waroo Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 takker som sagt anbefaler jeg pensel , og kun pensel om du ikke har erfaring med sprøyte. biltema sin myke pensel (super soft) er faktisk veldig bra. biltemas 2 k lakk er billig og bra, men du får mer glans om du spanderer litt ekstra og bruker international perfection. Sitér dette innlegget Link to post
waroo Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 jeg ville malt hele båten hvit, og lagt på noen tøffe decals. søk på boat decsals på ebay, så får du en del ideer. Sitér dette innlegget Link to post
Lakk`ern Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Maling til Hurrycane:1-1,5 ltr + herder og tynner.Da har du rikelig med lakk Sitér dette innlegget Link to post
bigtee Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Takk for svar lakk¨ern :) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Jeg er misfornøyd med BT lakken da den tørker for fort. Kommer til å prøve lastebillakk neste gang. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
bigtee Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Noen som kan forklare hvordan å male en båt gjøres? pusse vekk gammel maling osv osv? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Noen som kan forklare hvordan å male en båt gjøres? pusse vekk gammel maling osv osv? Ta en titt på innlegg nr. 19 i denne tråden så får du jo en ingående forklaring Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Lakk`ern Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Biltemalakken er vel ikke akurat noe å satse på nei,hvis det er en bra finish man er ute etter.Mye andre bra produkter jeg ville valgt før det ja.Lastebillakk er ihvertfall 100 ganger bedre.med tanke på glans,total finish,lettere å påføre og grei pris. Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 29.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Noen som har god erfaring med lakk ? Noen de anbefaler ? Noen dere sterkt ikke anbefaler ? Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 11.September.2011 Link til dette innlegget Svart 11.September.2011 Hei. Har du kommet noe videre ifb med lakkering av båten din? Etter det jeg kan se av bildet av Shakespearen din så har den fortsatt sin gule originalfarge. Var ikke så mange som ble levert i den fargen. Sjelden utgave. Har du vurdert å beholde den i originalfargen og heller prøve å friske opp den ned rubbing etc. Mange tips å få om det her på forumet. Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
volvo_penta_ Svart 12.September.2011 Link til dette innlegget Svart 12.September.2011 Hva vil forskjellen være på å bruke lastebillakk eller en god topcoat? glans? slitasjestyrke? Bør en legge minimum 3 lag på dekket som det blir tråkket og gått en del på? Når må man vurdere å gjøre noe med gelcoaten før en lakkerer? Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Okei, jeg har bygd opp akterspeilet igjen. Å lurer derfor på om det går ann å få tak i den gule fargen båten er ? å frikse opp fargen litt ? :D Setter pris på svar og tips ? :D Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Noen som vet hvor jeg kan få tak i en tykk, fin type spray sparkel ? :D :D :) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Jobber til daglig som billakkerer hos Toyota (så jeg vet hva jeg prater om) Har du testet noe av det billige HVLP utstyret som har kommet på markedet i de siste årene? Bosch, Clas Ohlson etc? Er det enklere for amatører å få et bra resultat med disse? Ellers enig i det du skriver om bil-lakk. Min erfaring med "båtlakk" er at den er dårligere enn bil-lakk, spes. på UV-bestandighet. Ingen som lakkerer Corvette med båtlakk selv om den er av glassfiber... http://www.bosch-do-it.no/cgi-bin/boptfts.pl?DOMAIN=bosch_doit_no_NO&SEARCH=PFS+65# http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=165284763 (For de som ikke har hørt om dette, HVLP står for "høyt volum og lavt trykk", de bruker en 'støvsugervifte' istedet for kompressor.) Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Nicee, ser ganske bra ut for meg! tror jeg går for denne der ja, noen som vet hvordan resultatet blir ? :D Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Hei! Har en shakespeare mini club man 13 fot. Som jeg har pusset ned akterspeilet på å har bygd opp gjenn med glassfiber matte og polyester. Der etter har jeg sparklet over med både glassfiber sparkel og lett sparkel. Nå står det igjen å pusse ned slik det blir beint og fint. Noen som har noen tips for å pusse ned glassfiber sparkel slik den blir bein å fin ? Så lurer jeg egentlig på hva jeg skal gjør når jeg er ferdig å pusse ned ? Hva skal jeg gjør før evt. jeg kan male over båt der jeg har sparkelet ? Båten har fargen lime grønn/ gul, og jeg skal prøve å få taki en farge som er mest mulig likt. Hvor kan jeg få tak i det ? Siden lakkering blir for mye styr, når jeg har e skal få malt/lakkert d er jeg har lagt sparkel. Har jeg bestemt meg for å rulle på maling. Hva syns dere om å rulle på maling ? Hvor mange strøk evt. ? Mvh:Sinthur.P Setter stor pris på alle svar og tips! :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Rulling går helt fint! Jeg ville nok ha lagt på 3 strøk. Grunn gjerne med epoxyprimer først, da sikrer du godt feste for lakken oppå. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
santho96 Svart 23.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 okei takk for svar! har du tips til hva jeg burde bruke til å pusse ned glassfiberen med ? slik det blir en fin overflate ? :D Sitér dette innlegget Link to post
santho96 Svart 15.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2012 Hei, trenger hjelp igjen :D Denne lakken fra biltema ? http://biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk-30553/ Hvordan kan jeg få taki den i gul fargen jeg har på båten min (eller en som ligner) :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.