Jump to content

Vurderer denne båten. Noen med gode alternativer?

ollebolle2

Recommended Posts

Har sett på denne båten:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29402057

Tiltenkt som "teinebåt" på hytta som ligger på en øy. Har 14" Saga Kaptein nå som gjør nytten, men er ikke selvlensende og trenger ny motor. Kjøper da selvlensende båt i samme slengen..

Båten var hel og pen, med noen hakk som det er på båt som ikke er ny.. Trenger en polering. Motor såg ubrukt ut og nytt batteri av året.

Mine refleksjoner:

Kunne vore noe bredere.

Må stenge selvlenseren når det er folk i båten (kommer inn vann) = glemmes lett i stengt posisjon.

Kunne vore litt høyere rekker\fribord.

Noen som kjenner båttyper i samme prisklasse som dekker mine refleksjoner over?

Hei et annet godt alternativ er Vernøy 430 14 fot og kommer med alt fra 15 til 40hk med eller uten styrekonsoll selvlensende med høyt fribord og praktiske smårom meget gode sjøegenskaper trygg og stabil med en myk gange selv i litt røff sjø, har en selv og bruker den til fiske og å sette teiner pluss dagsturer trygg og solid båt, finnes en del av dem inne på finn.no som eksempel denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29679900

<p>Har hatt/har Zodiac 12, Quicksilver 8 5hk tohatsu, GH 10 9,9 Yamaha, Skibsplast 14 25hk Mercury, Vernøy 430 sl 25hk Johnson, Saga 20 Marna MB10a, Hasla 21 Yanmar 3qm30.

Et annet alternativ er Rana 17 Fisk. Du må nok noe opp i pris skal du ha ny motor, men om du overlever med en eldre motor så fungerer det fint. Men tror ikke den er selvlensende.

Et annet alternativ er With 400. Vannet renner ut av den men blir litt vann igjen helt bak som du må ta ut selv. Har en av disse selv og er veldig fornøyd, men den slår endel i sjø.

Har også hatt en With 480 som også kan anbefales, men ligger ingen av disse på på finn.

Vil du legge mere penger i har du også Øien 530 som er en veldig fin fiskebåt.

Jeg har hatt begge withene og min far har hatt Ranaen og min onkel har Øien og alle båtene har vært brukt til typisk teine- og garnfiske.

Har brukt en slik en del, men med to-takter (15hk) og uten rattstyring. Fungerer fint som teinebåt. Var det vi brukte den til på hytta, men den ble skifta ut fordi den er ganske våt i motsjø som det ofte er litt av i solgangsbrisen. Stødig og fin, men lett "å ta bløyta" i.

Har den enda, men nå lever den late dager i ferskvann.

Edit: Kan hende den du ser på er bedre siden motoren er tyngre og batteriet har litt vekt også. Isåfall er kjøp anbefalt :)

Redigert av Kenneth (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...