Throphy 2352 Startet 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2004 Er det noen krav for båten hvis man skal "Godkjenne" og forsikre en båt man bygger selv? vet noen hvor man kan finne disse kravene? Bygger en 32 fot Beach craft, og vil gjerne gjøre det etter "reglene" MÅ jeg f.eks. ha dekksluke fra forkabinen for evt.rømningsvei??? Er det noe man må passe på underveis?? Sitér dette innlegget Hilsen Arve Link to post
Mariell Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Vet ikke hva kravene er, men en luke/ventil fra salongen ville jeg hatt uansett. Både for ekstra ventilasjon og rømningsvei. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Jeg vet at Norske Sjø bruker et skjema med en masse pungter, som besiktigelsmennene bruker ved befaring for eventuell tegning av forsikring. Etter det jeg kan huske så var det flest pungter om sikkerhet. En henvendelse dit kan kansje vere noe. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
BK Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 (redigert) Har forsikret hjemmelaget båt, men har aldrig hatt noen sjekk eller liste for utfylling. Har kun oppgit størrelse, motor, kjennemerke Ol. Har nettop hatt en skade på båten, tok da kontakt med selskapet, fikk et reff nummer, neste dag fikk jeg beskjed om å levere båten til lokalt veksted, hvorpå skaden ble besiktiget av takstman og utbedring startet ganske umiddelbart. Båten ble tilbakelevert og det kom ett skriv i posten om at skadeoppgjøret var fylbyrdet og pgav. 4 skadefrie år så var det ingen egenandel. Fikk aldrig et spørsmål, i negativ rettning. Kan anbefale Sparebank 1 sine forsikringer Redigert 4.Desember.2004 av BK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Skjemaet til Norske sjø inneholder følgende punkter: Skrog og dekk; festepunkter, kjøl skroggjennomføringer, personbeskyttelse, flyteelement for mindre båter, manuell lensepumpe Motor: Motorrom, eksossystem, ventilasjon, drivverk Brennstoff: Tank, tilslutninger, påfylling, brennstoffledninger, avstengingskran, filter, jording, El.system: Batteri, ventilasjon, kabler, jording, hovedbryter, sikringer, ledningsnett Styre og manøversystem: Styreinnretning, rorstamme, rorblad, rorstropper, nødstyring, øvrige reguleringsenheter, Øvrige systemer: Varmesystem, kokeapparat bysse, kjøleskap, ventliasjon Brannslukningsutstyr: slukker 1, slukker 2, fast installasjon Propan: Beholder, lekkasjealarm, reduksjonsventil. rør, nipler, slanger Navigasjon: kompass, lanterner Rigg: Mastebom, stående rigg, løpende rigg. Annte: Fortøyningsgods, flytevester, bøyer, lys, flåter, båtperm. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 er dette en form for egenærlkæring elns ? Suzuki - velger nok Pantaneius neste gang ( i februar ) Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
jensemann2 Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Det er besiktigelseskjemaet som ble brukt av KNBS, en besiktigelse som gir 15% rabatt hos norske sjø. Men jeg velger nok pataenius selv. Fikk et tilbud på under 2000 kroner fra dem. Og den gjelder til Lands End! Norske sjø gjelder jo bare ut til 25 mil av norskekysten og koster det samme. JJ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.