Jump to content

Ny eier av Scand Baltic 2004 med Yanmar 290


Dykker

Recommended Posts

Etter mange år med Scand 26 CC 1986, bestemte vi oss for å bytte båt.

Trengte dette med familie bestående av to voksne og tre barn/ungdommer.

 

Vi tenkte i første omgang på å kjøpe en Baltic fra 80-tallet. Dette ble etterhvert uaktuellt

da vi tenkte på et salg om ti år, da er båten 40 år (samt svake motorer).

 

Så derfor på båter fra 90-tallet. Her var det stort sett de som var laget for det tyske

markedet med høy akterkabin. Bakdelen med denne modellen er at man må stå oppreist for å

se akterover, men grei for personer som er over 190 cm mht ståhøyde i akterkabin.

 

Hadde lagt ut vår gamle båt til salgs på Finn og Båtplassen, men ingen henvendleser. Vi kunne ikke sitte

med to båter.

 

Tok tilfeldig kontakt med Scand Boats på Fevik og pratet med de om Scand Baltic.

Enden på visa ble at de tok vår gamle båt i innbytte mot en Scand Baltic 2004 modell med Yanmar 290.

Båten har ekstrautstyr for 400 båtlapper. Radar, autopilot, etc, etc.

 

Og to års garanti på Baltic'en fra verftet.

 

Vi gleder oss med ny båt!

 

aa.jpg

ab.jpg

ac.jpg

ad.jpg

ae.jpg

af.jpg

ag.jpg

ah.jpg

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Hekksjø; Passer på å ligge på lav fart, men på 12 kn er dette ikke noe problem.

Marsjfart med trim; 20-22 kn, minimalt med hekksjø på Yanmar 290.

 

Hardtop; Kan bli varmt de få dagene med varme på østlandet, ellers ok med liten kalesje å slå opp.

 

Men tror allikevel at vi har fått en fin båt til familien med trekabin og ellers masse

utstyr.

 

Ganke ny båt (2004) og mye ekstrautstyr.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en god og romslig familiebåt.

 

Hadde tidligere selv en undermotorisert 80 talls utgave.

 

Tok hekksjø testen med den. Anbefaler deg og alle andre med Baltic å gjøre det samme.

 

Gå i 6 kn. gjør en krapp sving, sett gass hendel på nærmest tomgang og vent på egne hekk bølger rett in fra siden.

Gjør så det samme i 8 -10 -12 -14 osv.Min toppet på 14 så jeg har følgelig ikke testet over det.

i 6 kn. ikke noe problem. fra 8 og oppover anbefaler jeg å surre alt ombord godt før testen gjøres.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt. Godt å bli kvitt den gamle i handelen. Nå skal jeg ikke helle malurt i begeret, men det med 2 års garanti kan du ikke stole blindt på. Er det noe småtteri så ordner det seg sikkert, men skulle det bli noe stort så er jeg skeptisk til selger. De har en bokført egenkapital på under 500 000 (2009), så de er ikke veldig robuste. Når det er sagt så tror jeg du har kjøpt den riktige motoren slik at utsiktene til fornuftige vedlikeholdskostnader er gode. Lykke til med fine båtturer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...