GlennIversen Startet 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2011 Hei Har en Selco 18fot mer en mariner 80hk 2t rekkefirer litt usikker på årsmodell. Saken er at den har gått som en klokke i alle år, men i sommer fusket den litt på full gass og neste tur så begynte den å oppføre seg på følgende måte: Tomgang og litt gass så går den som en klokke, den er lettstartet og går meget pent på tomgang, men når jeg gir full gass, går den kjempefint og normalt i ca 30-45sekunder, før den dør ut og da må jeg sette gassen på tomgang, hvorpå den går helt normalt. Har byttet bensinfilter uten endring. Noen som har noen tips her. Bensinslange, koblinger og blåsebelg/pumpe på slangen er uten lekkasje. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2011 menmbran er kanskje gåen er det noe endring om du prøver choken når den begynner å dø? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Arvid_A Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 - og hjelper det å pumpe med håndpumpa på bensinslangen når den viser tegn til å "dø ut"? Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 27.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Hjelper å pumpe på belgen, choken testet jeg ikke. Men motoren gikk greit når man pumpet bensin med belgen Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Droll Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 (redigert) Men motoren gikk greit når man pumpet bensin med belgen Kompresjons sjekk Ta opp og rense bensinpumpe, et service kit for denne hadde også vert en fordel... Bensin pumpa fungerer tydeligvis dårlig, kan være en eller flere grunner: Dårlig kompresjon på en eller flere sylindere, pumpa drives av trykk variasjonene i veivhuset og vil fungere dårlig ved problemer her. Møkk/rusk i bensinsystemet som kan hindre korrekt funksjon på enveis ventiler i pumpe, kan være nok med et lite bjerkefrø... Hull i membranen i pumpa, trenger ingen videre forklaring.... annet en at et hull på feil sted kan gi den sylinderen som driver pumpa en stort bensin overskudd ( sjekk plugger ). Defekt slange imellom pumpe og veivhus. Pumpa kan enkelt renses og overhales, bare vær obs på at det er små fjører i spenn der inne... Arne Kjetil Redigert 27.Juli.2011 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
GlennIversen Svart 27.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Får ny membran til pumpen i morgen, så vi får teste dette og rense den skikkelig i morgen. Takker og bukker for veldig gode svar og forklaringer. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.