windy26 Startet 27.Juli.2011 Del på Facebook Startet 27.Juli.2011 Ønsker erfaring med QMI Dieselforbedrer , hjelper dette på motoren da den ryker en del ved start og gange ? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 27.Juli.2011 Del på Facebook Svart 27.Juli.2011 Bruker denne alltid. Om motor ryker mindre...? Kansje, men den smører diesel og emulgerer vann. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 27.Juli.2011 Del på Facebook Svart 27.Juli.2011 Noen erfaringer her: https://baatplassen.no/i/topic/61746-qmi-fremdeles-i-vinden/page__p__856849__fromsearch__1#entry856849 Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 27.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2011 Bra det:-) har bestilt kan prøve om det blir bedre , kommer med tilbakemelding etter jeg har prøvd produktet (er veldig skeptisk) Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 (redigert) Nå,,, noen drifts erfaring? Redigert 19.August.2011 av Viknes 6BY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 (redigert) Har kjørt ca 15 timer etter første påfyll av dieselforbedrer fra qmi , jeg var som sakt "Lunken" til dette da det er mye lurium ut på markedet , jeg fylte på ca 1 liter på 320 liter diesel første gang deretter skal jeg fylle på ca 1 liert pr 1000liter diesel , erfariger er som følgende: mindre avgass røk , mere effekt ,motor virker friskere ligger på ca 3600omd og 14 knop da med full ferielastet båt og 5 peroner ombord og fulle tanker , gangen er penere på motorn , da virker det bedre en ingen tilsettning :-) Redigert 19.August.2011 av windy26 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Jeg er også nysgjerrig på dette produktet og lurer på hvordan olja holder seg etter behandlingen. Noen erfaring med det? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
windy26 Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 Har ikke brukt innvendig motorrens da jeg ikke vil ha dette inn i kjølere og andre steder da jeg vet at jeg ikke kan få ut all olje ved olje skiftet , derfor skiftet jeg olje ofte i forhold til intervaler normalt , en annen grunn er også at min motor ikke har noe unormalt med sot å kokks innvendig , jeg kjører med forhøyet dieselpumpetrykk derfor skifter jeg oftere , ser at oljen blir ganske fort mørkere og derfor renser slik den skal det er jo normalt , da min motor også har olje spyling/kjøling av stempler er det viktig å holde motoren ren innvendig med hyppige olje skift det er jo en så liten kostnad med å skifte olje litt oftere. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Har skrevet dette før, har en Caravelle med VR6 maskin, den brukte 1 liter olje på 600km, (en tur ned til Hamburg.) Tok behandling på maskinen, siker 2 år siden nå, Nå i sommer kjøte jeg rett over 5000km ned til Frankrike og rundt der ned og opp igjen. Forbruk på denne turen, (lasta bil + god fart/fikk fartsbot fra Frankrike) ..... 0,5 liter olje, Og det syns jeg jaggu motoren må ha, Den har også fått finene gange etter jeg behandla den. Så det funker også på Bensin motorer. Lykke til. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Viknes 6BY Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Qmi Diesel forbedrer tilsettes i Dieslen, og som nevnt med effekt som beskrevet. Beskriver du "olja" som diesel/solar eller smørolje? Qmi olje tilsetting har jeg god erfaring med. Brukte dette sammen med en mercedes 240D fra 1980 hvor jeg hadde over 1milion på telleverket. Gammel taxi. Tok invendig motorvask fra qmi, og helte stoffet på. Duverden, men det hjalp. Har hørt historier fra industrien, hvor de påstod att innvendig teflon behandlig ble vasket ut iløpet av året, men men. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Hvis det er meg du mener, så hadde jeg det i motoroljen, altså ikke i drivstoff tanken, Min fortelling går på at dette QMI produktet, som jeg også var skeptisk til virka som bare det. Motoren ble som ny. mynet opp gamle stive pakkninger/tettninger, slik at lojeforbruket gikk drastiskt tilbake, og motoren sviver mye finere. Skal snart ta samme behandling på min Tiguan 14o hk D motor, den har nå gått 45k km, og er 3 år gammel. Toyota bruker dette stoffet på sine biler. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
windy26 Svart 20.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2011 Må si at dette med farten øket med ca 2 knop etter bruken av qmi diesel forbedrer her merker jeg den store forskjellen før bruk gjorde den ca 16,5 - 17knop på max og nå 19 knop på max Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Flott at dere får positive erfaringer med QMI produktene. Det er selvopplevd som teller. Hva vi som selgere sier er jo ikke alltid like lett å tru på. Bruker selv flere av produktene og sparer en masse slitsaje osv på motorer og gir. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
rolf-eigil Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 Hei! Tok selv innvendig motorvask fra Qmi på Citroen diesel. Blandet så inn qmi i oljen. Konklusjon: på tomgang så så økte turtallet med nesten 100omd/min. På langkjøring fikk jeg den til å gå på under 0,5. Bilen en Xm td med over 200 000 på telleren. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 Det som nesten får meg til å tro at dette har noe for seg, er det nærmest totale fraværet av negative erfaringer.....? (Uten at jeg har finlest hele tråden). Men hvorfor er det ikke mer utbredt og standard for alle; dårlig markedføring, eller er det en bløff? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
G-sabb Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Du vil aldrig få en negativ opplevelse med dette.Jeg brukte det første gang på en røykende mitsubishi l 200. (drivstofforbedrer i tanken og innv.motorvask + 1l teflonbeh.i oljen)Det var som å få en ny motor både lyd og ytesesmessig. Jeg har senere brukt dette stoffet på div.andre båt (yanmar og Honda)og bilmotorer uten å merke noe til eller fra uten att jeg har målt drivstof forbruk på noen av motorene.Den største effekten har jeg merket på dieselmotorer.Jeg kan i alle fall skrive under på att det ikke er skadelig for motoren om noen skulle lure på det.Har du en motor som du er redd for og skal ha en stund så prøv dette. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 (redigert) QMI som inneholder slipemidler skal man ikke bruke på en moderne motor som er ren og fungerer fint. Redigert 16.Oktober.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Det er jo fint om du kan forklare litt mer hvilke produkter som inneholder slipemidler, hvilken funksjon de har og ikke minst hvilken skade de forårsaker. Hvis du vet noe om det da. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Er de innvendig vask på gammel og dritten motor som gjør forskjellen eller teflon behandlingen etterpå? Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
småbåtentusiasten Svart 16.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2011 Leste mye om dette for et par-tre år siden og lagret noen lenker om det. Vet ikke om jeg har det ennå. Hovedkonklusjonen var at en moderne "lett" motor med høyspesifisert olje mottar rens via oljen. Midler som QMI påstod som fikk eldre og grovere maskineri til å renere og jevnere utsatte lette motorer for slitasje. En større selger av QMI i Norge har samlet flere uttalelser på tyngre og eldre maskiner og mener de påviser positiv effekt. Mht PTFE fra Dupont så benyttes dette av flere produsenter med påstander som Dupont ikke står inne for. PTFE er aldri laget for eller med tanke på forbrenningsmotorer. Flere selskaper må fragå sine påstander som "reduserer friksjon med 75%" osv. Her et eksempel fra Federeal Trade Commision og Valvoline: http://www.ftc.gov/opa/1997/10/valve.shtm Et annet eksempel fra Slick 50 ofr Skepics dictionary: http://www.skepdic.com/slick50.html "This conclusion seems to be borne out by tests on oil additives containing PTFE conducted by the NASA Lewis Research Center, which said in their report, "In the types of bearing surface contact we have looked at, we have seen no benefit. In some cases we have seen detrimental effect. The solids in the oil tend to accumulate at inlets and act as a dam, which simply blocks the oil from entering. Instead of helping, it is actually depriving parts of lubricant" Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 17.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2011 Har diskutert dette emnet før her på båtplassen og konklusjonen er: PRØV SELV!!!,feks. ved neste oljeskift. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian Flodin Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Hei, har også lurt på litt på om dette er verdt å prøve. her er link fra det amerikanske forsvaret som har testet QMI; http://www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?AD=ADA463121 Ikke veldig positivt det som står her... Men - jeg tar et forbehold om at diesel og smøreoljer som US Army benytter kanskje i utgangspunktet har bedre spesifikasjoner enn det som selges sivilt - og derfor ikke kan tilføre mye forbedringer? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 (redigert) Her er et annet vidundermiddel utviklet av NASA EnviroTabs I følge selger skal dette være en værdens nyhet. spar fra 15-30% drifstoff Fungerer på samme måten som et tabelett du putter i vaskemaskinen skal vist løse seg opp etter at du har fylt på drivstoff.. Redigert 3.November.2011 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Key Freak Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 I følge selger skal dette være en værdens nyhet. spar fra 15-30% drifstoff Hehe, hvis det der funker kommer oljebransjen til å gå sammen om å kjøpe opp alt som blir produsert. For deretter å destruere alt sammen... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
JensKH Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 Hei, har også lurt på litt på om dette er verdt å prøve. her er link fra det amerikanske forsvaret som har testet QMI; http://www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?AD=ADA463121 Ikke veldig positivt det som står her... Men - jeg tar et forbehold om at diesel og smøreoljer som US Army benytter kanskje i utgangspunktet har bedre spesifikasjoner enn det som selges sivilt - og derfor ikke kan tilføre mye forbedringer? Vel, både motorbehandlingen og girbehandlingen er metallbehandling og ikke oljebehandling. I testen ble kun innflytelsen på oljen analysert. De påståtte positive egenskapene til disse produktene ble derfor ikke testet. Jeg har brukt begge produktene på to motorer og drev. På første motoren som var en KAD 43 med dp290 drev så var effekten tydelig. Spesielt gjaldt dette drevet som tidligere ble meget varmt når båten gikk i plan. Etter behandling så virket ikke drevet varmt i det hele tatt. Jeg har nå behandlet en D4 motor med DPH drev. Jeg kan ikke påstå at jeg merker så stor forskjell. Det eneste er at jeg må gå en betydelig lengre strekning enn før på lav belastning før motoren blir så varm at jeg vil ta båten opp i plan. Lavere varmeutvikling i motoren på lav belastning tar jeg som et godt tegn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.