Jump to content

Båtmagasinet aug 2001 - Annonse for Skilsø 39


Bitteliten

Recommended Posts

i Båtmagasinet fra august 2001 er det en annonse fra Skilsø båtbyggeri som viser et bilde av en lekker flybridgebåt som heter  Skilsø39

 

Dette er eneste bildet jeg har sett av denne båten - og det står ingenting om den på Skilsø's hjemmesider. Er det noen som vet hvor det har blitt av denne båten?

Link to post
Share on other sites

Går du med tanker om ny båt Bitteliten? :lol: :lol: I så fall ny rekord i trefotsyke :wink:

3 fots syken min slår inn så fort ny båt er levert. Så Bitteliten IV er i tankene den. Men den ligger noen år frem i mit sier hun som tror hun bestemmer :wink: Først og fremst skal vi nå glede oss over Bitteliten III. Og det kan godt tenkes at vi stopper der

Den så jo til og med ut som en BÅT og ikke som et moderne eksperiment med kubistisk kunst.  

Helt enig - den er rett og slett lekker. På www.skilso.no viser de nå en ny 35 foter

Bilde

- men den ser ikke så lekker ut som 39'en

Jeg har sendt mail til Skilsø om 39'en - så får vi se hva/om de svarer.

 

 

Google er kjekt - jeg søkte på Skilsø 39 - og her er den  :smiley:

Bilde

og mer info (på tysk) står her

Link to post
Share on other sites

Mener å ha lest at Skilsø 39 var i sin tid påtenkt det europeiske markedet ?  I sin tid var jeg i telefon kontakt med Skilsø fabrikken som var særdeles hjelpsomme og hyggelige og da spurte jeg om de ikke skulle re-lansere modeller under 30 fot. Direkte nei sa mannen ikke men forstod det som satsingsområdet var markedet over 30 fot.

Litt synd,Skilsø utnyttet aldri potensialet som lå i 750 skroget som vel var første båten de bygde "industriellt". Men de lærte kanskje det de var ute etter?

Link to post
Share on other sites

Skilsø 39 er/var? virkelig litt av en båt.

Flere bilder finner du her

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått brosjyre fra Huseklepp på Skilsø 39. Båten er tegnet av Trond Huseklepp, og etter at samarbeidet med Skilsø ble avsluttet har Huseklepp bestemt seg for å sette båten i produksjon selv som Riviera 390 fordi "de vet at det finnes plass for denne båten i markedet" (skulle ønske jeg var like sikker når vi lanserer nye produkter)

 

Huseklepp har ikke plass og kapasitet til å lage båten selv, så den vil bli produsert på et verft på den svenske vestkysten, ca 100 km fra grensen. Noen som kan tenke seg hvilket verft det blir? Båten skal også leveres som byggesett. De vil gjøre alt de kan for at kvaliteten skal bli den samme som på Riviera 925

 

Jeg har også snakket med Geir på Gemotech som har montert elektronikken i den Skilsø 39 som ligger i Son. Han sa at det var en flott båt - men muligens litt gammeldags inni. Ut i fra bildene virker stilen litt Princess aktig med tepper på gulvene, trepersienner på sidevinduene og mye høyglanset tre. Salongen er stor - fordi byssa er nede under dekk. Her er det gasskomfyr - og det likte kona :yesnod: Det samme med badet som er stort og har eget dusj hjørne. :yesnod:

 

Totalt sett er inntrykket at dette er en lekker båt. Den er sikkert dyr (jeg har ikke fått pris - men jeg vil anta 3 mill+), og jeg er litt skeptisk til selv å legge så mye penger i en båt som produseres i små volumer med tanke på verdi når man selger båten igjen. Jeg tror en båt til 3 millioner fra f.eks. Windy, Fairline eller Princess holder seg bedre i verdi. :confused:

 

Totalt sett er mitt inntrykk av Riviera 390 at dette er en lekker båt. Skroget er noe av det flotteste jeg har sett - og interiøret er lekkert.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Bare det blir lørdag snart ...vinner jeg i lotto, så tar jeg den!  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Du døper vel båten "Lot 2" da?

 

Lekker skute, absolutt!! Selv om det er mye penger, virker ihvertfall prisen å være mer fornuftig enn denne http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...Wd413625&pos=11

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Du døper vel båten "Lot 2" da?

:lol::lol:

 

God ide!!

 

Fra spøk til revolver, Skilsø'en er så grenseløst nydelig at det nærmest er et under at den er laget i steinrøysa Noreg...

 

Speaking of which, en gang i tiden snuste jeg på en annen Skilsø 39-foter, i mahogny, med to stk. VP/Indenor seksere ... fantastisk flott båt, utrolige linjer, sensuell og tiltrekkende ... hadde likviviteten vært hakket bedre den gang så hadde jeg nok hatt akkurat den båten den dag i dag.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Pen båt, absolutt. Uten å nevne navn finnes det mange "pene" båter i segmentet hvor Skilsø har lagt seg. En stor ulempe synes jeg er at Huseklepp har valgt drevløsning. Svært få, om noen av de seriøse og etablerte konkurrentene til båten tilbys med drev.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

En stor ulempe synes jeg er at Huseklepp har valgt drevløsning. Svært få, om noen av de seriøse og etablerte konkurrentene til båten tilbys med drev.

<{POST_SNAPBACK}>

Grensen for hvilke båter som kan benytte drev har vel beveget seg en del oppover med de nye D4- og ikke minst D6-motorene. Både NW 390 og Forbina 40 er i samme kategori, og har drev (NW tilbyr/tilbudte også aksel, men jeg har ikke sett noen med denne løsningen). Også Princess V42 samt Windy 40 har drev. Disse var vel litt undermotorisert med KAD44, det bedret seg med KAD 300, men D6-350 gjør susen.

 

Fordelen med drev er jo bedre plassutnyttelse ombord, vesentlige billigere installsjon og høyere fart. Men aksel har vel lavere vedlikeholdskostnader. Ellers kommer jo IPS for fullt, men kanskje først på nye båter (det koster å endre noe som funker). Men Windy 43 er allerede testet med IPS og leveres med dette alternativ.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...