I.E Startet 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 1.Desember.2004 Alla, Det bubblar i expansionskärlet och väsnas i cirkulasionspumpen på mitt värme system. Har någon bra råd om hur man enklast hittar läckor som suger luft ( men ej läcker glykolvatten ) samt hur man enklast luftar ett vattenburet värmesystem ? Tack på förhand / Dan Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Er dette et system som tar varme fra motor eller er det et system med egen varmer som er adskilt fra motor. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
I.E Svart 1.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Det är ett system som värms från 2 källor: 1) Webasto dieselvärmare på 4,6 kw 2) Elpatron på 2 kw Systemet drivs av Webastons cirlulationspump över 7 radiatorer. / Dan Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Får du samme problem om du bruker dieselvarmeren eller Elpatron Er disse to montert i adskilt modul for å varme vannet... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Enjoy Svart 1.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2004 Jeg er ikke sikker på at du har noen lekasje, men du får luft i systemet pga Webastoen lager for varmt (nesten koking). Løsningen er et tett system som trykksettes med ca 0.6 bar. Har en kunde som har et slikt system og det er utprøvd, TRO meg. Varm hilsen Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Trykksett så finner du lekkasjen, om du har noen. Sett inn autolufter. Anlegget mitt surrer og går med 0.3-0.8bar overtrykk, 60 grader og det sitter autolufter som skiller ut eventuell gass i systemet. Sitér dette innlegget Link to post
I.E Svart 10.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Hur gör man för att skapa ett övertrycks system ? / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 10.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Er ingen spesialist, men tett system og mulighet for fylling fra båtens ferskvanns-system gjør vel susen? Det er hva jeg har. Jeg har ei lita 220V laveffekt pumpe i kretsen for sirkulasjon. Jeg har ingen erfaring med disse naturlig sirkulasjons anleggene bortsett fra at de jeg kjenner som har det missunner meg mitt varmeanlagg. Hvordan overtrykk virker i pumpeløse anlegg vet jeg ikke! Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 11.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2004 (redigert) Hur gör man för att skapa ett övertrycks system ? / Dan Du har vel ett overtryks system Lukket system med ekspansjonstank blir trykksatt når vannet varmest opp, da vannet ekspanderer. Trykksatt system har høyere grense for koking. Beste måten å lufte på vist en da ikke har lufteskruer på di høyeste punktene som en bør ha, det blir å bruke vannslangen å spyle gjennom annlegget for så hurtig kopple dette sammen uten å få luft inn Har man luftlommer som hindrer vannet i å sikulere, da får man slike ting som du beskriver, vannet koker rundt varmekilden og ekspanderer ukotrolert, hvilket gjør at radiatorlokkets overtrykksventil slipper ut vann og sløyfen tømmes. Ca noe sånn ja Redigert 11.Desember.2004 av BK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.