Jump to content

registrere båt i skipsregisteret?


milo

Recommended Posts

Vi har nå hatt båt i 4 sesonger, og trives bare mere og mere på sjøen.

Ønske om en litt større, mere praktisk, og nyere båt begynner å komme langt opp på ønskelisen.

Ser at hvis en skal låne noen penger til båt, så ønsker banken at båt skal være registrert i skipsregisteret.

Kan noen skrive litt om hvordan en går fram for å gjøre det, og hva det vil komme på prismessig?

Hva betaler dere i forsikring på båter til ca 600000,- 800000,-?

Ser at banken ønsker at båter ikke skal være mere en 20 år når lån er nedbetalt, har noen smarte noe tips om finansiering?

 

Ønsker samtidig å vise min dypeste medfølelse til de som er rammet av det menigsløse som skjedde i Oslo og på Utøya. Og samtidig gi en honør til alle som hjalp til etterpå.

:flag::flag::flag:

Link to post
Share on other sites

Lettere å få finansiering, og høyere finanisiering når båten er reg i skipsreg. Opp mot 100% av kjøpesummen.

Det er ingen kostbar affære, men ofte tidkrevende. Forsikring på båt mellom 600`og 800? varierer, men ett sted mellom 4000 og 8000.

Sparebank1 er en ok bank hva angår båt lån/finansiering. Elcon er vell noe vanskeligere, spes med detta angående gammel båt.

Står mange emner om dette på Bp`s fra før, ang hvordan registrere.

Link to post
Share on other sites

... Opp mot 100% av kjøpesummen ... Sparebank1 er en ok bank hva angår båt lån/finansiering...

Sparebank1 gir inntil 80% finansiering på båter registrert i Skipsregisteret. Ifølge min saksbehandler har ikke alderen så mye betydning (innforbi visse grenser så klart).

Link to post
Share on other sites

 

Kan noen skrive litt om hvordan en går fram for å gjøre det, og hva det vil komme på prismessig?

 

Du finner det du trenger om NOR her

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...