Jump to content

Solcellepanell for Dummies?


PiperBill

Recommended Posts

Jeg har fått et solcellepanel av typen Solarex MSX30L. Problemet er at jeg har null peilinger på slike dingser. Den har en ledning med en plugg som ser ut som den kan passer i en 12v utakk. Hvordan bruker jeg dette og hva kan den brukes til? Fy søren jeg må være dum!...men jeg er såpass fargeblind at jeg har altid skygget unna alt som har med strømledninger å gjøre. :rolleyes: Følgende spesifikasjoner fant jeg ved en Google søk.

 

 

 

MSX 30L

Typical Peak Power:30 Watts

Guaranteed Min Peak Power: 27 Watts

Voltage at Peak Power: 17.1

Current at Peak Power: 1.75 Amps

Current at Operating Voltage: 1.88 Amps

Operating Voltage: 15 Volts Dimensions: 24.25" x 19.50" x 0.44"

Weight: 6.5lbs/3.0kgs

Price: $295.00 Shipping & Handling $19.50

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Stapp dingsen inn i et 12V uttak, og legg panelet mot solen. Så lader det batteriet ditt :thumbsup:

 

Vær obs på overlading om det står på over tid uten at du bruker strøm. Og så må hovedbryter være på, slik at det er forbindelse mellom uttak og batteri.

Redigert av Viksund Bravo (see edit history)

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Wow! Så genialt.. Jeg trodde det bare kom strøm ut av en slik 12v kontakt og ikke at man kunne putte strøm inn der også.

Fikk også en svart klump som det står ”LADAC temperaturkompensert spenningsregulator 14v”. Hva er dette?

 

Bill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...