Jump to content

Mercruiser 120 vil ikke starte med nøkkel. Får bare "klikk"


tomzern

Recommended Posts

Hei!

 

Sliter litt nå med at innslaget på startern bare sier "klikk" når jeg vrir om nøkkelen. Når jeg prøver å starte ved å "kortslutte" direkte på innslaget, så sviver startern fint rundt. Hvordan kan jeg utbedre dette på greiest mulig måte?

 

Er forresten snakk om en Draco 1700 med Mercruiser 120. Tenningsbryteren og kabelskoene er nye, så problemet ligger ikke der. Kan kanskje være at ledningen er dårlig?

 

Mvh Tomzern

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Sliter litt nå med at innslaget på startern bare sier "klikk" når jeg vrir om nøkkelen.

 

 

Da er vi to :yesnod:

 

Om du har strøm når du kortslutter høres det ut som innslaget. Dette sitter med et par skruer. Dra det ut og demonter det... inni der finner du jernkjærna , denne drar du ut. Gbak den ligger det en kobber beta som kortslutter over to punkter. Her må det være irr og drit.

 

Du kan også få kjøpt nytt innslag og sette på... nummer er slått inn i plåten på det for bestilling av nytt..

Redigert av Anders Haaby (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for konstruktive svar=) Brukte feilsøkingsskjemaet som whistler linket til, og fant fort ut at det var solenoiden som ikke ville gi kontakt ut til innslaget på startern. Har derfor bestilt 2 nye solenoider, da jeg hadde samme problemet på solenoiden som sitter på trimpumpa. Problem solved :thumbsup:

 

Mvh Tomzern

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...