øyværing Startet 1.August.2011 Link til dette innlegget Startet 1.August.2011 Har lenge letet etter noen som kan bytte noen bord i spissbåten min uten hell. Vet det skal være noen eldre som fortsatt holder på med dette. Jeg holder til like utenfor Sandnessjøen, noen som vet om noen som kan ta en slik jobb i vinter? Båten det er snakk om er en 14 fots 2 roms spisse av typen rana, bygd i Bardal (leirfjord) på 60 tallet. Det er blitt byttet bord i den 2 ganger av samme mann. men alle jeg har snakket med sier at de er sluttet med slikt grunnet dårlige armer. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Jon-Kåre Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Børge Isaksen på sleneset kanskje, er vel sluttet som båtbygger men mulig han gjør slike ting enda. Det er og en som heter Kåre på hemnes men jeg kommer ikke på etternavnet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Der kom det ramlene, Kåre Sund han mener jeg absolutt er aktiv Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
øyværing Svart 1.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Har vert på hemnesberget til kåre. Han har reparert en annen trebåt jeg har, med så som så resultat, nå flyter den båten på sikafleks. Skal prøve å høre med han på sleneset. Noen med flere forslag? Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
MrEbbesen Svart 3.November.2011 Link til dette innlegget Svart 3.November.2011 Det finnes en i Brønnøysund som bygger å reparerer båter.. Han er veldig flink, nøye å gkjør alt etter oppskrift... husker ikke hva han het men kan skaffe nr, når jeg kommer heim. han holder til i brønnøysund. å har eget verksted som han kan ta inn båten om det behøvs. Sitér dette innlegget Link to post
øyværing Svart 28.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2012 Det finnes en i Brønnøysund som bygger å reparerer båter.. Han er veldig flink, nøye å gkjør alt etter oppskrift... husker ikke hva han het men kan skaffe nr, når jeg kommer heim. han holder til i brønnøysund. å har eget verksted som han kan ta inn båten om det behøvs. Hadde vert supert om du kunne skaffet nr til han, el navnet. Skal prøve å sette spissbåten i stand selv, men må nok få en til å gjøre jobben på snekka mi. Br.sund er ikke langt fra der jeg bor. Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Auskar Svart 27.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2012 (redigert) Noen som har adressen til denne båtbygger/reparatør i brønnøysund? Skulle ha fått skiftet noen bord i en Bardalsbåt, sikkert greit å få gjort til vinteren. Redigert 27.Mai.2012 av Auskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
qwerty Svart 28.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2012 Hei. Det finnes noen noen i Bindal også som holder på med slikt. Men det er et stykke unna ditt hjemsted. Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 29.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2012 (redigert) En trebåt kan fraktes til Bindal. Kjente båtbyggere der i Sætervik/a, men de er døde nå og sluttet vel med båtbygging for flere 10-år siden. Men de holdt på ved slutten av 70-tallet husker jeg - 2 - 3 stk brødre. Bygget småbåter men også sjarker opp mot 30 ft. Men er båtbyggere andre steder i Bindal og Nærøy ( Foldereid ). Har ingen adresser der desverre. Redigert 29.Mai.2012 av Auskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Auskar Svart 30.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2012 Liste over trebåtbygger i Norge her: http://home.online.no/~jeppejul/TrebatbyggerieriNorge.html De som er nevnt i mitt område kjenner jeg forøvrig til, men hadde ikke oppdatert adresse og tlf. Ikke sikkert listen er oppdatert siden den ble lagt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.