei Gunga Kommer ikke på kartene jeg har heter . Det er de nye som tåler vann, skal ikke kunne rives i stykker. Leveres i en plastboks. Strømstad-Varberg. Det er faktisk noe av de beste kartene jeg har hatt. Husker du hva de heter, eller forsåvidt andre her. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2007 (redigert) Båtsportkartene leveres i to utgaver. En med spiralperm, en i vannfast laminat. Om det er en 10-15 kartblad du har så er det nok de du har Redigert 29.Januar.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.