Kayb Startet 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2011 Hei Driver med litt renovering av Mørebas 7200 og lurer på om det er noen her på forumet som har slik båt eller har bilder for og hente inspirasjon fra? Har forstådd det slik at Myra 650 er samme båten, men har ikke funnet bilder innvendig i båten. Er det noen som har et godt tips angående tetting rundt den fremre kalesjen i bakkant? Mvh Kay Sitér dette innlegget Link to post
Nuggiz87 Svart 18.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2012 Hallois. eg har en lik båt og ska snart begynne og gjøre det samme.. eg går inn på finn.no og ser på båter der som ligger tilsalgs for og se ka folk eventuelt har gjort med sine båter opp gjennom årene. Har litt bilder liggende på dataen. så kan se om eg får lasta de opp en dag. :) du får har lykke til videre med prosjektet. Mvh Børge Sitér dette innlegget Link to post
leif_erikg Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Hei! Kjekt å se at andre holder på med Mørebas 7200 prosjekter! Jeg har også en, og har gjor det samme som Nuggiz87, sett på finn.no. Såg det kom en ny en til salgs nå. Jeg er egentlig ferdig med del 1 av mitt prosjekt, og skal sjøsette båten i dag om alt går etter planen. Hvordan ligger dere ann? Skal ligge ut litt bilder etterhvert. Kanskje vi kunne fått utvekslet litt erfaringer, tanker og planer, slik at vi kan lære litt av hverandre? Jeg har en 79. mod med en Suzuki DF140 på hekken. Hva har dere? Mvh, Leif Erik Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
leif_erikg Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 Her har dere noen dårlige bilder av vår Mørebas 7200. Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
M/B Nordheim Svart 6.April.2012 Link til dette innlegget Svart 6.April.2012 (redigert) Artig at det enno finns nokon entusiastar av desse trivelege båtane, her eit par bilete av MB 7300 ifjor. Kalesjeløysinga er eigenkomponert, for å utnytte uteplassen akter betre. Synest dette vart ei god løysing med innstigning frå begge sidene. Redigert 6.April.2012 av Batalden (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
leif_erikg Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 (redigert) Heisann! 7300? Er det med fast aksling og kjøl? Har hatt noen turer med vår no i det siste: Redigert 1.Mai.2012 av leif_erikg (see edit history) Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Jon-Kåre Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 (redigert) Prøv google bildesøk og skriv inn navnet / merket på båten Her finner du litt mørebas bilder Redigert 1.Mai.2012 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/B Nordheim Svart 2.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 (redigert) Heisann! 7300? Er det med fast aksling og kjøl? Ja den er med fast aksling og kjøl. Den er kjempefin når det er ruskevær, tar sjøen kjempefint, slår ikkje slik som 7200 kan gjera. Litt rart foresten at ikkje 7200 har meir V-botn. Skibsplasten går faktisk mjukare i litt ruskevær. Har gått i stiv kuling og det er nesten morosamt. Skal foresten sjøsette i Rosendal og ta turen nord til Florø i mnd/skifte mai/juni. Gledar meg. Redigert 2.Mai.2012 av Batalden (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
-morten- Svart 3.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2012 Hei jeg har kjørt en del 7200 med 31motor og DP enormt bra motorkombinasjon på denne båten, men er jo ikke spessielt rask opp i plan da. Hadde ikke intrykk av at den slo så veldig i sjøen. Men innredningen var veldig løs før den ble demontert og montert opp igjen. Praktisk og trivelig båt. Fint å sitte i targaen på fine sommerkvelder. Overbygget og høye terskler gjør at den føles lit innestengt å oppholde seg i. Ellers er det solid bygget båter som er laget for røff bruk Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
boty Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Held på å renovere ein 7200, var ein del sprekker rundt kjøl. Og malte det hårete greiene som dei har brukt på veggene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.