Jump to content

Hvordan bli kvitt myggen ombord?


strawberry

Recommended Posts

Hei!

 

Heldigvis ikke tema hver sommer, men akkurat nå er det presserende! Ja, jeg har myggnetting! Ja, jeg har myggspray! Nei, jeg er ikke svett! Ja, jeg har båten full av røyken etter flere myggspiraler!

 

Ombord i båt har insekter vanligvis vært noe som hører landjorden til! En slenger av en veps, en og annen klegg, kan gå, men å våkne, ALT FOR TIDLIG, med den irriterende, irriterende lyden av myggens summing RETT INN I ØRET gjør meg ikke optimalt klar for en eller flere harmoniske handlinger i løpet av dagen! Ei heller for litt en lengre søvnperiode i etterkant av denne oppvåkningen!

 

Spørsmålet er som følger! : Når du ikke ligger langt til havs, men allikevel ikke vil ha myggen i nærheten av ditt leie, enn si din båt! Hvordan gå frem for å få disse dyra til å finne blodet til sine egg ett annet sted?

 

Enda tydligere: Jeg vil ikke ha den "jæ..lige myggen"i min, eller min båts, nærhet!

 

Finnes der nogle gode råd? Nogle kjærringråd? Noen psykiske finter?

 

Alt mottaes med takk!

 

Mvh. Strawberry, almost eaten by mosquitos, IN MY OWN BOAT!

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Jeg kostet på meg skikkelige tilpassede mygg-nett til lukene. Myggnettene har en bly-rand nederst og ligger således stille også om det blåser. Jeg fikk helt vondt i magen når jeg kjøpte dem (over 500 per stykk), men de er veldig bra. Ingen mygg inne i vår båt.

 

På land anbefales en peis-kubbe slik man får kjøpt som brenner alene i noen timer. Kan ligge på grillen å brenne.

Link to post
Share on other sites

Finnes der nogle gode råd? Nogle kjærringråd? Noen psykiske finter?

 

Alt mottaes med takk!

 

 

Kjærringråd eller mannfolkråd ?

Et godt råd jeg har brukt under fisketurer på fjellet i yngre dager var noe jeg leste i Villmarksliv som jeg syntes var verdt å prøve. Der stod det at myggen ikke likte (blod)lukta fra mennesker som hadde drukket whiskey. :drink:

Jeg tror det hjalp også. :giggle: Og bedre myggmiddel har ikke jeg smakt i alle fall. :lol:

Link to post
Share on other sites

Måtte det være Amerikansk eller Canadisk Whiskey eller gikk det greit med Skotsk Whisky også? :giggle:

 

Ett tips. Tenk litt på lokasjon, jo lengre ut i havgapet på den nøgne ø uten myrområder, jo mindre mygg.

Ellers er det jo bare å håpe på at det skal begynne å blåse igjen. Da forsvinner'n

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Når du ligger i gjestehavn er det betydelig mindre mygg o.l. langt ute på flytebryggene enn inne ved land.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...