Jump to content

Ryfylketreff 2011 høst "edition" 19-21/8


onkel_ove

Recommended Posts

kaadavaagen2.jpg

 

Her ser dere plassen:

 

første og andre valg er avmerket. Men råder de 2-3 første båtene til å ta en avgjørelse om hvor vi skal ligge. Det kommer litt an på hvordan vinden blir den helgen..jeg kommer med seilbåt inn, så er nok ikke inne før i 22 tiden fredag kveld...

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Hvordan blir det der inne med tanke på fortøying? Jeg har kun anker i baugen på kjetting. Hvis jeg skal ligge baug ut må det enten være brygge eller fjellknaus med helt vertikal kant å legge badeplattformen til. Og det er vel neppe strøm der, så da må jeg få gang på generatoren...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke tar helt feil så er vel dette en plass som man må ligge med baugen inn. Du får legge ut anker og ligge et stykke fra land og bruke gummibåt inn

Kan jo være noen har et anker til låns og da

Heldigvis er det ikke fastmontert anker på min nye båt så jeg kan velge

Strøm er det nok ikke så generator må nok igang.

Satse på sol og varmt og grillvær, da trenger man ikke mye strøm

Link to post
Share on other sites

Kjetil: du får ligge longside på Erik...han har til og med hold "ryfylke" til redningsselskapet med sitt akteranker. Enten det eller bauanker og to lange tau inn mot land, går nok det og. Men beste er nok longside til en med overdim. Anker

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke overdimensjonert anker, men det er riktig det, på forrige treff lå vel alle båtene bare etter mitt anker en periode, og jammen kom ikke "ryfylke og la seg longside også da. :crazy:

 

Dette med ankring finner vi ut av. Vi bruker det vi har , og hjelper hverandre. :thumbsup:

Hvis vi bare får inn en båt med anker ute kan de andre fortøye inntill, og så kan vi ro ut flere ankere etterhvert. Jeg har ihvertfall 2 ankere som vi kan bruke.

 

Jeg har fått meg ankerrulle siden sist, så nå skal det forhåpentligvis gå litt enklere. Sist flyttet jeg baugankeret bak, og etter to mislykkede forsøk på å sette det, og litt stresset, greide jeg å kaste ankeret så jeg punkterte jolla mi :headbang:

 

Men denne gang stiller jeg med lappet jolle og ankerrulle altså :flag_bp:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Ja dere er litt av en gjeng... husk å filme galskapen når dere skal legge til og fortøye.!

 

Jeg kjenner det ommrådet ganske godt. dårlig ankerfeste, så slipp ankrene så langt ut som mulig.

Det er ganske grundt intill holmen, så det går ikke legge baken intill. den lille bukta på holmen er langgrunn så der kan ingen ligge, men ved siden av den er det fint. også fint å være på land på neset på holmen inn mot NMS bryggene.

Link to post
Share on other sites

men da må noen plukke meg opp på Randøy... :rolleyes:

Det får vi til. Jeg har med jolla, og hvis du ikke kommer til i nærheten av der vi ligger (så jolletur blir for langt) så løsner en av oss fortøyningene og henter deg.

 

Det blir Lørdag morgen til Lørdag kveld på deg da ?

 

Har du kontakt med Blueferzt (eller hva nicket hans er...) forresten ? Har han skuta klar og lyst å dra på treff tro?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Har du kontakt med Blueferzt (eller hva nicket hans er...) forresten ? Har han skuta klar og lyst å dra på treff tro?

Tror han mangler en motor, men har sendt en SMS og informert.

 

Kan hende jeg klarer å komme inn sent på fredag. Seilerne er jo sent inne uansett. Vi får se. Jeg har nummeret ditt, så det løser seg vel... :thumbsup:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det var trist Kjelli ..

 

Nå er det kvelden før kvelden, så de fleste begynner vel å få kontroll på om og når de rekker inn?

 

Vi seiler, og regner med å bruke Ca 3 timer inn, hvis ikke vinden blir for nordlig så vi må krysse.

Det vil si inne i 20-21-22 tiden engang på Fredag, alt etter hvor tidlig vi rekker avsted. Og blir til Søndag.

 

Skal vi ta en hånds opprekkning på de som fortsatt regner med å komme, og når, så vi har en viss oversikt og evt kan begynne å etterlyse?

 

Hvis noen vil utveksle tlf nr så send meg en IM.

 

Snakkes i morgen folkens :flag_bp:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Tror appen til Storm. no spilte meg et puss, stod 18 grader og sol på lørdag, kikket 1 gang til nå så var det ikke så bradrit i været da, goe klær er bra og kansje ta med presening til og lage gapahauk

Så me trenge en speider her, Seileren må bare stille

 

Vi regner og komme oss avgårde i 11 tiden på lørdag så da er vi der inne mellom 12 og 13.

Link to post
Share on other sites

Har nå vært nede å pakket båten med matting..i skott, skap og kjøleskap. Har og montert et ekstra 110 A batteri, strammet inn litt på genuafallet, fått ekstra gassflaske. Så er det tut og seil rett etter jobb i morgen. Fillip kommer og inn hele helgen med sin HR38 vet jeg...vi blir 2 voksne og et barn på snart 9. Treffkanal, skal vi reservere ch16? :-)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Treffkanal, skal vi reservere ch16? :-)

 

:thumbsup:

Høres ut som en god idé.

 

Når ca regner folk med å være inne?

Jeg og fruen (Vims2) regner med å være der før klokken sju i kveld. Båten er iallefall veldig lett å kjenne igjen, og vimpel har jeg også.

 

Noen som er der før oss? :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Vi seilere er nok sent inne, så dere får finne en god plass...og sørge for at det er plass til 10-12 båter. Ser at vi får nord-nordvest første natt, og sør-sørøst andre natt.

Så hvis vi ikke skal flytte på oss, kan vi bare legge oss inn mot svansholmen (det som vi satte som første alternativ)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...