Jump to content

Valg av motorbåt, fast aksling, maks 400k? GP 700?


GP - Rune

Recommended Posts

Etter over 1. år uten båt ringte kona og min yngste datter at det var på tide med båt etter en dag på hvervenbukta i Oslo.

Dette passet meg bra da vi kan få igjen båtplassen vår på Padda neste år.

Hva skal vi velge?

Vi har hatt flere båter. Forløpig har jeg med samtykke falt ned på GP 700.

 

Følgende krav har vi lagt til grunn:

- Maks kr. 400 000

- Fast aksling

- Ordentlig toalett

- Vask og kok mulighet

- God uteplass

 

Ellers tar vi i mot forslag.

 

Gleder meg allerede til neste år!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Drar opp igjen denne tråden i håp å få noen innspill.

Vi var å besøkte standen til Grimstad Plast i Sandvika på torsdag.

 

Meget hyggelige mennesker.

 

Vi tuslet videre og kom over standen til Bayliner.

Her ble vi en stund og vi likte 652 modellen m/150 hk MPI.

 

For vår bruk er dette tilnærmet perfekt, men litt skeptisk til kvalitet båt/motor.

Vi ser for oss dagsturer i fint vær.

 

(Har en del bekjente som river seg i håret når de hører om bensinmotor m/drev)

Syntes vi fikk et hyggelig tilbud fra Monic Yachting.

 

Båten har selvfølgelig ikke de samme fasilitetene som GP´n, men er mye billigere.

 

Ønsker innspill og forslag til kjøp av daycruiser til inntil ca. kr. 400 000.

Link to post
Share on other sites

Vår forrige båt var en Bayliner 275, med 250 hk. bensinmotor. Båten var flott til vårt bruk, og vi hadde mange korte og lange turer med den.

Det er veldig mange som ikke liker amerikanske båter, men de har nok ikke hatt, eller brukt en selv. Kvaliteten er helt grei, men de har en tendens til å fråtse i tepper overalt, både på vegger og tak, og det er det mange som ikke liker.Når det gjelder bensinmotor, så hadde ikke jeg vært redd for å kjøpe det. Det er et mye behageligere lydbilde på en bensinmotor, samt at det er billigere å serve.

Lykke til med båtkjøpet :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Nå har vel ikke Ibiza fast aksling på noen av modellene... og enig med deg trådstarter, GP700 er en interesant båt for oss som ikke trenger den store plassen, var en tur på messa og så litt på den der, jeg var nyskjerrig på om den var stor nok i kabinen for overnatting og det er den (for 2 vel og merke!!! )

Nyhet på messa var en hardtop-variant med stort skyvetak og bedre utgang bak.

Av norske båter synes jeg dette er en liten genial båt..skal se litt i bruktmarkedet nå..

Redigert av Magne A. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Poenget vårt er at vi har sett bort i fra en del av det vi forutsatte i den båten vi skal kjøpe, når vi ser på en Bayliner 652 med drev og bensinmotor.

Dette har selvfølgelig mye med pris å gjøre.

 

Syntes også de nye løsningen i GP 760 var fine, men vi ønsker ikke hardtop.

Denne kommer på 2xBayliner 652 hvis man skal handle nytt.

Link to post
Share on other sites

Har stor sans for GP. Vurderte alvorlig den båten for et par år siden. Daycruiser med fast aksling og praktiske løsninger for en familie på tur. Da snakker vi om GP700. Jeg "oppdaget" båten gjennom dette innslaget på Autofil.

 

Det gode inntrykket ble bekreftet på et par messer. Den Baylineren synes jeg er en helt annen type båt. Det er nok mye båt for pengene, men jeg liker GP`en mye bedre. Bensin vs diesel. Ville valgt diesel. Og det er vel gode kjøp å gjøre der ute nå. :-)

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Ja, da har vi fått revidert tilbud på en ny GP 760 SE.

Virker veldige hyggelige de som driver Grimstad Plast. (Familien Baardsen)

 

Dette var såpass bra, så nå skal helgen brukes til vurderinger av tilbudet.

 

Blir jo helt rar når en sitter og vurdrer brukt, nytt, diesel, bensin, aksel, drev, outbord osv..........

Link to post
Share on other sites

Link

 

 

vet ikkje om dere ønsker ny eller brukt båt. men denne trur eg dekker alle kravene. båten ser strøken ut, og stor båt for "lite" penger.

 

Lykke til med båt kjøp ;)

 

Ein nabo kjøpte seg ein gp 700, eg synst personlig at denne var veldig trang og lite plass utnyttelse, var heller ikkje noe veldig god sjøbåt. han har nå solgt denne etter bare 1 sesong. Han var ikkje fornøyd med den.

 

Mvh Tom Erik

Link to post
Share on other sites

Link

Ein nabo kjøpte seg ein gp 700, eg synst personlig at denne var veldig trang og lite plass utnyttelse, var heller ikkje noe veldig god sjøbåt. han har nå solgt denne etter bare 1 sesong. Han var ikkje fornøyd med den.

 

Mvh Tom Erik

 

Jeg har også vurdert denne båten før og kjørte en slik båt for vurdering. Jeg synes båten er pen og er faktisk god på sjøen. Fin fart og økonomisk båt. Valgte heller større båt da vi ønsket oss en båt med overnattingsmuligheter for minst 4 personer. Hadde vi bestemt oss for daycruiser eller weekendtur (evt. en mini uke) så hadde vi vurdert GP 700 med VP D3 160 hk.

 

Lykke til med valget.

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

GPen er ein fin båt som ein kan regne med å få pengene igjen når du selger, da kan du ikkje med

Baylineren. Ellers så ville eg mykje før hatt ein f.eks Yamarin 68 Skipsplast 665 Finnmaster 68. kontra Bayliner.

Den store forskjellen blir vell farten her, skal du langt ut i Oslofjorde så vil det ta lang tid med 14 knop kontra 30knop. Siden det er snakk om daycruser:-)

Link to post
Share on other sites

Tapet på en båt kommer litt an på hva vi må betale for båten.

 

Har sendt bestilling på Bayliner 652 i dag til Monic Yachting på Lillestrøm.

 

Dette er bestillingen:

 

- Bayliner 652 2012 mod,

- 150 MPI

- Bunnstoff båt og drev

- kartplotter med ekkolodd og kart

- Ekstra batteri

- Fortøyningspakke m/fendere.

- levert på vannet i Oslo

 

 

 

Kr.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Fikk beskjed for noen uker siden at pga av brann i en fabrikk i Portugal, hadde formen til 652 blitt skadet.

Dette betyr at de ikke kunne levere 2012 modell med det motoralternativet vi ønsket.

Fikk tilbud om andre 652 som allerede sto på lager med andre motoralternativ, men vi takket pent nei.

 

Venter på et super tilbud på en ny 2012 Bayliner 702 med 220hk - MPI.

Er litt usikker på hva et godt tilbud skulle være.

 

Vi har hatt 2 båter med drev før. Begge båtene/drevene hadde vi problemer med.

Blant disse, en helt ny båt.

Det frister med fast aksling.

 

Har også fått forlenget tilbudet fra Grimstad Plast på GP 760 SE.

Må vel innrømme, selv om dette er dobbelt så dyrt, er dette båten som frister mest.....

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...