Alfonzo Startet 26.Juli.2011 Del på Facebook Startet 26.Juli.2011 Hei! Har nå kjøpt meg en 18 fots hansvik båt,med 70 hk evinrude 1990 mod.Har noen spørsmål angående denne motoren,som jeg håper å få svar på.Vro systemet er kuttet ut på denne motoren,her blandes olje rett i bensin,så da er spørsmålet va som er den mest ideelle blandingen på denne motoren? Skal også montere turteller på den,så ligger det ledninger klare til bruk fra motor å fremover til konsoll på disse? Og til slutt så synes jeg den lader litt dårlig.Nå står det montert et voltmeter i båten,og dette ligger på rett under 12v,men har aldri problemer med strømmen på den,så er dette normalt,eller er det svak lading på tur her? Ble litt mye på en gang dette,men håper på respons:) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Mener at min 90hk fra 96 skal ha 2% olje hvis den skal blandes direkte i bensinen. Hos meg plugges turtelleren i en kontakt som er bak på fjernkontrollen under nøkelen mener jeg Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Alfonzo Svart 26.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 2% er ikke det litt mye? Noen sier 1L på 100L bensin,mens noen sier 1L på 80L igjen. 2% blir vel 1L på 50 det da,hørtes mye ut men..Ok så kansje ledninger ligger klare til meg å da?Må få sjekka dette i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Det er det som står i boken angående min motor Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bearded Beast Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Amerikanske motorer har alltid 2% olje. Dette er miks for full fart så noe røyk vil det bli. Når vro systemet virker er det en mye lavere % ved lavere turtall og økende % opp mot full fart, som da er 2% Dårlig/manglende ladig på påhengsere skyldes nesten alltid gåen likeretter etter min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 26.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 ok da vet jeg det..Takker så langt for svar.. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Juli.2011 Del på Facebook Svart 27.Juli.2011 i. Når vro systemet virker er det en mye lavere % ved lavere turtall og økende % opp mot full fart, som da er 2% Jeg har hørt det oomvendt at motoren trengte mere olje hvis den gikk mye på tomgang / dorging??? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
knuthp Svart 27.Juli.2011 Del på Facebook Svart 27.Juli.2011 Matros, jeg bruker ca 1,5 prosent på min 60 johnson, og kan dorge i timevis før den vil ha seg en tur på full gass :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juli.2011 Del på Facebook Svart 27.Juli.2011 Jeg har hørt det oomvendt at motoren trengte mere olje hvis den gikk mye på tomgang / dorging??? full fart trenger mer, det er da belastning/temperatur er størst Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.