Surferosa Startet 27.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2011 noen som har erfaring med tv løsning som virker godt i båt. trenger et greit utvalg av tv kanaler, for en regnværsdag, samt mulighet å kople på landtilkopling. noen ideer til utstyr, antenner og "bokser" som må til? Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Jeg satte inn ny tv med rikspakka i år. Vanlig motorbåt... fungerer ræva. Man bør sitte under tv masta eller ha seilbåt skal dette fungere.... på vår båtferie fra hvaler nedover sørlandskysten fikk vi sett på tv en gang , og det var på overfarten en km fra land. Har inntrykk at det fungerer bedre i hvaler skjærgården der fjella er lavere... Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Har også riks tv i motorbåt, fungerer helt glimrende :-) ( midt Norge) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Kjappfot Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Har Grundig-tv med innebygget riks-tv dekoder. Bruker vhf-antenna i toppen av masta ( seilbåt) og signalsplitter fra dvb- ett eller annet. Fungerer utmerket. I motorbåt ville jeg hatt separat antenne da det som regel er god plass til en ekstra antenne. Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Mariell Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Har en Finlux TV med innebygd dekoder og Rikstv abonement. maritim Antenne med forsterker. husker ikke navnet på antenna (ikke glomex). funker som bare det. På norskekysten inkl. Koster. drar inn ett par hundre TV og Radio kanaler, hvor RiksTV abonementet åpner ca 24 Tv kanaler og en haug med radio stationer. Uten riksTv abonnement vil du i Norge kun få inn NRK TV 1-2-3. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
GeirT Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Har også Grundig TV med RiksTV modul/kort. Den går på både 12V og landstrøm. Antenna er på rør bak på akterenden. Har hatt greie signaler de fleste steder langs kysten fra Hvaler til Lista. Men ligger man inne i en fjord/bukt med fjell rundt, kan man raskt havne i en dødsone. Analoge nettet var utbygd med frekvensomformere som gav dekning der - men de ble ikke erstattet/konvertert til digitalt da dette kom. Sånn sett er det dårligere dekning nå enn før. Når du skal velge TV bør du også legge vekt på strømforbruket. Tror Finlux sine er bra i så måte. Seatronic i Moss har slike på tilbud med DVD som er ganske strømgjerrige. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Sliter også med tv-signalene. Kjøpte en Biltema antenne som er bare dritten. Fungerer kun i hjemmehavn. Ønsker tips til bra antenne for Finlux 24 tommer som er den samme som den 19 tommern. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mix Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Kjøp Glomex Marine Master 37cm, den overgår det meste. Dyr ja, men verdt penga. Har pelma Triax'n. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Denne eller? http://www.maritim.no/glomex-tv-antenne-marine-master-m-bypass Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mix Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 (redigert) Jepp, mener jeg betalte 1495.- i vinter. Redigert: Æh det var visst ifjor. Redigert 28.Juli.2011 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 http://www.flak.no/index.php?expand=11&show=11&topmenu_2=11&PrCatNo=4050&MainPrC=4000&ProdNo=13566 Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Men hva betyr med bypass? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars H. Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Det betyr at en ved ekstremt sterke signaler kan koble forbi forsterkeren slik at ikke signalet inn til TV'n blir for sterkt, hvilket kan overstyre inngangen i TV'n. Men tror neppe det er noe problem for de fleste i båt. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Surferosa Svart 28.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 da oppsummeres det som følger: kjøp grundig tv med rikstv dekoder. kjøp et abonoment hos riks tv. kjøp glomex antenne det er det som kan fungere best. antar da at antenna blir levert med en forsterker, som det da må lages en bypass på. Sitér dette innlegget Link to post
Surferosa Svart 28.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 takk for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Men tror neppe det er noe problem for de fleste i båt. Du har nok aldri lagt i nærheten av Bokn senderen på 270000 watt Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Jeg har selv en eldre utgave av en slik Glomex antenne som det linkes til i innlegg#9. Tror den kalles "aktiv" antenne (En lysdiode lyser under selve antenna når den er "aktiv") Så lenge forsterkeren står på "full muring" så er der ikke noe problem. Får inn RiksTV pakka så kviner. Men om jeg justerer ned forsterkeren så forsvinner signalet og dekoder får ikke tilstrekkelig signal (Gammal Grundig dekoder). Erfaringer gjort her på mørekysten! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
MajorAndy Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 (redigert) Og i tillæg: I sommer købte jeg Boxers kort til de svenske kanaler. De har en "fritids-pakke" til ca. 700 kroner i oprettelse og så får man 3 måneder. Senere kan kortet tankes op igen i henholdsvis 1, 2 eller 3 måneder. Det fungerede fint i sommer og gjorde, at jeg kunne se Tour de France på de regnfulde dage (af hvilke der var et par stykker...) Red: For den pris får man en MASSE kanaler incl. film, Eurosport, Discovery mm. Men ikke nogen nabolandskanaler (NRK, TV2N, DR, TV2DK) Redigert 28.Juli.2011 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 (En lysdiode lyser under selve antenna når den er "aktiv") Da tviler jeg sterkt på at det er en Glomex. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Da tviler jeg sterkt på at det er en Glomex. Skal ta et bilde av antenna i morgen (om jeg husker det da)! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mateco Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Jeg har selv en eldre utgave av en slik Glomex antenne som det linkes til i innlegg#9. Tror den kalles "aktiv" antenne (En lysdiode lyser under selve antenna når den er "aktiv") ............. tviler jeg sterkt på at det er en Glomex. Skal ta et bilde av antenna i morgen (om jeg husker det da)! Bildet av selve "ufoen" og rød lysdiode som lyser når antenna er aktiv : Samt bilde av panelet: Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
GeirT Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 (redigert) Bummer... slettet.. Redigert 29.Juli.2011 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.