Sjøogvind Startet 1.August.2011 Link til dette innlegget Startet 1.August.2011 Skal være uvanlig få brennmaneter i år, men sist jeg var i båten var det tett i tett med brennmaneter. Hva er din erfaring? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080571 Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Var i Strømstad andre uka i juli, og da var det tjukt av dem. I sundet inn mot Lagunen var det 4-5 per kvadratmeter på det verste. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Svært lite i forhold til vanlig. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
TICORA Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Nesten ikke sett manerer i år. Har ikke savnet dem heller. Sitér dette innlegget Link to post
AbsoluTT Ninja Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Kommer nok ann på hvilken vindretning det er, om det er pålandsvind eller fralandsvind Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Hvor det blir av brennmanetene...? Det kan virke som om de nok er ute og deltar i Tall Ships Race. Ifølge skutene som ligger og driver i vindstille utenfor Jæren, så er det svimanetene/brennmanetene som har størst fart http://nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.7734414 Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 var bare suppe av maneter for 14 dager siden når vi var på skottevik camping i kristiansand. Ålreit på Stord nå Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Key Freak Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Jeg så to stykker på Oscarsborg i formiddag. Men ellers har det vært lite av dem i år. Like greit. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
S/Y Emma Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Har ikkje sett ein einaste ein i år (Sunnmøre). Kan ikkje seie eg har sakna dei mykje. Kanskje det har vore for kaldt i vatnet? Har ikkje sett ein einaste person med badebukse helller. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Geir Hel Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Såg den første brennmaneten i år på lørdag Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Key Freak Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 I Oslofjorden er nok ikke vanntemperaturen årsaken til at det er få maneter. Jeg har badet i sjøen hver eneste dag i en uke nå, og da er det varmt! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
lippert Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Har sett få, men de siste dagene har jeg hatt tau hengende ned på 8-10meter fra 5 til 30 minutter og hver gang har det vært rester etter maneter når jeg har trukket de opp. Så det er no der nede i mørket. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
DaniB Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Jeg så ganske mye av de i Storfjorden ved Ålesund i juni, men i det siste har jeg sett mye mindre. Dog når jeg drar line eller teiner er det veldig mye tråder på endetauene. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Veldig lite maneter her i distriktet mot hva det pleier å være på denne årstid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.