Hommersand Startet 1.August.2011 Link til dette innlegget Startet 1.August.2011 Har en båt med en 1999 modell Yamaha 90hk, med en Yamaha 703 kontrollboks. Båten er ny for meg. Prøvde å starte motoren i dag, men den mangler akkurat det siste for å starte. Har løftet hendelen til maks, men den vil ikke. Har prøvd å trykke inn nøkkelen, men den reagerer ikke noe på dette heller. Er ikke det choken på yamaha sin kontrollboks også? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 du må sette inn splinten i dødmannsknappen Sitér dette innlegget Link to post
Hommersand Svart 1.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Hvis du med splinten mener klipset så har jeg gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 høres ut som at solenoiden som aktiverer chokespjeldene ikke slår inn. Er det ikke manuell chokehendel også på disse? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hommersand Svart 1.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Jo, og denne har jeg løftet til maks. Blir ingen effekt av å trykke inn nøkkelen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 hendelen på kontrollboksen du har på maks? Det er tomgangsgassen. Iallefall på eldre Yamaha er det også en chokehendel bakpå motoren som kan trekkes ut Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hommersand Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Hei! Det var jeg ikke klar over. Skal sjekke det ut. Takker :-) Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 På min er det en egen bryter til choken rett under nøkkelen. Den må holdes oppover ved kaldstart. Sitér dette innlegget Link to post
Hommersand Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 (redigert) Hei! Min ser slik ut, altså uten den ekstra bryteren som du har på din. http://www.gardenstateyachtsales.com/eshopprod_cat_5086-10409_product_638305.703_Premium_Side_Control.htm Takker Redigert 2.August.2011 av Hommersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pberg Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Hører veldig tydelig klikket fra solenoiden når jeg holder opp denne bryteren. Du burde vel få det samme når du trykker inn nøkkelen. Det er også enkelt å se dette dersom du tar dekselet av motoren. På min 70hk står solenoiden på høyre side sett forfra, og har en kort link til forgasserene. Denne beveger seg når jeg slår over bryteren på kontrollboksen. Sitér dette innlegget Link to post
Hommersand Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Jeg skal sjekke dette opp i morgen. Håper jeg finner ut av det da. Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
kintii Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Jeg har også en slik 703 kontrollboks til min 2002 yamaha 30. Det stemmer at du skal trykke inn nøkkelen mens du starter den for å bruke automatchoken. Da skal du ikke trenge å bruke gass i tillegg (jeg trenger i allefall ikke det) Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Tenner den i det hele tatt, eller er det bare at den nesten starter? For hvis den bare nesten starter så ville jeg sjekket Choken og eller gassere, men hvis den bare "kinner" på starteren uten anntydning til gnist eller tenning så hadde jeg ville kontrolert kablene og boksen. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Hommersand Svart 3.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Dette har jeg ikke peiling på, men det er slik at den nesten starter ja. Om choken hadde fungert så hadde den tent med en gang, det er jeg sikker på. Skal få en til å se på det i dag eller i morgen. Takk for alle tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.