spilli Startet 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2011 Motorrommet mitt er ikke pent . Alufolie på isolasjonen borte. Har tenkt å gjøre noe med dette til høsten samtidig som jeg bytter motor. Jeg har planer om å bruke slike gipsplater som brukes utvendig, skru disse fast utenpå nuværende iolasjon. Men så var det dette med maling da. Er det noen som vet om brannhindrende maling? Tenkte å male platene slik at de blir lett å holde ren. Tar gjerne mot synspunkter når det gjelder gips prosjektet. Mvh spilli Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Gips er vel noe dritt i og med at det trekker- og løser seg opp i vann. Brannhindrende maling kan vel være problematisk i og for seg. Men det lages maling som er selvslukkende, mao. malingen vil ikke underholde en brann. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Gips sveller av fuktighet, også utendørsvarianten men tar bare litt lengre tid. Det finnes brannmalig som "koker" opp av varme og isolerer slik at varmet ikke får forplante seg videre. Kombinasjon av denne malingen og alu. plater kanskje? Kikk etter Brannmaling. http://www.brannstopp.no/ez/index.php?/site/produkter__1 Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 25.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2011 Gips sveller av fuktighet, også utendørsvarianten men tar bare litt lengre tid. Brannmaling.http://www.brannstopp.no/ez/index.php?/site/produkter__1 Hei, og takk for linken. Joda gips er jo ikke noe å ha i veldige fuktige områder.Men motorrommet mitt er jo ikke mere fuktig en tilsvarende rom på land. Har hatt gips på veggene på vaskerommet i 22 år, og er ikke antydning til svelling. Men selvfølgelig med større lekasjer som slanger e.l som sprekker etc. så er det jo noe annet,men på den annen side er jo gipsen i seg selv brannhindrende. Skulle det skje er det jo ganske så billig å skifte ut. Har også tenkt på slike Litex plater som brukes på baderom, kansje det har noe for seg med brannhindrende maling på? Mvh. spilli Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2011 Du får også kjøpt dette på Maritim... Spør etter lyddempermasse, har kjøpt dette selv, men klarer ikke å finne denne i den nye "nettsiden". Finner denne i katalogen, er hvit boks med rød/blå skrift Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.