Mariell Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 (redigert) Enten har prisen steget kraftig eller så har du fått en meget god deal REM. Boatfix pris pr. idag. Garmin 4012 $2100,- (2100,- x 2 x 5,5 x 25%mva) Nok 28875,- Garmin GMR24HD $1050,- (1050,- x 5,5 x 25%mva) Nok 12017,- NOK 40892,- + 2stk VHF + package and handling + transport + toll handling i Norge. + også miljøavgift? Boatfix er rimligere enn West marine. "drømmepakka mi hos Boatfix. 4012 +GMR18hd for ca 23000,- det er straks 20% under Norske priser og straks mer inntresant. (Seatronic/Maritim 29085,-) Da mangler kun tollbehandlings gebyr i Norge + eventuelt miljø avgift. Redigert 29.Juli.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
REM Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Nja Mariell. En liten rettelse (eller to) Prisen var ikke for to 4012, men for en 4012 og en 4010, fortsatt med kartverk, og en stk GMR 24. Ved nærmere ettertanke tror jeg kanskje prisen på NOK 38K gjenspeiler en noe billigere VHF en den relativt dyre Garmin 200 som jeg til slutt endte opp med. Fortsatt er vel dette langt under norske priser? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Laholm Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Jeg brukte MEI LTD [sALES@MEILTD.CO.UK]og har forlengst fortrengt hva jeg betalte...... (men det var i alle fall betydelig billigere enn i Norge på den tiden) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Sydvesten Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Det stemmer at det var større prisforskjell tidligere mellom USA og Norge.. men det ser ut til at prisforskjellen er betydelig mindre nå... det kan vel ha en sammenheng med at Bellanor er oppkjøpt av Garmin og blitt Garmin Norge.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Laholm Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Ja, og spørsmålene jeg stilte til Garmin Norge er ikke blitt besvart (de har nå hatt fire uker på seg) mens MEI svarte innen 24 timer......... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Tommy_H. Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Vær obs på at du ikke har noen form for garanti/ reklamasjon eller support hos den norske importøren Belanor. Må tilbake til USA for fix. Bare nevner det så du har det også med i beregningen:) Kjøpte en Garmin 4012 fra USA for tre år siden. Betalte da 11 500 kroner (+moms), prisen i Norge var 23 000 kroner da. Det var bare til å starte den opp og ligge inn norsk tekst. Det var til og med monteringsanvisning i papirformat på norsk med i pakken. Etter 14 mnd så slutten den å virke. Forhandler i Norge ville selvfølgelig ikke snakke med meg når de hørte hvor jeg hadde kjøpt den så jeg tok kontakt med Garmin i England pr mail. Etter å ha prøvd et par triks som jeg fikk av dem uten at det hjalp ble jeg bedt om å sende plotter til England. Fryktet det værste men etter to uker fikk jeg en flett ny plotter levert på døren med budbil. Alt jeg betalte var frakten. Har hørt fra andre også at det går raskere å reparere i England enn i Norge. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
68 GT Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Ja, og spørsmålene jeg stilte til Garmin Norge er ikke blitt besvart Samme erfaring.... Men så ringte jeg i stedet,da fikk jeg klart svar på under 1 minutt Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Laholm Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 At de ikke gidder svare på nettsiden sin, er for meg nok en grunn til å kjøpe annetsteds. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.