Jump to content

Garmin gps 720s Usa import lurt eller ikke

Scand 7100

Recommended Posts

Har brukt WMJmarine flere ganger og er kjempefornøyd... bestilte tirsdag klokken 14 norsk tid, og fredag klokken 15 ble det levert på døren i Norge

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Norsk tekst/tale får du nok også på denne. Garmin bruker å være lik i norge og Usa.

Her er mine favoritter i Usa. Disse sender på postordre. Har ikke prøvd å bestille selv, kun besøkt butikkene.

XXl blir som en pølsekiosk i forhold til denne:

http://www.basspro.com/homepage.html?CMID=MH_HOME

Her er det meste til båt, og litt til:

http://www.westmarine.com/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategories1_11151_10001_-1

Det er vel neppe noe å spare på og kjøpe fra USA på en slik billig modell... Den selges for 11500,. med full garanti og 5 år reklamasjonsrett og med 100 til 200 dollar i frakt så må dette bli dyrere enn i Norge (WMJ operer med 238 i frakt som rimeligste alternativ... Dette skulle gi 1399 pluss 238 som er 1637 og med litt moms og 5,5 i kurs så blir dette 11250 kroner.. så komme fortollinggebyret som er noen hundrelapper...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Garmin plottere det er minst å spare på å kjøpe i utlandet.

Drømmer om en Garmin 4012 og en GMR 18HD radar. Har ikke peiling på når jeg får råd, dukker stadig opp andre ting som har høyere prioritet. Okke som

Pris eksempel

Pris west marin med postage, handling, mva og fortollingsgebyr ca Nok.28500,- (Kurs 5,50)

Samme fra Seatronic: Nok. 29985,-

Syns norske garantibestemmelser er verdt mer enn de i dette tilfelle 5% det er å spare på å handle fra USA.

Sjekket også UK. der ble det faktist dyrere enn Seatronic.

Har forstått at det er betydlig større prisforskjell om en sjekker andre merker.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har sett det samme på 6012... denne er det lite å spare på, om noe i det hele tatt på import fra USA... Seatronic sine priser er meget bra her, faktisk overraskende lave..

Vil det ikke komme moms og toll på varen? Har kjøpt litt deler til Land Cruiseren på nett, og da passer jeg på at delene er veldig mye billigere der jeg handler for at det skal svare seg. For 2-3 uker etter at varene er ankommet, dukker regningen på toll og mva opp...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Det er ikke toll, kun mva på 25% pluss et gebyr på elektronikk fra USA... Dette kommer i tillegg til frakt og innkjøpspris.. og det er tatt høyde for i eksemplet mitt over

Du kan unngå tollgebyret hvis du fortoller (betaler mva) selv. Da er det kun frakt og miljøgebyr som kommer i tilleg.

Prisforskjellen har jevnet seg ut i de senere årene på Garmin produkt, så det er ikke så mye å spare lengre på egenimport. For noen år siden så var det under halve prisen hvis du importerte selv. Faktisk så er elektronikk generelt sett billig å kjøpe her hjemme :thumbsup:

Det skal være relativt mye å spare for at jeg handler ting fra USA.

Typisk er jo bil/båt/mc-deler, propeller, spesialverktøy osv.

Om det ikke er mye å spare bør man heller kjøpe lokalt.

Da går iallefall mye av pengene inn i det lokale/norske næringsliv og samfunn istedenfor i kassa til en rik amerikaner med burgermage :wink:

Og man får tryggheten med den norske forbrukerkjøpsloven.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Jeg kjøpte mitt Garmin-utstyr fra UK. Betydelig billigere enn her. GPS-antennen røk etter noen måneder, fikk ny på garantien meget ekspeditt, og har også ellers blitt fulgt opp på en utmerket måte. Jeg er vel heller ikke sikker på at de norske sentrale leverandørene har så utpreget mye mindre burgermage eller andre tegn på vellevnet enn leverandører i andre land........

Laholm

Samme erfaring Laholm, men jeg handlet på Boatfix.com i statene. 2x Garmin 4012 med kartverk, den største HD radaren og 2 stasjoners Garmin VHF. Pris 38K levert på døra.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...