booze80 Startet 25.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2011 Hei, Har akkurat solgt min gamle båt (outboard motor), og er nå på jakt etter ny båt (inboard). I den forbindelse hører og leser jeg mye negativt om saltsvannskjølte systemer. Det er jo forstålig nok at disse vil irre/ruste etter tid, men hvor lenge kan jeg forvente at det vil fungere uten problemer? Ser på båter med typisk Mercruiser 135HK-190HK 2004-2010mod, Volvo penta 135HK-190HK 2004-2010 mod. Hørt noen sier 7 år så begynner problemene og da er det litt kjipt å kjøpe inn en 2005 model. Håper noen kan gi meg litt tips / info :) Har noen noe formening til hva jeg bør velge i forhold til Mercruiser eller Volvo tar jeg gjerne imot tips der også. På forhånd takk. Mvh Jan Erik Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 25.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2011 Hvis det har vært bra vedlikehold på saltvannskjølte motorer så holder de lenge. men ikke alltid lett å vite når man kjøper brukt. Min 33hk yanmar 3qm30 holdt ca 1år fra jeg kjøpte båten så sa den takk for sef med sprukket topp osv men så ble den 31år da.Så nu er det på utkikk etter ny motor... Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2011 Så nye og så store motorer har vel alle ferskvannskjøling i dag vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.