Jump to content

QMI Dieselforbedrer erfaringer?


windy26

Recommended Posts

  • 4 uker senere...

Har kjørt ca 15 timer etter første påfyll av dieselforbedrer fra qmi , jeg var som sakt "Lunken" til dette da det er mye lurium

ut på markedet , jeg fylte på ca 1 liter på 320 liter diesel første gang deretter skal jeg fylle på ca 1 liert pr 1000liter

diesel , erfariger er som følgende: mindre avgass røk , mere effekt ,motor virker friskere ligger på ca 3600omd og 14 knop da med full ferielastet båt og 5 peroner ombord og fulle tanker , gangen er penere på motorn , da virker det bedre en ingen tilsettning

:-)

Redigert av windy26 (see edit history)
Link to post

Jeg er også nysgjerrig på dette produktet og lurer på hvordan olja holder seg etter behandlingen.

Noen erfaring med det?

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post

Har ikke brukt innvendig motorrens da jeg ikke vil ha dette inn i kjølere og andre steder da jeg vet at jeg ikke kan få ut all olje ved olje skiftet , derfor skiftet jeg olje ofte i forhold til intervaler normalt , en annen grunn er også at min motor ikke har noe unormalt med sot å kokks innvendig , jeg kjører med forhøyet dieselpumpetrykk derfor skifter jeg oftere , ser at oljen blir ganske fort mørkere og derfor renser slik den skal det er jo normalt , da min motor også har olje spyling/kjøling av stempler er det viktig å holde motoren ren innvendig med hyppige olje skift det er jo en så liten kostnad med å skifte olje litt oftere.

Link to post

Har skrevet dette før,

har en Caravelle med VR6 maskin, den brukte 1 liter olje på 600km, (en tur ned til Hamburg.)

Tok behandling på maskinen, siker 2 år siden nå,

Nå i sommer kjøte jeg rett over 5000km ned til Frankrike og rundt der ned og opp igjen.

Forbruk på denne turen, (lasta bil + god fart/fikk fartsbot fra Frankrike) ..... 0,5 liter olje,

Og det syns jeg jaggu motoren må ha,

Den har også fått finene gange etter jeg behandla den.

Så det funker også på Bensin motorer.

 

Lykke til.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post

Qmi Diesel forbedrer tilsettes i Dieslen, og som nevnt med effekt som beskrevet. Beskriver du "olja" som diesel/solar eller smørolje?

 

Qmi olje tilsetting har jeg god erfaring med. Brukte dette sammen med en mercedes 240D fra 1980 hvor jeg hadde over 1milion på telleverket. Gammel taxi. Tok invendig motorvask fra qmi, og helte stoffet på. Duverden, men det hjalp. Har hørt historier fra industrien, hvor de påstod att innvendig teflon behandlig ble vasket ut iløpet av året, men men.

Link to post

Hvis det er meg du mener, så hadde jeg det i motoroljen, altså ikke i drivstoff tanken,

Min fortelling går på at dette QMI produktet, som jeg også var skeptisk til virka som bare det.

Motoren ble som ny. mynet opp gamle stive pakkninger/tettninger, slik at lojeforbruket gikk drastiskt tilbake, og motoren sviver mye finere.

 

Skal snart ta samme behandling på min Tiguan 14o hk D motor, den har nå gått 45k km, og er 3 år gammel.

 

Toyota bruker dette stoffet på sine biler.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
  • 1 måned senere...

Flott at dere får positive erfaringer med QMI produktene. Det er selvopplevd som teller. Hva vi som selgere sier er jo ikke alltid like lett å tru på. Bruker selv flere av produktene og sparer en masse slitsaje osv på motorer og gir.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post

Du vil aldrig få en negativ opplevelse med dette.Jeg brukte det første gang på en røykende mitsubishi l 200.

(drivstofforbedrer i tanken og innv.motorvask + 1l teflonbeh.i oljen)Det var som å få en ny motor både lyd og ytesesmessig.

Jeg har senere brukt dette stoffet på div.andre båt (yanmar og Honda)og bilmotorer uten å merke noe til eller fra uten att jeg har målt drivstof forbruk på noen av motorene.Den største effekten har jeg merket på dieselmotorer.Jeg kan i alle fall skrive under på att det ikke er skadelig for motoren om noen skulle lure på det.Har du en motor som du er redd for og skal ha en stund så prøv dette.

Link to post

Leste mye om dette for et par-tre år siden og lagret noen lenker om det. Vet ikke om jeg har det ennå.

Hovedkonklusjonen var at en moderne "lett" motor med høyspesifisert olje mottar rens via oljen.

Midler som QMI påstod som fikk eldre og grovere maskineri til å renere og jevnere utsatte lette motorer for slitasje.

En større selger av QMI i Norge har samlet flere uttalelser på tyngre og eldre maskiner og mener de påviser positiv effekt.

 

Mht PTFE fra Dupont så benyttes dette av flere produsenter med påstander som Dupont ikke står inne for. PTFE er aldri laget for eller med tanke på forbrenningsmotorer.

Flere selskaper må fragå sine påstander som "reduserer friksjon med 75%" osv. Her et eksempel fra Federeal Trade Commision og Valvoline: http://www.ftc.gov/opa/1997/10/valve.shtm

 

Et annet eksempel fra Slick 50 ofr Skepics dictionary: http://www.skepdic.com/slick50.html

"This conclusion seems to be borne out by tests on oil additives containing PTFE conducted by the NASA Lewis Research Center, which said in their report, "In the types of bearing surface contact we have looked at, we have seen no benefit. In some cases we have seen detrimental effect. The solids in the oil tend to accumulate at inlets and act as a dam, which simply blocks the oil from entering. Instead of helping, it is actually depriving parts of lubricant"

Link to post
  • 3 uker senere...

Hei,

har også lurt på litt på om dette er verdt å prøve.

her er link fra det amerikanske forsvaret som har testet QMI;

http://www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?AD=ADA463121

 

Ikke veldig positivt det som står her...

Men - jeg tar et forbehold om at diesel og smøreoljer som US Army benytter kanskje i utgangspunktet har bedre spesifikasjoner enn det som selges sivilt - og derfor ikke kan tilføre mye forbedringer?

Link to post

Her er et annet vidundermiddel utviklet av NASA :confused:

EnviroTabs

I følge selger skal dette være en værdens nyhet. spar fra 15-30% drifstoff :giggle:

 

Fungerer på samme måten som et tabelett du putter i vaskemaskinen skal vist løse seg opp etter at du har fylt på drivstoff..

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post

Hei,

har også lurt på litt på om dette er verdt å prøve.

her er link fra det amerikanske forsvaret som har testet QMI;

http://www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?AD=ADA463121

 

Ikke veldig positivt det som står her...

Men - jeg tar et forbehold om at diesel og smøreoljer som US Army benytter kanskje i utgangspunktet har bedre spesifikasjoner enn det som selges sivilt - og derfor ikke kan tilføre mye forbedringer?

Vel, både motorbehandlingen og girbehandlingen er metallbehandling og ikke oljebehandling. I testen ble kun innflytelsen på oljen analysert. De påståtte positive egenskapene til disse produktene ble derfor ikke testet. Jeg har brukt begge produktene på to motorer og drev. På første motoren som var en KAD 43 med dp290 drev så var effekten tydelig. Spesielt gjaldt dette drevet som tidligere ble meget varmt når båten gikk i plan. Etter behandling så virket ikke drevet varmt i det hele tatt.

Jeg har nå behandlet en D4 motor med DPH drev. Jeg kan ikke påstå at jeg merker så stor forskjell. Det eneste er at jeg må gå en betydelig lengre strekning enn før på lav belastning før motoren blir så varm at jeg vil ta båten opp i plan. Lavere varmeutvikling i motoren på lav belastning tar jeg som et godt tegn.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...