Jump to content

prosjekt mørebas 7200 med omc motor og drev

Frank M

Recommended Posts

hei,da har jeg hentet min gamle mørebas 7200 tilbake igjen. lurer på følgende: hva heter det drevet som står på her og hvor finner jeg ut evt det.?? må sette inn motoren i båten og få tak i ett omc drev som er tilsvarende som jeg har da det jeg har er kjørt fri for olje:/ og regner med det er totalt havarert. legger ved bilder av båten og motorene jeg har. skal for øvrig selge den ene motoren. står stemplet inn gm i blokka men han jeg kjøpte båten av sa det var volvo motor og den skulle være nyoverhalt. er ny starter og dynamo på den og er komplett. byttet min altabåt som jeg reparerte i mot denne her likt mot likt. det må jo være en god handel:) da jeg solgte båten i 2007 var akkurat omc motoren overhalt med nye lagrer/ringer/stempler etc så jeg setter denne inn igjen. blir og bruke vinteren på denne her så planen er og sjøsette i april/mai 2012dsc00107.jpg

dsc00108.jpgdsc00109.jpgdsc00110.jpgdsc00111.jpgdsc00112.jpgdsc00113.jpgdsc00115.jpgdsc00116.jpg legger ved bilde av motoren jeg skal bruke, den andre er til salgs/bytte mot omc drevdsc00114.jpg

Redigert av Frank M (see edit history)

du vet hva du har men vet aldri hva du får

takk for det,bare synd han jeg solgte den til i 2007 klarte og knuse drevet. kjørt den fri for olje så får litt og gjøre. har tydeligvis ikke hatt mye peiling på motorer, de tok ut omc motoren pga de trodde den var skjært seg og kjøpte ny motor men så visste det seg at drevet var gåen.. så har montering av motor og på leiting av drev/deler.

demontert drev og fant ut hva feilen var. belgen har vært gåen og var litt vann inne i oljen da jeg tappet ut det. delte drevet og fant ett fast låst lager som sitter på det planethjulet som går ned til underannshuset. legger ved bilder. lurer også på følgende: hvem leverer drev deler raskt og smerte fritt til mitt omc drev og hvordan finner jeg ut hvilket drev jeg har. de 2 siste bildene viser hvilket lager som er gåen, selve undervannshuset virker greit men blir plukket i deler og skiftet alt inni der. fikk den koblet i reverse,fri og forover og virket greit men best og skifte mens man alt har oppe alt

dsc00119.jpg

dsc00120.jpg

dsc00121.jpg

dsc00125.jpg

dsc00126.jpg

dsc00127.jpg

dsc00128.jpg

dsc00129.jpg

dsc00130.jpg

dsc00131.jpg

ja sånne drev som passer til 4.3v6 er slik jeg trenger. er det slikt du har lassepelle???? mine tannhjul ser greie ut,lagrer som er gåen. men mangler spesialverktøy for og få tatt det av. er det noe du kunne tenke deg og selge det drevet?? passer det til min? takk for hjelpen forresten lassepelle:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...