Jump to content

Hanse 470 mørkla Sørlandet etter nærkontakt med kabler


Trondwi

Recommended Posts

Nå får dere gi dere alle sammen!!! dette ble en veldig usaklig diskusjon! ALLE kan gjøre feil! inklusive meg selv hehe, selv om det er hardt å innrømme! Man må bare være fornøyd over at ingen ombord ble skada! Selfølgelig er dette helt unødvendig og bør ikke skje! Så klart er det vesentlig for dem som har seilbåter å følge med i trange sund både når det gjelder broer og luftspenn! Han gjør nok ikke dette en gang til! hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

hehe, ble revet litt med her. Selvfølgelig har seiler gjort en generaltabbe, men hva pokker er forskjell på å kjøre bil rett ut i et kryss, kjøre i ræva på en bil eller komme over i feil kjørebane. Ting som skjer hele tiden. Samme hva det er, så er det en tabbe og det må hytteier forstå og ikke bare sitte her å grine.

Ønsker meg at hytteier gjør ei skikkelig tabbe snart.

 

Husk vi er bare mennesker og tabber vil alltid skje.

Link to post
Share on other sites

Han kom utenfra, hvor skiltet er stort og tydelig og kappet to av tre mulige faser. Det er lite strøm igjen i den tredje fasen når de to andre fasene er kuttet. Noen/endel timer uten strøm? Disse noen timene kostet bare oss opp mot kr 100 000. Men her er det tydeligvis folk i tråden som synes pytt-sann til de "fastboendes" tap.

 

I og med at det er et betydelig antall idioter med mye penger, høye master og uten innsikt i kart-/skiltlesning, står det dew tydeligvis fritt til å påføre oss andre betydelige tap uten at vi har muligheter til å få dekket dette. Jeg er tilhenger av 21 års fengsel + full dekning for tap i en slik situasjon.

 

Trond

 

Føler meg litt beæret over å ha det jeg antar må være en milliardær på forumet.

Link to post
Share on other sites

Jeg er tilhenger av 21 års fengsel + full dekning for tap i en slik situasjon.

 

Hahahahaha :lol: :lol: Ler så jeg nesten faller av stolen. Dette er noe av det dummeste og mest morsomme jeg har lest på dette forumet på lenge.. :yesnod:

 

I fjor vinter mistet store deler av bydelen der jeg kommer fra strømmen i 4 timer. Det var 15 minusgrader ute, og flere fikk problemer med å holde varmen. Akkurat det samme skjedde året før, og da var strømmen borte enda lengre. Bydelen hadde 20 008 innbyggere, pr 1. januar 2008.

Jeg har enda ikke hørt om et eneste mennekse som har klaget.

 

Forresten skjer det hele tiden her på Vestlandet at strømkabler blir kuttet. Senest på mandag.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg har litt vanskelig for å forstå at seilbåter lett klarer å kappe kabelen.

For det første er momentet på båten stort (lang arm) og seilbåten er "myk" i sjøen.

For det andre er en stålwire ganske "seig" og det er lange strekk å fordele draget på.

 

Går båten inn i kabelen med seilet oppe så er det litt lettere å forstå for da er kraften fordelt oppover i masten (armen).

 

Noen som tar på seg å forklare hvorfor det likevel er så lett å kappe slike strømkabler?

Link to post
Share on other sites

Det er vel fordi man trekker trådene(strengene) ihop og kortslutter de mot masten. De brenner regelrett av formoder eg.

Min broder reiste en alu.stige opp i en 3 fase 230 volt uisolert linje. Resultat alle 3 strengene brannt av, og stigen var nesten av på 3 plasser. Det gikk bra, men han hadde sikkert flaks. Det var ett skikkelig fyrverkeri. Linjen hang for lavt, og ble isolert etterpå.

Redigert av volfro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er i ferd med å bli tilhenger av at båteiere som gjør slikt bør få båten inndratt!

 

 

Det var det mye folk ombord, både da det skjedde og senere. Det var temmelig sikkert ikke et illebefinnende eller lignende, kun dårskap.

 

 

Bare i vår lille husstand har dette kostet noen titusner og det var snakk om godt over 1000 hustander.

 

 

Disse noen timene kostet bare oss opp mot kr 100 000. Men her er det tydeligvis folk i tråden som synes pytt-sann til de "fastboendes" tap.

 

 

Jeg er tilhenger av 21 års fengsel + full dekning for tap i en slik situasjon.

 

Konstaterer at du for denne dårskapen som du selv kaller det, har skjerpet straffen fra inndragning av båten til 21 års fengsel og full dekning av tap samt at ditt personlige tap har økt fra noen titusener til nærmere hundre tusen. Blir spennende å følge dine meninger videre i tråden! :giggle:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Konstaterer at du for denne dårskapen som du selv kaller det, har skjerpet straffen fra inndragning av båten til 21 års fengsel og full dekning av tap samt at ditt personlige tap har økt fra noen titusener til nærmere hundre tusen. Blir spennende å følge dine meninger videre i tråden! :giggle:

 

:giggle::giggle::giggle:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...