ola dunk Startet 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2011 Hei. Noen som har noen formening om hvorfor denne mercury stoppet. det er en 2 takt mod 1998. Det som skjedde var at jeg hadde godt pådrag og market at motorkraften ble borte og motor stoppet. Fikke startet igjen og den gikk ikke på alle sylindere. Har ikke sjekket noe ennå bortsett fra at jeg merket at det var "litt" trykk i oljetanken på motor.???? Toppakningen tenkte jeg da..... Har også ekstern olje tank.. Skal ned å sjekke i morgen tidlig så hvis noen har noen forslag så takker jeg for de.... Det kommer ikke noe ulumskheter i kjølevannet..... Ola Dunk..... :-) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Vanskelig å si da det kan være tenning, bensin, sensorer eller noe annet, eller med andre ord nær sagt hva som helst. Begynn med å ta en titt på Troubleshooting skjemaene i Mercury manualen, du kan også sjekke numrene på spenningsregulatoren for å se at denne Mercury bulletinen ikke har noe med din motor å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 29.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2011 Det skal være trykk i oljetanken. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 30.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2011 Når motor går ja. men når den er stoppet skal det vel ikke være sånn at når lokket åpnes renner olje ut.... rett etter motor er stoppet vel og merke. men hvordan vet jeg at det kommer nok olje i bensinen... tenkte litt på skjæring nå da. Takker for svar... :-) Blir varmt å holde på med dette idag..... Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 30.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2011 kompresjon på den ene sylinderen er 0. Er det dermed sagt at det må være stempelringene eller kan det vøre toppakningen på denne siden???? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 30.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2011 Uansett hva det er så MÅ du av med toppen, ta av den og kom tilbake med bilder.... Kan være så mangt, men tviler dessverre på at du er så heldig at alt kan fikses med bare en ny topp pakning Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
ola dunk Svart 30.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2011 Det stemmer det. men to av tre venstre side er det riper. nr 2 er det ikke komp på..... :-( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.