Camoline15 Startet 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2011 Har akkurat fått båt :) Som topic sier er det snakk om en 25hk 4 takter som fjusker eller drukner? Den går veldig fint på tomgang og starter lett. Ved lett gasspådrag følger motor med, men så begynner den å fjuske. Det lukter bensin... mer enn det som burde være normalt. Har lest her att bensinpumpa har en membram som kan sprekke. Er det her jeg burde begynne å leite etter feil? Eller? Tips mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sanders Svart 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2011 (redigert) Forgasser Justering som: Luft og bensin skruen på siden på forgasseren, og evt tømme bunnkaret i gasseren, bør den går bedre *Hvis ikke?, Kan du alltids fylle på litt forgasser-rens eller InjectionTrim, *(selv om du ikke har injection fungerer denne like bra som alle ellers forgasser rensere) *Sjekke tennpluggene? Redigert 26.Juli.2011 av Sanders (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Camoline15 Svart 26.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2011 (redigert) Takk for tips. Har tappa av forgasseren. Har ikke lyst å begynne å justere på blandingskrue. I og med at den gikk fint før overvintring regner jeg med at dette er riktig justert... Tenker å skru av forgasseren og blåse denne ren i morra og sjekke plugger. Ska prøve med med ett slikt tilsetningstoff som du nevner. Men lurer litt på den pumpa altså... Redigert 26.Juli.2011 av Camoline15 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 26.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2011 At det lukter bensin kan bare være så enkelt som at det er overskytende fra fusken / manglende tenning. Aller først ville eg kjøpt nye tennplugger. Evt kan det være overslag fra tennkabler. Den nevnte justeringsskruen er ikkje så rellevant i det den går fint på sakte fart. Om det mangler bensin så skyter den gjerne i eksosen eller du får en sånn baaaaaaah lyd og den dør ut og ingen fart. Et slags luriumtype middel er slett ikkje så dumt og kan være på sin plass uansett ja for å rense opp litt i dyser og kanaler. Sitér dette innlegget Link to post
Camoline15 Svart 26.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2011 Får baaaaaah lyd og skyting når jeg prøver å ruse den i fri. Tennpluggskift først! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 Sjekk at du har ny og frisk bensin før du skrur på motoren Sitér dette innlegget Link to post
Camoline15 Svart 27.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2011 (redigert) Da har jeg fått ordnings på motoren. Tok av forgasseren, demonterte blåste reint. Var ett lite rusk i den ene kanalen. Bytta bensin og plugger. Vips så går motoren fint på alle turtall. Neste problem nå er att tilt/trim siger ned... Jaja må vel ta den på hengeren og lufte å sjekke om det er lekkasjer... Men må ut på en kveldstur før det. Takk for innspill og ett flott forum. Redigert 27.Juli.2011 av Camoline15 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.