WharfRat Startet 1.August.2011 Del på Facebook Startet 1.August.2011 Har en 4,2 l Mercruiser diesel på 220 hk montert i en Draco 2400 Styling med et Bravo 3 drev. Motor og drev er 2005 mod og har total gangtid på 390 timer. Jeg opplevde i planefart et lite smell med påfølgende og voldsom metallisk kneppelyd. Jeg var sikker på at enten drevknuten eller hekkplatelagert var røket og stoppet umiddelbart og fikk slep til havn. Fikk båten på land og alt med drevet var i skjønneste orden. Ved demontering av dørk viser det seg at det er slått hull i svinghjulskåpa (usikker på om det er det kalles, men dette er den bakerste kappa på motoren og rett bak denne kommer koblingen til drevakselen). Ved nærmere øyensyn er det tydelig sprekk i metallet nesten 180 grader på oversiden og hullet som er slått ut er ganske på toppen. Min teori er at den metalliske lyden etter havariet må ha vært en eller flere støpejernsdeler som har kommet ned i selve kåpa og slått rundt med hjulet. Jeg innser at båtsommeren min er over og at motoren må ut, men er det noen som kan gi svar på hvorfor i all verden dette skjer? På verkstedet hadde de aldri vært borti dette før... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.