Jump to content

Brannhindrende maling for motorrom, finnes det?

spilli

Recommended Posts

Motorrommet mitt er ikke pent . Alufolie på isolasjonen borte. Har tenkt å gjøre noe med dette til høsten samtidig som jeg bytter motor. Jeg har planer om å bruke slike gipsplater som brukes utvendig, skru disse fast utenpå nuværende iolasjon. Men så var det dette med maling da. Er det noen som vet om brannhindrende maling? Tenkte å male platene slik at de blir lett å holde ren. Tar gjerne mot synspunkter når det gjelder gips prosjektet.

Mvh

spilli

Gips sveller av fuktighet, også utendørsvarianten men tar bare litt lengre tid. Brannmaling.http://www.brannstopp.no/ez/index.php?/site/produkter__1

Hei, og takk for linken. Joda gips er jo ikke noe å ha i veldige fuktige områder.Men motorrommet mitt er jo ikke mere fuktig en tilsvarende rom på land. Har hatt gips på veggene på vaskerommet i 22 år, og er ikke antydning til svelling. Men selvfølgelig med større lekasjer som slanger e.l som sprekker etc. så er det jo noe annet,men på den annen side er jo gipsen i seg selv brannhindrende. Skulle det skje er det jo ganske så billig å skifte ut. Har også tenkt på slike Litex plater som brukes på baderom, kansje det har noe for seg med brannhindrende maling på?

Mvh.

spilli

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...