Jan E. Startet 2.August.2011 Link til dette innlegget Startet 2.August.2011 (redigert) Har kun wirestyring ned til ene drevet, og stag over til andre. Når jeg kjører på tomgang logrer båten en del grader ut til hver side, men holder generell riktig heading over tid (Har ikke autopilot/annet montert). Ender med at jeg sitter å konstant småjusterer på rattet for å hindre logringen. Men hvordan kan en prøve å bedre tilstanden? Har justert staget slik anvisningen beskriver. Men vil f.eks en liten innkorting av staget kunne virke? Slik at drevene blir pekende en anelse utover til hver side? Redigert 2.August.2011 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
glaserud Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 (redigert) Slenger meg på i tråden din. Om noen har tips til enkelt-drev, mottas med takk. :) Edit: Men litt googling tyder på at det "er slik de oppfører seg"... Jeg vil tro du kan justere noe med to motorer (tenk spissing på forhjulene på en bil) for å få mer moment, men usikker på om det blir veldig mye i praksis. Problemet er vel at strøm + vind har for stort moment til at drevet klarer å styre den riktig, så medisinen blir å øke momentet for å få den mer stabilt. F.eks. ved å kjøre trimflaps helt ned vil du skape et større moment som må overvinnes av vind/strøm. Redigert 2.August.2011 av glaserud (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 har du trimm flaps, kjør drev og flaps i bånn:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Jan E. Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Mistenkte strøm og vind i starten. Men har funnet ut at det er ikke årsaken i mitt tilfelle. Trimflapsene har jeg ikke koblet enda, så de står i oppe posisjon. Vil tro det blir bedre når jeg får mulighet til å kjøre disse ned. Men det forandrer ikke fakta at fishtailingen er der i utgangspunktet. Vil helst finne løsning på problemet, og ikke bare dempe symtomet med trimflaps. Slakk i systemet er det ikke. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Bearded Beast Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Drev skal ikkje peke utover til hver side men heller litt innover. Men slik jaging ikkje til å unngå desverre. Det er ikkje noe galt med oppsettet ditt, så der er ingen kur annet enn å kjøre fortere eller saktere. En trenger ikkje sitte å justere på rattet, det gjør det bare verre. Kursen holdes likegodt sjøl om båten S'r som om den ikkje hadde gjort det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.