Jump to content

Tregstartet Raymarine T150/400 autopilot


quantumduck

Recommended Posts

Har en Raymarine autopilot ST6001 controller og type 150/400 autopilot.

 

Rett etter oppstart av systemet rapporteres STLK FAIL (Seatalk fail), altså enhetene kommuniserer ikke. Jeg får fortsatt hastighet, dybde og relativ vind. Sann vind blir ikke kalkulert. Så kan det gå 30-60 minutter og jeg får feilmeldingen NO PILOT en kort periode, hvorpå autopiloten går i STANDBY modus, men AUTO lar seg ikke koble inn. På dette tidspunktet begynner ofte systemet å kalkulere sann vind også. Etter kanskje 30-60 minutter til vil også autopiloten komme til liv, og alt virker.

 

Ville antatt brudd i signalkabel elns. som mulig årsak, men da ville vel feilen opptrådt mer tilfeldig? Har ikke opplevd at systemet har falt ut når det først har kommet igang. Får også samme problem i havn m. landstrøm, så det kan ikke henge sammen med økt spenning ifm. motorgange.

 

For meg ser det ut som det er et system i dette, men klarer ikke helt se hva. Kartplotter funker hele tiden.

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...