Jump to content

Skryt til kragerø gjestehavn


Ulv I

Recommended Posts

Fant ut i dag at handicapede med gyldig blått bevis ligger gratis i havna.

Jeg spurte om det var noe rabatt for handicapede, havnevakta ringte sjefen sin og de hadde ikke tenkt på det eller vært borti det før, men det innførte de nå! Hurra :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har tenkt på det med "blåkortet". Hadde en tråd om det i fjor sommer husker jeg.

 

Man parkerer jo gratis på kommunale parkeringsplasser for bil. Slik sett er det fornuftig at det er gratis ihvertfall i havner styrt av lokalt havnevesen.

 

Videre, nå er det vel ikke mange havner i Norge som har lift for å løfte personer inn og ut av båt. Burde det vært egne plasser i havner som var særlig merket for de med gyldig "blåkort"? -tenker da på havner hvor de fleste plassene er når man ligger utenpå andre. Min mor har "blåkort" og er ikke i stand til å komme seg i land dersom man ikke ligger som innerste båt inntil flytebrygge.

Det er vel lovpålagt krav om at alle offentlige bygg skal være tilgengelig for bevegelseshemmede? -om dette også favner om kommunale gjestehavner hadde vært interessant å vite. Stiller man spørsmålet til sentrale myndigheter, så er nok svaret et tydelig ja!

Link to post
Share on other sites

Rart vi skal ha så forskjellige oppfatninger om hva som er er bra med ulike havner.

Vi lå i Kragerø fra torsdag til søndag pga dårlig vær. Torsdag kveld kom det en båt med 4 voksne menn ombord. Disse laget et helvete til kl 06.00 på morgenen, da politiet til slutt for stopp på bråket. Flere klaget til havnevakta og kragerø havnevesen, uten at det ble gjort noe. Neste kveld skjedde det samme. Da gikk også noen av disse mennene til angrep på de som prøvde å stoppe bråket. Det ente med at politiet nok engang måtte komme. Neste morgen tok vi dette opp med havnevakta, men ingen ting skjedde. DE burde vært bortvist etter alle vi andre båtene sin mening.

Sanitær annlegget er nytt, men nå må en ha poletter for å dusje. Disse må kjøpes på havnevakt kontoret. Som er stengt i 4-6 timer mitt på dagen. Utenom denne tiden kan ikke havnavakta nåes på tlf heller. Det var sikket 10 stk som ventet på havnevakta skulle komme på kontoret kl 18.00, noe han skulle iflg plakat på døra. Når kl var 18.30 kom han etter at 8 stk av oss hadde ringt å maset. Vi ventet 2 timer på at pengebeholder skulle tømmes for penger og at det måtte skiftes sikringer da disse var ødelagte. På tlf kom man bare til tlf svarer. Strømmen på bryggene er under enhver kritikk. Det tok 2 dager å få skiftet sikringer til noen strømmuttak på brygga.

Så for min del og mange av de andre som lå der på samme tid, er vi ikke videre begeistert for Kragerø gjestehavn.

Link to post
Share on other sites

Disse må kjøpes på havnevakt kontoret. Som er stengt i 4-6 timer mitt på dagen. Utenom denne tiden kan ikke havnavakta nåes på tlf heller. Det var sikket 10 stk som ventet på havnevakta skulle komme på kontoret kl 18.00, noe han skulle iflg plakat på døra. Når kl var 18.30 kom han etter at 8 stk av oss hadde ringt å maset.

 

Disse pollettene selges i kiosken som ligger i samme anlegg(om vi snakker om den sørlige havna i Kragerø. Kiosken har etter hva jeg kan huske åpent hele dagen til langt på kveld.

Ellers er det synd at man ikke kan forvise folk som lager bråk. Spesielt dagen derpå. Nesten utrolig at de ikke dro av egen fri vilje, det må jo være ubehagelig å oppholde seg et sted man blir uglesett.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Riktig at kiosken også har disse pollettene, men denne dagen var den også stengt pga av at det regnet sto det. Dagen var lørdag 23.07

Det må da være mulig å kunne snakke med havnevakta pr tlf, selv om han ikke kan sitte i bua si hele dagen ?

Det er oppgitt ett mobilnr som han kan nåes på, men da kun i gitte tidsperioder på døgnet. Ingen fikk vasket klær og ingen fikk dusjet fra ca kl 15.00 til 18.30 !!!

Link to post
Share on other sites

"Ingen fikk vasket klær og ingen fikk dusjet fra ca kl 15.00 til 18.30 !!!"

 

Det er det værste jeg har hørt, spesielt når en tenker på det som skjedde ellers i helga

 

Hvorfor skal allt koples opp mot det som skjedde ?

 

Drifter man en gjestehavn og tar havneleie, da får en jammen stille opp. Men, har erfart at det er blitt vanskelig å diskutere på dette forum da det finns enkelte som kun er ute etter kværulering. Der i bland du kanskje ?

Link to post
Share on other sites

Ingen grunn til å ta det personlig selv om man bor i byen det her er snakk om? Jeg har nærmere femti års erfaring med Kragerø som sommerby, og jeg har aldri vært særlig imponert over hvordan byen (ikke) har lagt til rette for gjester enten de er folk som kommer med egen båt de bor i eller fra de svært mange hyttene ute på øyene, dessverre. Når man da også får eiendomsskatt i "trynet" og (sommer) renovasjonsavgift som er på høyde med hva vi ellers betaler for et helt år hjemme og sågar selv må frakte søppelet til en container på fastlandet, ja da kan man lure!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kragerø har "skandaløst" dårlig meg gjesteplasser.. Sist jeg var inne la vi oss på bryggen innerst mot brygga i pollen , helt ulovelig men to kvelder på rad.. Ble selvsagt flau når man vokner opp til et mylder av folk som kikker inn i båten kl 10 på formiddagen midt i fellesferien..

Ulv.. Hvordan er kroppen din nå , sålenge du må ha sånn plass?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...