Birchwood 320 Startet 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2004 Kan dette være neste test for å få mer hk ut av motoren?? http://www.dieselsitetoo.com/index.asp?Pag...WPROD&ProdID=64 Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Divemaster Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Kan dette være neste test for å få mer hk ut av motoren?? http://www.dieselsitetoo.com/index.asp?Pag...D&ProdID=64 Kan se noen mindre problemer her.... så vidt jeg husker var dette utviklet for lastebiler osv... mens en båt har permanent drivverk, og ikke gir... En båt kjører under stor belastning hele tiden, og hvis en får x % mer krefter, så bør en jo endre propell osv... Det neste i en båt er kjøling (tror jeg har nevnt dette før)... Større "bang" gir mer varmeutvikling, som er varme som du må bli kvitt... (større kjølekapasitet)... en astebil har stor kjøling i luften rundt radiatoren, og effektiviteten av dette kan lett forbedres... i en båt så blir det litt mer problematisk. Neste er jo ... hvor vil du montere propantanken?? Denne må jo ligge i et isolert rom som skal ha drenering ut i skrogsiden ... på en lastebil, så er jo drenering lett, men i en båt så kan det by på utfordringer... Mange har jo diesel båter, for å redusere eksplosjonsfaren ombord... dette hjelper ikke så veldig mye. Jeg kan se at det kan være interessant, men gjerne ikke så praktisk ombord.... så var det jo dette med motorgaranti da ... hvordan vil Vol... se på en slik modifikasjon på D4 og D6 maskinene sine ?? Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Whistler Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Større "bang" gir mer varmeutvikling, som er varme som du må bli kvitt... Hvis jeg kunne brukt all energien i bensinen jeg bruker til å lage fremdriftskraft ville jeg hatt 794kw på fullt pådrag. Skulle ønske motorteknologi og drivstofføkonomi hadde like store fremskritt som datateknologi. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Gunga Din Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Skulle ønske motorteknologi og drivstofføkonomi hadde like store fremskritt som datateknologi. Nej Gud bevare meg vel........CTRL+ALT+DEL mitt uti farleden för o starte om motorn !! :lol: Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Slagskibet Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Nej Gud bevare meg vel........CTRL+ALT+DEL mitt uti farleden för o starte om motorn !! :lol: Da stopper den da Gunga Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Da stopper den da Gunga Bare hvis du ikke bruker fuel fra Microsoft :nono: Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Brutus Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Minner meg litt om slikt NOS-system ("lystgass") for bensinbiler. Det står også at propantanken må være min.25% av drivstofftankens volum. 250kg propan for de som har rundt 1000l drivstoff. Ja, det kan jo bli litt av en "bombe"... Synes det der hørtes dyrt og litt farlig ut for båt. Faren for ekstra slitasje eller direkte skade på motor, gear eller drev er vel også til stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Men for oss som liker fart og spenning.. Det er vel kanskje litt i farligste laget ja, men inne på denne siden finnes flere løsninger.. Og som noen over nevner jo større boom jo mere varme.. Har ikke lest du da.. Lavere forbrennings temp er nemlig resultatet.. Tanken var jo at med full båt så er det jo noen som sliter med å komme i plan.. Og en liten "boost" så hadde det vert gjort Nei .. det er vel best å styre klar.. Prøve vann insprut isteden.. Vann er da ikke brannfarligt. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.